کد خبر: 709438
تاریخ انتشار :

در مراسم طرح نهضت ملی مسکن در قم

رئیسی: تلاش برای ساخت مسکن در حال انجام است

سید ابراهیم رئیسی در مراسم واگذاری ۳۷۴۸ واحد مسکونی و ۳۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم گفت: تلاش برای ساخت مسکن در حال انجام است.

رئیسی: تلاش برای ساخت مسکن در حال انجام است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم واگذاری ۳۷۴۸ واحد مسکونی و ۳۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم، اظهار کرد: امروز مسکن دغدغه خانواده هست و ما تاکید کردیم امکان برآورن این نیاز با توجه به امکانات کشور وجود دارد. کار با کمک مردم باید مدیریت شود که این کار در حال انجام است. 

وی ادامه داد: تامین زمین متقاضیان کاملا ممکن است. صد هزار هکتار در طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته و بخش عمده آن  آماده شده و مسکن در حال ساخت در این زمین‌هاست. 

رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت مسکن دغدغه همه مدیران شده است، گفت:  هفته‌ای نمی‌گذرد که جلسات مختلف برای ساخت مسکن در کشور  برگزار نشود. تلاش برای ساخت مسکن در حال انجام است و امکانات آن توسط مردم، بانک ها و دولت تامین می شود. ساخت مسکن در روستاها به صورت جد در حال انجام است. اگر این جدیت در گذشته وجود داشت، امروز نیاز به کار جهادی نبود و طبق روال باید کار انجام می شد اما امروز کار به جد دنبال می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه مسکن مهر را داریم که با همه خوبی هایش برخی اشکالات را دارد گفت: راه مسکن مهر این نیست که از دستور خارج شده و متوقف شود. نمی‌شود یک مدیر بگوید این مسکن را قبول ندارم. مردم چه کنند؟ ما در دولت گفتیم دولت‌های قبل متعهد شده‌اند، اما دولت شخصیت حقوقی است و ما قول دیگران را اجرایی می‌کنیم. ما وعده ندادیم، اما وعده دیگران را باید محقق کنیم. ۲۴۰ هزار مسکن وجود داشته و حسابی هم وجود نداشت و  ما با مولدسازی و ایجاد درآمد، بخش قابل توجهی از این مسکن‌ها یعنی ۱۴۰ هزار مسکن تحویل مردم شد. نگاه ما این نیست که دیگران وعده دادند و ما چون این وعده را ندادیم، اجرا نمی کنیم. امید و اعتماد مردم سرمایه مهمی است و این امید مردم را نباید ناامید کرد. 

وی اظهار کرد : ساخت ۷۱ هزار مسکن در قم در نظر گرفته شده و با کمک مردم، بانک ها و دولت این مسکن ها باید سریعتر ساخته و تکمیل  شود و نیاز استان رفع شود.

رئیسی در پایان تاکید کرد: ساخت مسکن باید دغدغه همه بانک‌ها، وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های دیگر باشد؛ در استانداری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هفته‌ای یک جلسه برگزار می‌شود تا این دغدغه مردم برطرف شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها