حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401

واریز ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابشان را چک کنند

علی دهقان کیا گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی از سوی دولت به هیأت امنای سازمان واگذار شد، همانجایی که در مرحله اول نظر خود را به صورت رسمی به دولت اعلام کرده بود.

واریز ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابشان را چک کنند
کدخبر : 9654
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: در جلسه روز شنبه ١۵ مرداد ماه تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود.

وی گفت: در هیأت امنا نمایندگان سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت حضور دارند که نظر دو گروه مشخص و موافق افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان است و امیدواریم نظر نمایندگان دولت نیز مثبت باشد و در مجموع فکر می‌کنم نظر کلی هیأت امنا برای اجرای قانون مثبت باشد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: سه بار رئیس جمهور در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به معاون اول خود دستور داد که با توجه به مشکلات بازنشستگان جلساتی را با آنها داشته و نظر آنها را جلب کنند اما پس از چند ماه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت رئیس مجلس نامه لغو مصوبه دولت را صادر کرد و یک هفته به دولت مهلت داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان و اجرای قانونی مصوبه اقدام کنند.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این مهلت یک هفته تکلیف اجرای مصوبه مشخص نشد و در نهایت روز گذشته هیأت دولت اجرای آن را به هیأت امنای تأمین اجتماعی واگذار کرد، گفت: در حال حاضر بازنشستگان از نظر شرایط اقتصادی مشکلات بسیاری دارند و اعصاب و روان آنها به هم ریخته است بنابراین وقت کشی برای اجرای این مصوبه به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر بود به جای چند ماه معطلی همان ابتدا رئیس جمهور دستور اجرای آن را می‌داد و یا همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار می‌شد.

به گفته وی، نظر کانون‌ها و همچنین کانون عالی بازنشستگی این است که باید قانون به طور کامل اجرایی شود. در گذشته رأی مجلس را نداشتیم و ممکن بود این مصوبه به درستی اجرا نشود اما در حال حاضر نظر موافق مجلس را نیز داریم و منتظر اجرای درست کانون از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ده میلیون بازنشسته و خانواده شأن منتظر اجرای درست قانون و افزایش ۳۸ درصدی حقوق شأن هستند، گفت: باید در جمهوری اسلامی وعده و وعید های داده شده اجرایی شود و مسئولان نسبت به قول خود بی تفاوت نباشند بنابراین انتظار داریم اگر هیأت امنا بخواهد مشکل بازنشستگان را حل کند نسبت به اجرای قانون اقدام نماید تا در شرایط روحی و روانی بازنشستگان مقداری بهبود حاصل شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار هم که شده به نمایندگان خود در هیأت امنا دستور اکید دهد تا هر چه زودتر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشخص شود و بیش از این ماجرا کش پیدا نکند.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده ۱۵ مرداد ماه در جلسه هیأت امنای تأمین اجتماعی تکلیف افزایش حقوق مشخص و اعلام خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

بیشتر از ۱۰ روز است که از ابلاغ نامه قالیباف، رئیس مجلس در خصوص مطالبات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد. در این مدت همه منتظر پاسخگویی دولت بودند که تا این زمان خبری از پاسخ دولت منتشر نشده است.

طولانی شدن ابلاغ مصوبه ولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان باعث شده است تا نمایندگان بازنشستگان کارگری نسبت به این امر گلایه داشته باشند.

به گفته‌ی نمایندگان کارگری، دولت اعلام و ابلاغ مصوبه را برعهده سرپرست وزارت کار گذاشته است. وزارت کار نیز با وجود برگزاری نشست‌هایی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته که در آن‌ها افزایش ۳۸درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵هزار تومان تایید شده بود، باز هم کار به درازا کشیده است و پاسخ‌گو نیست.

بازنشستگان انتظار داشتند پنج‌شنبه یا نهایتا شنبه، سرپرست وزارت کار، نظر نهایی دولت را ابلاغ کند تا احکام حقوقی مرداد به‌سرعت صادر شود؛ اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در همین رابطه علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: پنج‌شنبه آخرین جلسه کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان با سرپرست وزارت کار و مدیرعامل تامین اجتماعی بود که قرار شد شنبه سرپرست وزارت کار به‌طور رسمی اعلام موضع کند.

علاوه بر این قرار شد ما تا شنبه مصاحبه نکنیم و هیچ حرفی با رسانه‌ها نزنیم. در این چند روز ما پاسخ رسانه‌ها را ندادیم و منتظر عمل به وعده‌های آقایان بودیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

دهقان‌کیا با بیان اینکه نظر بازنشستگان اجرای قانون یعنی همان ۳۸درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت برای سایر سطوح مستمر است، افزود: قرار بود شنبه مصاحبه کنند و بگویند احکام جدید را چه زمانی می‌زنند اما نه شنبه و نه یک‌شنبه خبری نشد. ما در این مدت زیر بمباران تماس‌های بازنشستگان بودیم. بازنشستگان نگران و ناراضی هستند و مدام می‌پرسند چرا به وعده‌ها عمل نشد.

به گفته وی، از نظر اخلاقی و شرعی، وعده دادن و عمل نکردن درست نیست. بنابراین عمل نکردن به وعده آن هم از جانب مسئولان و مقامات اصلا پذیرفتنی نیست.

وقتی قول دادند باید عمل کنند. ما براساس وعده‌های آقایان با مردم صحبت کردیم و قول شنبه را دادیم. شنبه همه بازنشستگان کشور گوش به زنگ بودند که خبر جدیدی بیاید. در هر صورت ما انتظار داشتیم باتوجه به اینکه رئیس‌جمهور برای سومین بار دستور رسیدگی به مسائل بازنشستگان را دادند، زودتر اعلام موضع کنند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران متذکر شد: رئیس‌جمهور تا امروز سه بار به موضوع واکنش نشان داده اما هنوز موضوع بلاتکلیف است. بار اول پیرو تجمعات در شهرها، رئیس‌جمهور گفتند صدای بازنشستگان را شنیدم و به مخبر دستور دادند با کانون‌ها جلسه بگذارند. این جلسه برگزار و قرار شد موضوع حل شود که نشد.

در ادامه مساله از طریق مجلس و هیات تطبیق قوانین بررسی شد. دوباره رئیس‌جمهور دستور پیگیری دادند.

بار سوم بعد از نامه‌ بیست‌ونهم تیرماه قالیباف که بر اجرای ماده ۹۶ اصرار داشتند، رئیس‌جمهور در جلسه کمیته اقتصادی دولت، تاکید کردند که هرچه سریع‌تر مشکل بازنشستگان حل شود که نهایتا بعد از گذشت یک هفته، در آخرین روزِ مهلت قانونی دولت، سرپرست وزارت کار کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان را برای یک نشست خواستند.

در این جلسه صحبت کردیم و بحث طولانی شد. نهایتا منجر شد به جلسه پنج شنبه. دوباره از ده صبح تا یک ربع به دو عصر نشست داشتیم و نتیجه این شد که وزیر شنبه مصاحبه کنند و ما همه تا شنبه سکوت کنیم و هیچ حرفی نزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته و ایثارگرجنگ تحمیلی
    0

    ریس جمهور سه بار دستور داده وتا این لحظه اجرا نشده!!! 🤔🤔🤔

  • منوچهر
    0

    چک کردن نمی‌خواد اگر واریز بشه است ام اس میاد .فعلا خبری نیست

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه