کد خبر: 623125
تاریخ انتشار :

گفتگوی ویژه نامه نیوز با غلامرضا مصباحی مقدم؛

کابینه آقای رییس جمهور چگونه باید باشد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره ترکیب کابینه دولت آینده یادآور شد: بخش اقتصادی دولت شامل معاون اقتصادی رئیس جمهور، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه، وزیر صمت و وزیر راه و شهرسازی باید کاملا منسجم و هماهنگ زیر نظر معاون اول رئیس جمهور عمل کنند تا از این طریق یک حرکت هماهنگ و موزون در حوزه اقتصادی کشور شکل بگیرد.مسلما حل مشکلات معیشت مردم با پول پاشی محقق نمی شود بلکه باید براساس پیگیری اقدامات زیرساختی و زیربنایی زمینه رشد و رونق تولید رشد و افزایش فضای کسب و کار و اشتغال را فراهم کرد، در این صورت مردم می توانند با سعی و کوشش خود وضع معیشت شان را سامان دهند.

کابینه آقای رییس جمهور چگونه باید باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت السلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره اولویت های دولت آینده گفت: مبارزه با فساد مقدم بر هر اقدامی در دولت است. اگر مبارزه با فساد انجام شود و مردم آن را احساس کنند، این مسئله سطح اعتماد عمومی را به دولت ارتقا خواهد داد. همچنین لازم و ضروری است ساختار نامتوازن بودجه اصلاح شود. اگر دولت آقای رئیسی بتواند ساختار بودجه را به طور شایسته متوازن کند گام بلندی در جهت کاهش تورم خواهد بود.

وی افزود: اتکا بودجه باید به درآمدهای مالیاتی باشد، در واقع باید استقراض دولت از بانک مرکزی متوقف و اتکا آن به درآمدهای نفتی ظرف 2 یا 3 سال قطع شود. همچنین نیاز است که یک صرفه جویی ملی در مصرف انرژی اتفاق بیفتد، در این صورت صادرات انرژی به سایر کشورها به شدت بالا خواهد رفت بنابراین ثروت جدیدی به ثروت ملی ما افزوده خواهد شد. معتقدم این راه خروج کشور از تنگناهای مالی کنونی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: معمولا نامزدها زمان تبلیغات شعارهایی را بیان می کنند که قابل فهم برای عامه مردم باشد. مسلما حل مشکلات معیشت مردم با پول پاشی محقق نمی شود بلکه باید براساس پیگیری اقدامات زیرساختی و زیربنایی زمینه رشد و رونق تولید رشد و افزایش فضای کسب و کار و اشتغال را فراهم کرد، در این صورت مردم می توانند با سعی و کوشش خود وضع معیشت شان را سامان دهند.

وی با اشاره به لزوم بهبود روابط سیاسی با کشورهای همسایه ادامه داد: این مسئله کمک می کند تا ایران هاب انرژی منطقه شود چون با توجه به وضعیت نسبی خوب ایران در حوزه انرژی، در سایه روابط خوب با همسایگان قادر خواهیم بود صادرات انرژی مان را افزایش دهیم. اگر این اتفاق بیفتد هم ارتباط تنگاتنگی با کشورهای همسایه به وجود می آید و هم منابع بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت کشور تحقق پیدا می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره ترکیب کابینه دولت آینده یادآور شد: ترکیب کابینه به انتخاب آقای رئیسی بر می گردد. معتقدم بخش اقتصادی دولت شامل معاون اقتصادی رئیس جمهور، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه، وزیر صمت و وزیر راه و شهرسازی باید کاملا منسجم و هماهنگ زیر نظر معاون اول رئیس جمهور عمل کنند تا از این طریق یک حرکت هماهنگ و موزون در حوزه اقتصادی کشور شکل بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها