کد خبر: 618959
تاریخ انتشار :

نگاه روزنامه‌نگار/ گفت و گو با اکبر منتجبی:

جهانگیری تأییدصلاحیت می شود/درمرحله دوم پشت لاریجانی می‌رویم

یک فعال مطبوعاتی درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: در مرحله اول انتخابات بعید می دانم که این اتفاق بیفتد چون بالاخره اصلاح طلبان کاندیدای خودشان را دارند. انتخابات اگر شبیه سال 84 دو مرحله ای شود و آقای لاریجانی به آن مرحله راه پیدا کند امکان دارد مورد حمایت طیف وسیعی از اصلاح طلبان قرار گیرد.

جهانگیری تأییدصلاحیت می شود/درمرحله دوم پشت لاریجانی می‌رویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکبر منتجبی در گفتگو با نامه نیوز درباره شکل گیری رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این انتخابات به مرحله دوم خواهد رفت و دوقطبی انتخاباتی در آن مرحله صورت می گیرد؛ زمانی که مردم ناگزیرند از میان دو کاندیدا به یک نفر رأی دهند و او رئیس جمهور شود.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات، شکل گیری صحنه رقابت بستگی به اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان دارد. یک زمانی شورای نگهبان 10 نامزد را احراز صلاحیت می کند، یک زمانی هم احتمال دارد فقط صلاحیت 3 نامزد را از سه جریان یا سن نگاه سیاسی تأیید کند. بنابراین وقتی هم اکنون تصویر روشنی از ترکیب نهایی نامزدها نداریم، نمی توانیم بگوییم رقابت انتخاباتی دوقطبی، سه قطبی یا چندقطبی خواهد بود.

این فعال مطبوعاتی تأکید کرد: هم اکنون سه جریان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر هستند، یک جریان اصلاحات است که 14 نامزد معرفی کرد و 6 نفر آنها به ستاد انتخابات کشور رفتند و ثبت نام کردند. جریان دوم، اصولگرایی است که از آقای لاریجانی و رئیسی گرفته تا برخی نمایندگان در عرصه انتخابات حاضر شدند. جریان سوم نیز مستقلین هستند که در هیچ کدام از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تعریف نمی شوند، البته تأثیرگذار هم نیستند بنابراین خواه ناخواه دوباره با یک انتخابات دو جناحی مواجه هستیم.

وی درباره تأییدصلاحیت اسحاق جهانگیری ادامه داد: آقای جهانگیری به دو علت تأییدصلاحیت خواهد شد، نخست آنکه جریان سیاسی اصلاحات نماینده ای در انتخابات داشته باشد. ثانیا اگر آقای جهانگیری در گردونه نباشد آقای رئیسی و سایر نامزدها می خواهد به چه کسی حمله کنند، می خواهند مشکلات موجود را گردن چه کسی بیاندازند بنابراین یک نفر را می گذارند تا کیسه بوکس شود.

منتجبی درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی گفت: در مرحله اول انتخابات بعید می دانم که این اتفاق بیفتد چون بالاخره اصلاح طلبان کاندیدای خودشان را دارند. انتخابات اگر شبیه سال 84 دو مرحله ای شود و آقای لاریجانی به آن مرحله راه پیدا کند امکان دارد مورد حمایت طیف وسیعی از اصلاح طلبان قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها