فروش فوری خودرو | ثبت نام اینترنتی فروش فوری خودرو

آغاز فروش فوری خودرو محبوب ایران خودرو | حراج بی نظیر ایران خودرو با سوگولی محبوب

پس از چند هفته توقف عرضه خودرو در بورس کالا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و سازمان بورس، عرضه‌ها از فردا (دوشنبه - ۲۴ بهمن ماه) از سرگرفته می‌شود تا مردم بتوانند نیاز خود به خودروی صفر کیلومتر را از مسیری شفاف به نام بورس کالا تامین کنند.

آغاز فروش فوری خودرو محبوب ایران خودرو | حراج بی نظیر ایران خودرو با سوگولی محبوب
کدخبر : 14402
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

پس از توقف چند هفته‌ای عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام گلایه از سوی مردم، عرضه‌ها از فردا آغاز می‌شود.

طی چند ماهی که خودرو در بورس کالا عرضه شده است، مصرف‌کنندگان توانستند نیاز خود به خرید انواع خودرو را ارزان‌تر از بازار غیررسمی و نرخ‌های کاذب در پلتفرم‌های فروش اینترنتی خودرو تامین کنند.

این رویه به قدری برای مردم و تولید کشور مطلوب بود که با رشد و استمرار عرضه چند خودروی پرطرفدار و پرتیراژ ایران خودرو و سایپا، قیمت این خودروها در بازار آزاد و نسبت به عرضه‌های قبلی در بورس کاهش یافت.

تارا، شاهین و پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک، چهار خودرویی بودند که به دلیل عرضه‌های مستمر در بورس کالا، رضایت کامل مردم را به همراه داشتند، متاسفانه به دلیل برخی مقاومت‌ها بر سر راه عرضه خودرو در بورس کالا، همچنان شیوه پرابهام قرعه‌کشی و صف‌های طولانی مردم و عدم امکان خرید خودروی صفر در خصوص برخی خودروها ادامه دارد، اما دولت نشان داد که در راه شفافیت و ایجاد رقابت عادلانه و احقاق حقوق سهامداران، قدمی به عقب برنمی‌گردد و مردم نیز در انتظار ارائه برنامه‌های منظم عرضه خودرو در بورس کالا برای اطمینان خاطر و برنامه‌ریزی خرید هستند.

بر این اساس، فردا (دوشنبه ۲۴ بهمن ماه) شاهد عرضه خودروهای سنگین در بورس کالا هستیم به طوری که کامیونت FORCE، کامیون‌ کشنده EMPOWER و کامیون کشنده FAW در تالار خودرو عرضه می‌شود.

همچنین روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) هم خودروهای تارا دستی، فیدلیتی پنج و هفت نفره و ریسپکت عرضه می‌شود که عرضه ریسپکت برای نخستین در بورس کالا صورت می‌گیرد.

چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه) نیز وانت کارا تک کابین و دو کابین در بورس کالا عرضه می‌شود.

مشتریان حقیقی تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه هر خودرویی می‌توانند ثبت سفارش خود را انجام دهند که در خصوص عرضه های روز سه‌شنبه خودروهای سواری، میزان پیش‌پرداخت خرید ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

فروش فوری خودرو

نایب رییس شورای رقابت از ادامه فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد و گفت: در دوران گذار از وضعیت فعلی نیاز است سامانه‌ای برای عرضه محصولات تولیدی خودروسازان وجود داشته باشد. این سامانه در چارچوب تصمیم شورای رقابت، سامانه فروش یکپارچه خودرو پیش بینی شده است اما به معنای تایید قرعه کشی نیست؛ این سامانه صرفا ابزاری است که خودروهای تولیدی به مصرف کننده واقعی عرضه شود.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه بازار خودرو قرار است در چارچوب مصوبه شورای رقابت تنظیم شود، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده شورای رقابت بازار خودرو را انحصاری تشخیص داده است؛ بنابراین طبق بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی باید دستورالعمل تنظیم بازار خودرو دراین مورد تدوین و اجرایی شود. این دستورالعمل چند محور دارد، یکی از این محورها واقعی شدن قیمت خودروها است. درواقع قیمت بسیاری از خودروهای تولیدی بنگاه‌های خودروساز واقعی نیست و پایین‌تر از قیمت تمام شده است، بنابراین قرار است قیمت خودروها واقعی شود که این مهم می‌تواند به خودروسازان کمک کند و زیان آنها را پوشش دهد.

وی افزود: یعنی شورای رقابت نه تنها معتقد است خودروسازها نباید زیان کنند بلکه بر این باور است که این شرکت‌ها حتما باید سودده باشند. این پیام واضح از سوی شورای رقابت اعلام شده است و این شورا نمی‌خواهد قیمت‌گذاری دستوری که به زیان خودروسازان است تداوم داشته باشد. این موضوع می‌تواند به خودروسازان کمک کند که بتوانند تولید خود را افزایش دهند، سرمایه‌گذاری جدید داشته باشند و محصولات جدید ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه