کد خبر: 622192
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو امروز 4 مرداد 1400 + لیست قیمت محصولات ایران خودرو

در جدول زیر قیمت روز محصولات ایران خودرو در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید.

قیمت خودرو امروز 4 مرداد 1400 + لیست قیمت محصولات ایران خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو در سال های خیر با نوسانات بسیاری مواجه شده است.قیمت خودرو در چند ماه اخیر افزایش پیدا کرد.با افزایش قیمت خودرو بسیاری از معاملات خرید و فروش خودرو کاهش یافت.خیلی از فعالان اقتصادی بالارفتن قیمت خودرو را عدم مدیریت مدیران در این زمینه میدانند.در ادامه جزییات افزایش قیمت خودرو را میخوانید.

قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۵/۴

قیمت خودرو

جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو / دنا ۴۶۴ میلیون شد

جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو را در این گزارش مشاهده کنید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در بازار خودرو پژو۲۰۶ تیپ۲ با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در جدول زیر قیمت روز محصولات ایران خودرو در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید.

قیمت خودرو

این خودروها گران شدند + جدول

در روزهایی که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره قیمت خودروی داخلی صحبت می‌کنند و وعده نظارت و شفافیت می‌دهند، قیمت خودروهای پایین رده در حال شعله‌ور شدن است.بررسی قیمت خودروهای صفر و کارکرده ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون بازار نشان‌دهنده افزایش قیمت اغلب این مدل‌هاست. از پژو پارس و ۴۰۵ کارکرده و ساینا کارکرده که ۲نسبت به هفته گذشته تا ۳درصد افزایش قیمت داشته‌اند بگیرید تا ۲۰۶ تیپ دو و رانا صفر. پراید و سمند صفر که ۶ تا ۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند در این زمینه رکورددارند. به نظر شما با آمدن رییس‌جمهور جدید قیمت‌ها سر جایشان خواهند نشست؟قابل ذکر این که قیمت‌ها از میانگین آگهی‌های سایت دیوار در روزهای اخیر به دست آمد

افزایش نجومی قیمت پراید در بازار! + جزییات

نابسامانی بازار خودور و جولان دلالان در این بازار طی سال‌های اخیر انتقاد و گلایه‌های بسیاری را در بین جامعه به همراه داشته است.

قیمت پراید در طول ۸ سال عمر دولت روحانی ۷۴۳ درصد رشد کرد که این جهش قیمت باعث شد، بسیاری از متقاضیان در خرید یک خودرو ساده ناکام بمانند. یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد طی سال‌های اخیر انتقاد و گلایه‌های بسیاری را در بین جامعه به همراه داشته، نابسامانی بازار خودرو و جولان دلالان در این بازار است که باعث عدم دسترسی مناسب مصرف کنندگان واقعی خودرو به این کالا شده است. در واقع بازار خودرو به محلی برای سرمایه‌گذاری دلالان و واسطه‌ها تبدیل شد و در چنین بازاری، قیمت خودروها روز به روز بالاتر رفته و به حدی رسیده که از حد توان خرید بسیاری از متقاضیان خارج شده است.

در واقع عرضه مستقیم خودرو از کارخانه با روشی نادرست بیشتر نصیب دلالان شد و پس از دپوی خودروها، عرضه قطره چکانی به بازار باعث رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شد. در این میان،کاهش تولید خودروسازان به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه و قطعات و همچنین بالابودن هزینه‌های تولید به دنبال رشد نرخ ارز و البته مدیریت نادرست منابع مالی کارخانه های خودروساز و بهره وری پایین تولید عاملی برای کاهش عرضه خودروسازان و تشدید قیمت خودرو در بازار شد.

این رشد قیمت در حدی بود که حتی در مورد خودرویی مانند پراید نیز حتی پس از توقف تولید شاهد ادامه روند رو به رشد قیمت این خودرو در بازار بودیم و همچنان نیز این رویه ادامه دارد.

در کنار آشفتگی بازار خودرو، قیمت کارخانه ای خودروها نیز با رشد جهشی همراه شد و در نتیجه قیمت پراید از ۱۵ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ (پیش از توقف تولید) رسید. همچنین قیمت این خودرو در بازار از ۱۶ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۱۹ میلیون تومان در روزهای جاری رسید یعنی ۷۴۳.۷۵ درصد رشد یافت.

تصمیم جنجالی درباره قیمت خودرو نهایی شد

یوسف علوی فرد یک شهروند تهرانی است که در مسابقه گرانی‌ها در بازار خودرو جامانده و تا به حال صاحب خودرو نشده است. وی می‌گوید: سال گذشته برای خرید پراید، طلاهای همسرم را فروختیم تا با پس‌اندازی که داشتیم برای خرید خودرو اقدام کنیم.وی ادامه می دهد: پیش از اینکه سیستم قرعه کشی در فروش خودرو اعمال شود، چندین مرتبه برای ثبت نام از طریق سایت سایپا اقدام کردیم، اما هیچگاه موفق نشدیم و در فرصتی کوتاه مهلت ثبت نام تمام می‌شد. پس از اعمال قرعه کشی هم بارها در سایت ثبت نام کردیم، اما در این بخش هم هیچ وقت برنده نشدیم.وی می‌گوید: در این شرایط، قیمت پراید در بازار هم روندی افزایشی به خود گرفت و در این وضعیت پولی که از خرید طلا حاصل شده بود، هر روز بی ارزش تر شد.

زهره مالکی نیز یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو است که از رشد افسارگسیخته قیمت ها گلایه دارد. وی می گوید: با توجه به قیمت بالای خودرو در بازار، چندین مرتبه برای ثبت نام و خرید از کارخانه اقدام کردیم که بالاخره یکبار موفق شدیم.

وی ادامه می دهد: با پرداخت مبلغ پیش پرداخت منتظر دریافت دعوتنامه بودیم تا بقیه مبلغ خودرو را بپردازیم و آن را تحویل بگیریم، اما خودروساز با استناد به درج عنوان «تحویل خودرو با قیمت روز» در قرارداد فروش، مبلغ بسیاری بالایی را مطالبه کرد و همین مسئله باعث شد، متضرر شوم، چرا که در زمان ثبت نام برای خرید خودرو از کارخانه می‌توانستم با مبلغی بالاتر همان خودرو را از بازار بخرم، اما حالا باید مبلغی بالاتر از قیمت بازار در آن زمان، بپردازم تا خودرو را با تاخیر تحویل بگیرم.وی می‌گوید: در این مدت ارزش پولی که داشتیم پایین آمد، ضمن آنکه چند ماه هم برای تحویل خودرو معطل شدیم.

بازار خودرو سر و سامان نگرفت

با وجود اعمال سیاست های مختلف از جمله عرضه خودرو با قرعه کشی و یا پیگیری طرح هایی مانند عرضه خودرو در بورس در طول عمر دولت روحانی، همچنان شاهد آشفتگی بازار خودرو هستیم و قیمت های نجومی در بازار اعمال می‌شود. در عین حال، قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز همچنان روندی افزایشی در پیش دارد و رایزنی خودروسازان برای آزادسازی قیمت تولیداتشان ادامه دارد.

این خودرو 9 میلیون ارزان شد + لیست قیمت خودرو

در شرایط فعلی حباب قیمت خودرو در بازار باعث شده تا همچنان تقاضا برای خرید از کارخانه بالا باشد و در نتیجه دلالی در این بخش رونق دارد. حل مشکل بازار خودرو نیازمند عرضه متناسب با تقاضا و قیمت گذاری مناسب و عادلانه است تا جذابیتی برای سرمایه گذاری در خرید خودرو وجود نداشته باشد. در عین حال، ایجاد بازار رقابتی در صنعت خودرو باعث بهبود کیفیت و قیمت تولیدات خودروسازان خواهد شد.

بازار خودرو در آستانه انفجار قیمت؟

فعالان سه‌ بازار خودرو، بورس و ارز چشم‌انتظار دوران پس از انتخابات هستند و وقایع بازار طی روزها و هفته‌های گذشته تا حدی موید این امر است. تا جایی که حتی خودروهای داخلی نیز تا روز قبل از انتخابات با افزایش قیمت مواجه بودند.

بازار خودرو در آستانه انفجار قیمت؟

فعالان سه‌ بازار خودرو، بورس و ارز چشم‌انتظار دوران پس از انتخابات هستند و وقایع بازار طی روزها و هفته‌های گذشته تا حدی موید این امر است. تا جایی که حتی خودروهای داخلی نیز تا روز قبل از انتخابات با افزایش قیمت مواجه بودند.

البته طی روزهای اخیر بازار خودرو همچنان با رکود معاملاتی سنگین‌ دست‌وپنجه نرم کرده و این ناشی از تقابل تحلیل‌ها در دو سمت عرضه و تقاضا به‌خاطر نحوه اثرگذاری متغیرهای بیرونی بر نبض قیمت‌هاست. در بازار سهام نیز سرمایه‌گذاران در انتظار اتخاذ تصمیم درست و به‌جا درپی شفافیت رویدادهای سیاسی و اقتصادی هستند. همچنین در هفته چهارم معاملات در بازار ارز، تقاضایی ثبت نشد که به‌نظر می‌رسد منشأ این رویداد، انتظار خریداران تا مشخص شدن نتیجه انتخابات است.

همان‌طور که پیش از این نیز به‌آن اشاره شد، بازار خودرو روزهای بی‌رونقی را از لحاظ خرید و فروش تجربه می‌کند و البته این اتفاق جدیدی نیست و معمولا هفته‌های قبل از انتخابات، دوران انتظار بازارها به‌خصوص بازار خودرو است. امسال نیز شاهد چنین جوی بودیم؛ به‌نحوی که بسیاری از شهروندان، از خرید و فروش خودرو منصرف شده و آن را به‌بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری موکول کردند. درواقع تصور مردم این است که واکنش بازار به‌نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری متفاوت خواهد بود و به‌همین دلیل احتمال افت و خیزقیمت در این بخش وجود دارد.

با توجه به‌مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری درباره برجام، کسانی از شانس بالاتری برای برنده شدن برخوردارند که مخالفت خاصی با اصل برجام نداشته باشند و بیش‌تر درمورد روش اجرا و مدل مذاکرات با طرف‌های خارجی اظهار نظر کنند. بنابراین درصورت برنده شدن هر کدام از کاندیداها، برجام شانس زیادی برای احیا خواهد داشت. تنها ممکن است در ادامه، احیای آن کمی به‌عقب افتاده یا بالعکس برای دریافت نتیجه به‌گفت‌وگوها سرعت داده شود یا درنهایت در همین مدار فعلی پیش برود. البته تصور کلی شهروندان این است که اگر کاندیدای منتسب به‌جناح حساس به‌برجام رای بیاورد، مذاکرات به‌کُندی پیش خواهد رفت و امکان دارد حصول نتیجه به‌بعد از تشکیل دولت سیزدهم موکول شود. دراین صورت احتمالا با رشد موقت انتظارات تورمی و قیمت ارز مواجه خواهیم شد. بنابراین بازار خودرو نیز متاثر از این اتفاقات با صعود قیمت روبه‌رو می‌شود.

گفتنی است این اتفاق بارها به‌خصوص طی سه‌سال گذشته رخ داده؛ به‌نحوی که با نوسان انتظارات تورمی و قیمت ارز، منحنی قیمت در بازار خودرو نیز بالا و پایین شده است. درواقع رویدادهای سیاسی همواره نقش مهمی در افت و خیز انتظارات تورمی و وضعیت بازارها داشته و از طرفی طی هفته‌های اخیر، خودروسازان با افت تولید محصولات پر تیراژشان مواجه شده‌اند و این نیز از دلایل رکود بازار خودرو بوده است. بنابراین اگر این روند ادامه داشته باشد، بازار افزایش قیمت قابل‌توجهی را به‌خود خواهد دید.

پیش فروش ایران خودرو

اما بازار خودرو طی روزهای گذشته با وجود رکود معاملات، شاهد افزایش قیمت محصولات مختلف بود که این امر درکنار آنچه درمورد تیراژ تولید گفته شد، می‌تواند تا حدی متاثر از افزایش بهای ارز نیز باشد. طبق اخبار رسیده از بازار، درحال حاضر پژو پارس در مدل LX قیمتی برابر با ۲۷۸میلیون‌تومان دارد که از افزایش چهارمیلیون‌تومانی بهای این خودرو در روزهای اخیر خبر می‌دهد. همچنین برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز تا ۲۱۴ میلیون‌تومان هم قیمت پیشنهاد می‌شود؛ هرچند پیشنهادهای کمتر نیز به‌چشم می‌خورد. این خودرو درمقایسه با هفته گذشته بیش از شش‌میلیون تومان رشد قیمت داشته است. از بازار مدل صندوق‌دار ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد بهای این خودرو تا مرز ۲۶۰ میلیون‌تومان هم پیش رفته که نشان از صعود بیش از پنج‌میلیون‌تومانی نرخ این مدل دارد. درمورد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز فعالان بازار از صعود قیمت این خودرو تا ۲۶۵میلیون‌تومان خبر می‌دهند و این محصول نیز چیزی حدود پنج‌میلیون‌تومان رشد بها را تجربه کرده است.

اما برای خرید پژو ۲۰۷ اتومات، چیزی حدود ۳۹۰میلیون‌تومان باید هزینه کرد و حال آن‌که مدل دنده‌ای آن را می‌توان تا ۲۸۰ میلیون‌تومان نیز خریداری کرد. سری هم به‌بازار سمند و پژو ۴۰۵ بزنیم. طبق اطلاعات رسیده از بازار، برای سمند درمدل EF۷ قیمتی برابر با ۲۲۰میلیون‌تومان هم پیشنهاد می‌شود و برای خرید پژو ۴۰۵نیز باید دو، سه‌میلیون‌تومان بیش‌تر هزینه کرد. اما رانا نیز با افزایش قیمت در بازار مواجه شده؛ چه‌آن‌که برای خرید آن ۲۳۵ میلیون‌تومان نیاز است. همچنین برای خرید دنا درمدل معمولی هم باید ۲۷۵ میلیون‌تومان هزینه کرد و این درحالی است که قیمت مدل پلاس و غیراتوماتیک این محصول به ۳۵۵ میلیون‌تومان رسیده است. اگر هم مشتری دنا پلاس توربوشارژ اتومات هستید، باید چیزی حدود ۴۳۰میلیون‌تومان برای آن کنار بگذارید.

افزایش قیمت باورنکردنی این خودروها

قیمت لکسوس از ۳۲۵ میلیون در سال ۹۵ به بیش از ۳ میلیارد در سال جاری رسید.

مدت هاست که واردات خودرو به کشور ممنوع شده است اما همچنان این امیدواری وجود دارد که آزادسازی در سال ۱۴۰۰ رخ دهد. با توجه به ممنوعیت های واردات خودرو، قیمت این محصولات به شدت در بازار خودرو بالا رفته است. فروشندگان اعلام می‌کنند که به دلیل نبود مدل های جدید فقط تعداد محدودی از این خودروها وجود دارد و به همین دلیل قیمت های بالایی اعلام می‌شود.

در اینفوگرافی زیر تفاوت قیمت خودروهای وارداتی طی ۵ سال را مشاهده می کنید:

قیمت خودرو

پرسش و پاسخ

  • آیا قیمت خودرو افزایشی شده است؟
    بله
  • آیا افزایش قیمت خودرو باعث کاهش خرید و فروش خودرو شده است؟
    بله

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها