بسته حمایتی | بسته معیشتی

توزیع بسته حمایتی برای یارانه بگیران | بسته حمایتی جایگزین یارانه جدید شد

جمعیت ایران بالغ بر ۸۴ میلیون نفر است. از میان این تعداد کدام شهروندان قرار است در تابستان ۱۴۰۱ بسته حمایتی بنیاد مستضعفان را دریافت کنند؟

توزیع بسته حمایتی برای یارانه بگیران | بسته حمایتی جایگزین یارانه جدید شد
کدخبر : 9131
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

بسته حمایتی

روز دوشنبه، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از ماموریت جدید سازمان متبوع خود رونمایی کرد: برای جبران اثرات حذف ارز ترجیحی بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته حمایتی حاوی مواد لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.

با توجه به نیازمند بودن مخاطبان این بسته حمایتی، می‌توان آنرا جایگزین موقت یارانه مناسبتی دانست که تا پیش از این برای سه نوبت میان دهک‌های کم درآمد توزیع می‌شد.

در این برنامه بنیاد مستضعفان، توزیع یک میلیون بسته حاوی مواد لبنی تا پایان شهریور ادامه دارد. این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان توزیع می‌شود.

مطابق داده‌های کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر از جمعیت ۸۴ میلیون نفری کشور به عنوان مددجو تحت پوشش این دو نهاد حمایتی قرار دارند.

مقایسه این آمار نشان می‌دهد که اختلافی سیزده میلیونی میان بسته‌های حمایتی بنیاد مستضعفان با مجموع مددجویان دو نهاد حمایتی یاد شده وجود دارد. به بیان دیگر از هر ۱۴ نفر مددجوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد یک نفر شانس دریافت این بسته را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد هرکدام از نیازمندان مشمول این طرح بنیاد مستضعفان، فقط یکبار می‌توانند بسته حمایتی حاوی اقلام لبنی را دریافت بکنند و این یعنی بعید است که توزیع این بسته‌ها تا پایان تابستان به صورت ماهانه تکرار شود.

به احتمال زیاد در حال حاضر یارانه معیشتی ۴۰۰ هزار تومانی اصلی‌ترین منبع درآمدی ۱۴ میلیون نفر مددجوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد است، علاوه بر این از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از ۴۲۰ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا یک میلیون ۳۲۰ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره تعیین شد.

با این حساب ارزش مجموع درآمد این خانوارها مبلغی بین ۸۸۰ هزار تومان سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومان خواهد بود.

این درحالی است که پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان درباره ارزش مالی اقلام موجود در این بسته و دریافت کنندگان آن گفته بود: ارزش هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است. هر بسته لبنی شامل ۲۱ قلم محصولات از جمله شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است که میزان کالری آنها ۱۰۷۰۰ کالری و پروتئین آن ۴۷۳ گرم است که قرار است ۵۰۰ هزار بسته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰ هزار بسته میان مددجویان سازمان بهزیستی کشور و ۲۵۰ هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مستضعفان توزیع شود.

بسته حمایتی

بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

«سید پرویز فتاح»  در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانواده نیازمند کشور با اعلام جزئیاتی از طرح‌های قبلی بنیاد مستضعفان در توزیع بسته‌های معیشتی محرومان، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در طول دوره شیوع کرونا هر ۴ ماه یکبار بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد و در آخرین مرحله از این طرح که از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ ادامه داشت، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی را در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات توزیع یک میلیون بسته لبنی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی هر بسته در بازار، ۶۰۰ هزار تومان است که برای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه