کد خبر: 707981
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدحسن آصفری

آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

یک نماینده مجلس گفت: آژانس یک بار هم که شده گزارشی واقعی ارائه دهد تا در آن صورت قدری اعتماد حکومت و ملت ایران را به دست آورد.

آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا گفته است که می‌خواهد به ایران سفر کند. او گفته که هر تهدیدی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران ممنوع است اما در عین حال به تکرار مواضع تکراری پرداخته و گفته است: «غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند». حالا پرسش این است که سفر گروسی در مقطع کنونی به ایران تا چه حد می‌تواند مهم باشد؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد و شخص گروسی هم نشان داد که عاملی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست».

او ادامه داد: «آژانس در دوره گروسی همواره سیاسی‌کاری کرده است و چنین عملکردی باعث شده است که هنوز و بعد از ۱۰سال از برجام غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکرده باشند؛ در حالی که می‌شد با گزارش‌های دقیق آژانس کار قدری بهتر پیش برود».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «آژانس در موضع بی‌طرفی خود را قرار نداد و هر وقت آقای گروسی به ایران آمد به محض آنکه از ایران رفت به اسرائیل سفر کرد تا به صهیونیست‌ها اطمینان دهد که گزارشی خلاف واقع ارائه می‌دهد».

آصفری در پایان گفت: «سفر آقای گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نخواهد بود. در واقع چندان دارای اهمیت نیست زیرا احتمالا خروجی خاصی نخواهد داشت. آقای گروسی جایگاه علمی و فنی آژانس را زیرسؤال برده است. امید آن است که آژانس یک بار هم که شده گزارشی واقعی ارائه دهد تا در آن صورت قدری اعتماد حکومت و ملت ایران را به دست آورد و دست‌ِکم این بار شبیه به گذشته نباشد که وقتی آقای گروسی می‌خواست به ایران بیاید طوری حرف می‌زد که به مذاق ما خوش آید و وقتی از ایران می‌رفت حرف‌هایی در جهت منافع اسرائیل می‌زد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها