کد خبر: 617172
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو سایت دیوار

وضعیت قیمت ها در بازار خودرو عجیب شد + جزییات جدید درباره وام خودرو

قیمت خودرو در آغاز بازار روز یکشنبه بعد از یک روز افزایشی برای تعداد زیادی از خودروها از جمله پراید،با ادامه روند صعودی در گروه پژو و افزایش قیمت تیبا همراه است.

وضعیت قیمت ها در بازار خودرو عجیب شد + جزییات جدید درباره وام خودرو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو با چالش های جدیدی در این سال ها مواجه بوده است.در آستانه شروع به کار دولت رییسی موضوع قیمت خودرو یکی از مسائل مهمی است که مردم درگیر آن می باشند. قیمت خودرو در برخی مدل ها افزایشی عجیب داشته است. به نظر می رسید با افزایش احتمال مذاکرات قیمت خودرو کم می شود.جزییات قیمت خودرو را در ادامه میخوانید.

وضعیت قیمت ها در بازار خودرو عجیب شد / ماجرای گرانی پراید

قیمت خودرو در آغاز بازار روز یکشنبه بعد از یک روز افزایشی برای تعداد زیادی از خودروها از جمله پراید،با ادامه روند صعودی در گروه پژو و افزایش قیمت تیبا همراه است.

افزایش قیمت خودرو در بازار بعد از پراید و دنا سراغ خودروهای تیبا و پژو رفت. قیمت خودروهای گروه پژو و تیبا روز یکشنبه با افزایش همراه هستند.

قیمت پژو ۲۰۷ صندوقدار، پژو پارس دوگانه سوز و ۴۰۵ با افزایش قیمت همراه است. همچنین خودرو تیبا هاچ بک به ۱۶۰ میلیون تومان رسید. خودرو رانا و ساینا با افزایش قیمت دو و سه میلیون تومانی همراه بودند.

چرا پراید گران شد؟ / آینده ارزان‌ترین خودرو بازار

تا پیش از مخالفت رسمی وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید ۱۵۱ میلیون تومان بود اما حالا برخی سایت‌ها مانند اقتصادآنلاین قیمت این خودرو را تا ۱۵۵ میلیون تومان هم گزارش داده‌اند. سایت موج نیز اعلام کرده که این خودرو ۱۵۴ میلیون تومان در بازار است. علت گرانی سه میلیون تا چهار میلیون تومان پراید در یک هفته چیست؟

عدم عرضه جدید پراید، جوابگو نبودن عرضه خودروهای مشابه آن، نوسان قیمت دلار، وجود تقاضای بالا برای خرید این خودرو ارزان‌تر از بقیه خودروها و در نهایت اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر مخالفت با آزادسازی واردات خودرو، پراید را گران‌تر از قبل کرده است.

هفته گذشته وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت کرده بود که تجارت‌نیوز گزارش داد اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می‌شود و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می‌کند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت.

علاوه بر این، قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط تولید، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می‌رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده‌اند.

آن طور که تاکنون اعلام شده میزان تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می‌رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته‌اند. هرچند آنها اعلام کرده‌اند که میزان خودروهای معوق در طرح‌های پیش‌فروش را به کمترین حد ممکن طی سال‌های اخیر رسانده‌اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی میزان خودروهای ناقص در پارکینگ به ۱۴۰ هزار خودرو می‌رسد.

قیمت خودرو

ورق در بازار خودرو برگشت / پراید چند شد؟

هرچند با توجه به اخبار اخیر درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو، فعالان این بازار در انتظار کاهش قیمت بودند اما روز گذشته روند قیمت‌ها برگشت و انواع خودروها گران شدند.

پس از وعده جهش تولید در خودرو و افزایش میزان تولید سالانه به سه میلیون دستگاه، دو خودروساز بزرگ دولتی هم از کاهش قابل توجه تعداد خودروهای معوق خود خبر دادند. با این حال طبق اعلام سازمان بازرسی هنوز هم ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ این خودروسازان وجود دارد. با این حال آنها همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را اجرا می‌کنند تا طبق ادعای خود به تنظیم بازار کمک کنند.

از سوی دیگر با توجه به اخبار اخیر درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو، فعالان این بازار در انتظار کاهش قیمت بودند اما روز گذشته روند قیمت‌ها برگشت و انواع خودروها گران شدند.

طبق گزارش دو سایت موج و جی‌پلاس قیمت پراید ۱۱۱ با یک میلیون تومان افزایش به ۱۵۲ میلیون تومان رسیده و حتی باشگاه خبرنگاران جوان این قیمت را کمی بالاتر و معادل ۱۵۳ میلیون تومان اعلام کرده است.

پراید ۱۳۱ معادل ۱۳۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۳۲ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ معادل ۱۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ معادل ۱۶۰ میلیون تومان گزارش شده است.

قیمت تیبا نهایتا ۱۶۹ میلیون تومان، قیمت ساینا حداکثر ۱۸۰ میلیون تومان، قیمت کوئیک نهایتا ۲۲۷ میلیون تومان، قیمت شاهین ۳۸۵ میلیون تومان گزارش شده است. قیمت انواع پژو را هم در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای خارجی نیز به شرح زیر است:

قیمت خودرو

آخرین قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو

قیمت خودرو

کاهش چشمگیر قیمت این خودروی پرطرفدار+ جدول

پرونده بازار پرتیراژهای ایران خودرو در آخرین روز تابستان ۱۴۰۰ با ریزش شدید خانواده پژو ۲۰۶ بسته شد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ایران خودرویی ها افتی ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت داشتند و در این میان «سورن پلاس» هم افت یک میلیونی را ثبت کرده است.

روند نزولی قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو از دو روز گذشته زده شد تا به این طریق قیمت در بازار محصولات این شرکت خلاف جهت بازار دلار حرکت کند. فعالان بازار خودرو افت قیمت خودرو در بازار را به طرح ساماندهی صنعت خودرو نسبت می دهند.

قیمت خودرو

طرحی که از سوی مجلس هفته گذشته رای مثبت گرفت، اما امروز بعدازظهر شورای نگهبان با برخی از موارد آن مخالفت کرد و برای اصلاح طرح را به مجلس برگرداند تا به این طریق اجرای این طرح دوباره با اما و اگر مواجه شود.

پیش از این مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهشهای مجلس با این طرح مخالفت کرده بودند. حال باید دید که مجلس برای این طرح پس از برگشت از شورای نگهبان چه برنامه ای خواهد داشت و آیا دست به اصلاح آن خواهد زد و یا اینکه طرح جدیدی در راه خواهد بود.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار می توان گفت افت چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی زده شد که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت. اما قیمت خودرو که طی هفته های اخیر تابع این عامل بود از دو روز گذشته مسیر خود را جدا کرده است.

قیمت خودرو

 وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX »، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» رکورد افت قیمت در یک روز را شکست و افتی ۱۰ میلیونی را در بازار تجربه کرد و با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان عرضه شد.

« پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز افتی ۵ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۸۵ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم از افت قیمت بی نصیب نبود و امروز با افت ۳ میلیونی در بازار ۲۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

قیمت خودرو

اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» نیز با افت یک میلیونی در بازار ۳۰۶ میلیونی شد، سایر محصولات خانواده سمند امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «سمندLX » بدون تغییر در بازار ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورد. و «سمند LX با موتورEF۷ » هم تغییری در بازار نداشت و قیمت آن به ۲۵۸ میلیون تومان رسید.

اوضاع بازار خودرو در شهریور / قیمت ها به کدام سمت می‌رود؟

اگرچه قیمت خودروها طی ۵ماه گذشته در کارخانه ثابت مانده، اما در بازار به‌ویژه در مرداد ماه ترمز برید و فعالان بازار می‌گویند طی روزهای ابتدای شهریور ماه تا حدودی ثابت بوده است.

بازار خودرو در مردادماه، ۳۱ روز گرم و پرشتاب را پشت سر گذاشت؛ نوسان قیمت‌ها به شکلی بود که هر چند روز یک‌بار افزایش‌های بین ۵ تا ۱۰میلیون تومانی برای انواع خودرو ثبت می‌شد و خریداران ناامیدتر از قبل بدون خرید از بازار خارج می‌شدند. افزایش قیمت خودرو در مردادماه چنان بی‌محابا بود که برخی مدل‌ها افزایش ۲۰ تا ۳۷میلیونی را تجربه کردند و این افزایش‌های چشم‌گیر در حالی بود که خودروسازان از قیمت‌های حاشیه‌ای بازار که سودی ۵۰هزار میلیاردتومانی را رقم زده، بهره‌ای ندارند و این سود شیرین به جیب دلالان می‌رود. با این حال با ورود به شهریورماه روند صعودی قیمت خودرو متوقف شده و قیمت‌ها یا ثابت مانده یا حداکثر یک تا ۲ میلیون تومان افزایش داشته است

عجیب اما واقعی!/افزایش ۵۰ میلیونی قیمت این خودروها

عبدالرضا عساکره در خصوص وضعیت بازار خودرو در اهواز اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار از ماه گذشته تاکنون با افزایش تقریبا شدیدی مواجه شده که این موضوع متاثر از افزایش قیمت دلار و پایین بودن میزان عرضه خودروهای پرطرفدار داخلی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت خودروهای تولید داخل افزود: نسبت به ماه گذشته، قیمت خودروهای تولید داخل به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در بازار افزایش یافته است.

قیمت خودرو

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه بازار خودرو در وضعیت نامساعدی قرار گرفته است، گفت: خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل به میزان کم توسط مصرف‌کنندگان واقعی خریداری و اغلب بین خود دلالان معامله می‌شوند.

وی بیان کرد: البته به نظر می‌رسد با استقرار دولت جدید، قیمت خودروهای داخلی تا یک ماه آینده کاهش یابد.

عساکره درباره خودروهای اروندی نیز افزود: افزایش قیمت دلار تاثیری بر قیمت خودروهای اروندی نداشته است و معاملات در این خودروها نیز رونق چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به قیمت خودروهای تولید داخل گفت: پژو پارس سال حدود ۲۷۰ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس حدود ۳۱۵ میلیون تومان، سمند ال ایکس حدود ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس حدود ۲۷۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک حدود ۴۶۰ میلیون تومان، دنا پلاس حدود ۳۸۰ میلیون تومان و ۲۰۷ دنده‌ای حدود ۳۴۵ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

وی با اشاره به قیمت خودروهای اروندی بیان کرد: خودروی سانتافه ۲۰۱۷ نیمه فول حدود ۶۵۰ میلیون تومان، سانتافه مدل ۲۰۱۸ نیمه فول حدود ۷۰۰ میلیون تومان، توسان ۲۰۱۷ نیمه فول حدود ۶۲۰ میلیون تومان و توسان ۲۰۱۸ نیمه فول حدود ۶۶۰ میلیون تومان در بازار اهواز قیمت دارد.

قیمت خودرو پیش از امروز اول شهریور / بازار خودرو همچنان در روند صعودی قیمت

خودروهای داخلی همچنان با افزایش قیمت به صورت روزانه همراه هستند. خودروهای گروه پراید و پژو بیش‌ترین افزایش قیمت را ثبت کردند. پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته با افزایش همراه بوده است و بسیاری از خودروها همچون پراید ۱۱۱ و بعضی از خودروهای گروه پژو به صورت روزانه با نوسان و افزایش قیمت همراه هستند.

قیمت پراید در ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان رسید و در روز یکشنبه افزایش دو میلیون تومانی را ثبت کرد. قیمت پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ در کنار افزایش قیمت پراید ۱۱۱ با افزایش قیمت همراه بودند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو و پنج هرکدام پنج میلیون تومان افزایش قیمت را ثبت کردند.

دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک دیگر خودروهایی بودند که افزایش قیمت پنج میلیون تومانی را پشت سر گذاشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها