حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401

دستور ویژه رئیسی برای حقوق بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان

رئیس جمهور تک رقمی و در برخی روزها صفر شدن آمار قربانیان و نیز میزان بسیار پایین ابتلا به کرونا در کشور را که امکان بازگشایی صنوف و ایجاد شور و نشاط در کشور را فراهم کرده است، ‌ثمره همراهی مردم و خصوصا تلاش‌ها و اقدامات جامعه پزشکی و پرستاری دانست و از این تلاش‌ها قدردانی کرد.

دستور ویژه رئیسی برای حقوق بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان
کدخبر : 8781
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد. میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسانی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند علی الحسابی واریز خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار باید براساس اطلاعاتی که دارد این موارد را تبیین و اصلاحاتی انجام دهد تا یارانه این افراد پرداخت و مابه‌التفاوت آن نیز واریز شود. اگر هم اطلاعات افراد صحت نداشته باشد، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی متصل شده است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها متصل شده و متصل می‌شوند ما خودمان هم در حال تکمیل سامانه‌های خود هستیم و کار سنگینی برای ارتقای سامانه‌ها در حال انجام است که در آینده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

میرکاظمی در رابطه با حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند؟ گفت: آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد. میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.

وی در رابطه با اینکه برنامه هفتم توسعه در چه مرحله‌ای است؟ افزود: سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده اما جلسات مشترکی میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و این جلسات ادامه دارد ما هم کار موازی را از سال گذشته در مؤسسات علمی و تحقیقاتی شروع کردیم که وقتی سیاست‌ها ابلاغ شد فرصت کافی داشته باشیم و بتوانیم به کارمان سرعت دهیم.

میرکاظمی گفت: می‌دانید که برنامه باید برسد و در دولت و بعد مجلس تصویب شود و وقتی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۲ را بنویسیم باید مبتنی بر این برنامه باشد و علی‌القاعده باید حداکثر تا شهریور در مجلس تصویب شود که این زمان خیلی کوتاه است که بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد اگر این قانون نرسد، قانون فعلی برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد. این سیاست‌ها چون ابلاغ نشده نمی‌توانم خیلی در مورد جزئیات برنامه هفتم اظهارنظر کنم بعد از ابلاغ سیاست‌ها بهتر می‌توانم در این مورد صحبت کنم.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم، گفت: همه همکاران دولت به ویژه کسانی که مسئول بازار و تأمین سفره مردم هستند، شبانه روز برای خدمت‌رسانی و امیدآفرینی در جامعه تلاش می کنند و این اقدامات باید تا حصول نتایج نهایی تداوم داشته باشد.

رئیس جمهور به معاون اول، معاونت حقوقی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر بخش‌های ذیربط دستور داد که خواسته‌های بازنشستگان عزیز را درباره مستمری‌شان پیگیری نمایند.

حقوق بازنشستگان

​ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه دارد.

در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان ترمیم خواهد شد. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری ۱۰ میلیون تومان) افزوده می‌شود. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه