کد خبر: 700737
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو امروز، ۲۷ دی ۱۴۰۲ | ورق بازار برگشت

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، 27 دی 1402 روند یکسانی ندارد. برخی از خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته ارزان‌تر و برخی دیگر گران‌تر شده‌اند؛ اما تعدادی از آن‌ها نیز بدون تغییر به معامله ادامه می‌دهند.

قیمت خودرو امروز، ۲۷ دی ۱۴۰۲ | ورق بازار برگشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه 27 دی 1402، از روند یکسانی نسبت به روزهای گذشته برخوردار نیست. برخی از خودروهای داخلی و مونتاژی گران‌تر و برخی دیگر بدون تغییر هستند؛ اما میل کلی بازار به کاهش قیمت است.

تنش‌های ایجاد شده در منطقه طی روزهای گذشته باعث شد تا نرخ آزاد دلار دوباره از کانال 53 هزار تومان عبور کند و همین امر می‌تواند دلیل دیگری بر رشد دوباره قیمت‌ها در بازار باشد. اما تخفیفات صورت گرفته برای خودروهای برقی و تسهیل واردات خودرو می‌تواند ورق را دوباره به سمت بازار نزولی بازگرداند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی هم شامل افزایش و هم کاهش است؛ اما به‌طور کلی میزان تغییرات چندان چشم‌گیر به نظر نمی‌رسد.

کوییک دنده‌ای S یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت بازار به شمار می‌رود که روز گذشته حدود سه میلیون تومان ارزان‌تر شده بود. این خودرو امروز هم 10 میلیون تومان افت قیمت دارد و به کانال 392 میلیون تومانی سقوط کرده است.

ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز از هم‌رده‌های صندوق‌دار کوییک محسوب می‌شود که حدود پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با نرخ 429 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی سدان محبوب ایران خودروست که هفت میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت 671 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس با موتور XU7P یکی دیگر از سدان‌های محبوب این شرکت بوده که به دلیل انتشار خبر توقف تولید آن تا انتهای سال، با افزایش قیمت روبه رو است. این خودرو پنج میلیون تومان رشد قیمت دارد و با 590 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

برخلاف خودروهای داخلی، قیمت خودروهای مونتاژی اغلب افزایشی گزارش می‌شود.

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار بوده که پس از چند هفته ثبات قیمت در نهایت 30 میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به کانال 850 میلیون تومانی رسیده است.

ام‌وی‌ام X55 Pro IE یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودروست که جایگزین X33 قبلی شد. این خودرو که روز گذشته 20 میلیون تومان ارزان شده بود با رشد 30 میلیون تومانی از آغاز روز، افت قیمت خود را جبران کرده و با یک میلیارد و 440 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از معدود خودروهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که روز گذشته با رشد 90 میلیون تومانی خود، افزایش قیمت چشم‌گیری را تجربه کرد. این خودرو امروز 30 میلیون تومان ارزان‌تر و با یک میلیارد و 680 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کی‌ام‌سی K7 کراس‌اوور جدیدالورود کرمان موتور نیز از آغاز روز 50 میلیون تومان گران‌تر شده و به کانال یک میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده است.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

تنش‌های اخیری که در منطقه بالا گرفت، توانست نرخ دلار را یک شبه باز هم بالای کانال 53 هزار تومان برساند. در حال حاضر باتوجه به اینکه تقاضای چندانی در بازار خودرو وجود ندارد، می‌توان گفت که فرمان قیمت خودرو به دست دلار افتاده است. بنابراین در روزهای آینده نیز باید منتظر عملکرد دولت بود و دید که آیا دولت بازهم می‌تواند نرخ دلار را در بازار آزاد کنترل کند یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها