پایگاه خبری خانه فوتبال:

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام می شود. سود سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سود سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سود سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

زمان واریز سود جاماندگان سهام عدالت اعلام شد

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود سهام عدالت سهامدارانی که قبلاً دریافت نکرده و شماره حساب جدید در سجام اعلام کرده‌اند، از روز شنبه واریز می‌شود.

محمود حسنلو در مورد سود سهام عدالت برای کسانی که در نوبت قبلی دریافت نکرده‌اند، گفت: تاکنون ۱.۹ میلیون نفر از سهامداران عدالت شماره شبای صحیح در سامانه سجام اعلام نکرده بودند، در نتیجه سودی بابت سهام عدالت که در اسفندماه سال گذشته واریز شد دریافت نکرده بودند.

وی افزود: برای دریافت سود سهام عدالت مهلتی مقرر کردیم که قرار شد تا پایان تیرماه شماره شبای حساب بانکی این افراد از طریق سامانه اطلاعات جامع مشتریان، سجام اعلام شود که تعدادی از سهامداران عدالت شماره شبای خود را اعلام کردند.

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: کسانی که شماره شبای خود را اعلام کردند به تدریج از اول مرداد سود جامانده آنها به حسابشان واریز می‌شود.

وی گفت: برخی افراد یا اصلاً شماره شبا اعلام نکرده بودند یا اینکه شماره حساب آنها مشترک بوده و یا دارای حساب‌های بلندمدت و یا ناقص بوده است، بنابراین امکان واریز سود سهام عدالت در نوبت قبلی فراهم نبود.

حسنلو این را هم گفت: هنوز تعداد زیادی از سهامداران عدالت شماره شبای خود را در سامانه سجام اعلام نکرده‌اند.

به گفته وی، طبق قانون بودجه سال جاری، سود همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از جمله سود سهام عدالت به صورت متمرکز و از طریق شماره حساب‌های اعلامی در سامانه سجام به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

وی این را هم گفت:‌ در سال جاری هم تعداد زیادی از شرکت‌ها سود سهام خود را از طریق سجام برای سهامداران اعلام کرده‌اند. همچنین سودهای رسوبی از سالهای گذشته در شرکت‌های بورسی و فرابورسی به تعداد ۳۹ شرکت امسال از طریق سجام به حساب ذینفعان واریز شد.

معاون شرکت سمات همچنین گفت: سود کسانی که شماره حساب آنها ایراد داشته باشد، در شرکت سپرده‌گذاری محفوظ است و هر موقع که شماره شبا در سامانه سجام اعلام کنند، در نوبت‌های بعدی واریز سود، سود آنها نیز واریز خواهد شد.

دارندگان برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سود مالی سال ۱۳۹۸ را به مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ دریافت کردند. این سود برای سال مالی ۱۳۹۹ به ۵۵۰ تا یک میلیون تومان رسید که بخش اعظم سهام داران آن را دریافت کردند.

در حال حاضر نیز جاماندگان قرار است تا پایان تیر ماه جاری بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کنند. البته میزان دریافت سود سهام عدالت این گروه بستگی به برگه سهام عدالت آن‌ها دارد.

در صورتی که سهامدار سود سال مالی ۱۳۹۸ را دریافت نکرده باشد، برای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای برگه یک میلیون تومانی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای سال مالی ۱۳۹۹ نیز واریز این سود به ترتیب ۵۵۰ هزار تومان و یک میلیون تومان خواهد بود.

اگر هم این سهامدار سود هر دو سال مالی را دریافت نکرده باشد و برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در دست داشته باشد، احتمالا حدود ۷۵۰ هزار تومان به حساب اش واریز می‌شود. دارندگان برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز احتمالا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

 در این اطلاعیه آمده است: این مشمولان باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https: //www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https: //sahamedalat.ir مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که علاوه بر شماره شبای نامعتبر، «حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت» از مهم‌ترین عللی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

بر اساس این، مشمولین سهام عدالتی که یکی از علل فوق شامل آنها می‌شود باید برای رفع و اصلاح این مغایرت‌ها اقدام کنند تا در مراحل آتی سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شود.

اعلام زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

 وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

آمار جاماندگان سود سهام عدالت

حسنلو تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

وی افزود : مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

وضعیت سود سنواتی سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه درخصوص مطالبات سود سنواتی سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ نیز گفت : واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

تکلیف وراث فوت شدگان سهام عدالت

حسنلو درباره فوت شدگان سهام عدالت و تکلیف سود سهام این عده از افراد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند در طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما مشکل این است که چون اطلاعات انحصار وراثت به صورت متن وجود دارد و اطلاعات آن به صورت دیتا ذخیره نشده است نمی توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم که البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکراتی که صورت گرفته در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این دسته از هموطنان نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم و بر اساس برنامه ریزی ها احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

واریز 1 میلیون بحساب سهام عدالتی ها

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در اواخر تیر ماه انجام می شود.

سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

چه کسانی مشمول این سود سهام عدالت نمی شوند؟

قشمی مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات : دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده اند سود سهام دریافت نخواهند کرد.

گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی است که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب ها وجود ندارد.

دریافت وام توسط ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت

وی به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

تحول در توثیق سهام برای دریافت وام

حسنلو درباره یک اتفاق تازه در حوزه توثیق سهام عدالت اظهار داشت: در نظر داریم تا بزودی توثیق سهام برای دریافت وام از سیستم بانکی را برای همه سهم ها فعال کنیم تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از سرویس‌های آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

اهمیت ویژه ثبت نام در سجام و دریافت سرویس های ویژه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اهمیت ثبت نام در سامانه سجام افزود: افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آن ها شکل می گیرد می توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: