کد خبر: 619158
تاریخ انتشار :

سوال روز؛ همراه با گفت‌وگو با جواد امام و داریوش قنبری

خاتمی باز هم تکرار می‌کند؟

جواد امام گفت: آقای خاتمی در این دوره هم سعی می‌کنند که نقش‌آفرین باشد اما در قالب جبهه اصلاحات ایران موضع‌گیری می‌کند.

خاتمی باز هم تکرار می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سید محمد خاتمی بدون تردید مهم‌ترین نقش‌آفرین دو انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 و انتخابات مجلس در سال 94 بوده است. «تَکرار می‌کنم»‌های او باعث شد تا بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در این‌سال‌ها به صورت یکپارچه پای صندوق بیایند و اصلاحات به توفیقات مهمی در این سال ها برسد. حالا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 پرسش این است که آیا خاتمی باز هم می‌تواند همان نقش سال‌های گذشته را ایفا کند؟ و آیا بازهم به صورت شخصی در میانه میدان حاضر می‌شود و بازهم تَکرار خواهد کرد؟ و اساسا آیا نقش‌آفرینی احتمالی خاتمی در این انتخابات مانند سال های پیش به صورت مستقیم خواهد بود یا غیرمسقتیم و از طریق نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان؟ و در نهایت آیا نقش‌آفرینی مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد یا نه؟

جواد امام: تصمیم خاتمی هماهنگ با نهاد اجماع‌ساز است

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نزدیکان سید محمد خاتمی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای خاتمی مستقل از جریان اصلاحات تصمیم‌گیری نمی‌کند و او از سال 92 تا کنون سعی کرده است که همگام با جامعه در انتخابات اظهارنظر کند که دیده‌ایم مردم هم نسبت به نظر او واکنش مثبتی نشان داده‌اند».

او ادامه داد: «آقای خاتمی در این دوره هم سعی می‌کنند که نقش‌آفرین باشد اما در قالب جبهه اصلاحات ایران موضع‌گیری می‌کند و حتما تصمیم‌گیری ایشان در راستای تصمیمی است که اصلاح‌طلبان در مجموعه نهاد اجماع‌ساز اتخاذ می‌کنند».

او درباره تصمیم اصلاح‌طلبان بر نامزد واحد هم گفت: «جبهه اصلاحات از میان نامزدهای موجود به یک گزینه می‌رسد و آقای خاتمی هم از آن نامزدی که با رأی اعضای جبهه اصلاحات ایران معرفی می‌شود حمایت می‌کند و به هیچ وجه حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب در دستور کار نیست زیرا اگر قرار باشد از نامزد جبهه رقیب حمایت کنیم که اصلا مفهوم انتخابات از بین می‌رود».

داریوش قنبری: هرگونه وحدتی با محوریت خاتمی شکل می‌گیرد

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم درباره نقش سید محمد خاتمی در این دوره از انتخابات به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای خاتمی شخصیت محوری جریان اصلاحات است و همیشه نقش بی‌بدیلی ایفا کرده است و نفوذ کلام بالایی در میان اصلاح‌طلبان و بخش‌های مختلف مردم دارد و در این دوره هم می‌تواند محور مصداق انتخاب اصلاح‌طلبان باشد. حالا نقش‌آفرینی او ممکن است در قالب تشکیلاتی باشد و شکلی مانند سال‌های 92، 94 و 96 نباشد اما حتما هرگونه وحدتی با محوریت او انجام می‌شود».

او درباره اینکه آیا خاتمی به صورت فردی از نامزدی خاص حمایت می‌کند، یا نه هم بیان کرد: «وقتی جبهه اصلاحات ایران به نامزد واحد رسید، آقای خاتمی از آن نامزد حمایت می‌کند و حتما نظر ایشان با نظر تشکیلات انتخاباتی اصلاح‌طلبان هماهنگ خواهد بود».

قنبری در پایان گفت: «در مجموع آقای خاتمی شخصیت محوری اصلاح‌طلبان است که حتما در این دوره نیز جبهه اصلاحات با راهبری ایشان به نتیجه‌ای مطلوب می‌رسد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها