کد خبر: 708178
تاریخ انتشار :

نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.

نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، گسترش تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین باعث شوکه شدن رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن شده است. نتانیاهو بیانیه‌ای صادر و اعتراضات آنها را محکوم کرد. او در عین حال مدعی شد که این تظاهرات ضد یهودی هستند و یادآور اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد.

براساس گزارش عربی پست، اظهارات نتانیاهو در بیانیه خود نشان دهنده خشم رژیم صهیونبستی است، زیرا او ادعا کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. گروه‌های یهودی ستیز کنترل دانشگاه‌های پیشرو را در دست گرفته اند. این غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیش از ابراز نگرانی نتانیاهو، روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر خواستار پایان دادن به تظاهرات حمایت از نوار غزه در دانشگاه‌های آمریکا شده بود.

به موازات آن، ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان دیاسپورا در حال حاضر از موج شدید یهودستیزی در جوامع و دانشگاه‌ها در ایالات متحده، اروپا و جهان رنج می‌برند.

دانشگاه‌های معتبر آمریکا شاهد چندین حرکت اعتراضی علیه جنگ خونین اسرائیل در نوار غزه هستند.

در ۱۸ آوریل، ۱۰۸ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در آمریکا، در اعتراض به سرمایه گذاری‌های مالی مستمر دانشگاه در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، دست به تحصن زدند در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

درپی بازداشت این دانشجویان اعتراض به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت و تاکنون در دانشگاه‌های زیادی اعتراضات شکل گرفته که با واکنش شدید پلیس آمریکا روبروست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها