کد خبر: 640216
تاریخ انتشار :

ثبت برند و ثبت شرکت را از کجا پیگیری کنیم؟

ثبت برند و ثبت شرکت را از کجا پیگیری کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ثبت شرکت و ثبت برند، دو مورد از مهم ترین خدمات حقوقی می باشند که افراد مختلف، زمانی که قصد ورود به حوزه تجارت و فعالیت های اقتصادی دارند با آن مواجه می شوند. با تاسیس شرکت های تجاری در انواع مختلف می توانید در زمینه های شغلی خودتان و تخصصی که دارید، اقدام به کسب در آمد و اشتغال زایی کرده که در تمامی کشور های دنیا به عنوان امری رایج شناخته می شود. با ثبت برند نیز می توان اقدام به حفظ مالکیت معنوی و حقوقی یک محصول یا خدمات کرد که شرایط خاص خود را دارد و موسسات حقوقی به راحتی و در سریع ترین زمان این امر را به واقعیت تبدیل خواهند کرد. در این نوشتار قصد داریم به بهترین روش برای ثبت برند و ثبت شرکت بپردازیم و به این نتیجه برسیم که از کجا مراحل را پیگیری کنیم، پس تا آخر متن با ما همراه باشید.

ثبت شرکت چیست؟

کلیه اموری که باعث می شود تا بتوانید بصورت قانونی و رسمی در قالب یک شرکت تجاری، به فعالیت بپردازید را ثبت شرکت می نامند. به منظور ثبت و تاسیس شرکت های تجاری باید با انواع آنها آشنا شویم تا دید بهتری در زمان انتخاب نوع آن داشته باشیم. شرکت های تجاری که قابل ثبت می باشند، شامل : شرکت سهامی ( خاص یا عام )، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی، مختلط سهامی و غیر سهامی و در آخر شرکت نسبی می باشند. هر کدام از این شرکتها دارای ویژگی ها، شرایط ثبت، هزینه و مدارک مورد نیاز خاصی می باشند تا روند تاسیس آنها با موفقیت پیگیری شود. پس تا اینجا با واژه ثبت شرکت آشنا شدیم.

2

ثبت برند چیست؟

زمانی که صحبت از ثبت برند و واژه برند می شود، اولین چیزی که در ذهن ما نقش می بندد، برند های معروف مثل: نایک، آدیداس، بنز، علی بابا، آمازون و ... می باشد. این ها همگی شرکت هایی هستند که برای حفظ حق مالکیت محصولات خود، اقدام به ثبت برند در کشور های خود کرده اند. واژه ثبت نشان تجاری یا همان برند یعنی: فعالیت هایی که توسط شخص حقیقی یا حقوقی انجام می شود تا یک شرکت تجاری در انواع مختلف یا یک فرد، بتواند یک برند منحصر به فرد و خاص برای خود ثبت کند. این موضوع با روش های مختلفی انجام می گیرد و هزینه های خاص خود را دارد.

روش های ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

پس از بررسی این دو واژه مهم، حال نوبت به صحبت در باره انواع روش هایی که می توان اقدام به ثبت شرکت یا ثبت برند در ایران کرد، می رسد. جالب است بدانید بسیاری از امور حقوقی در کشور ایران بصورت شخصی و یا با استفاده از یک موسسه حقوقی معتبر، پیگیری می شوند. زمانی که شما اقدام به ثبت شرکت یا برند خود بصورت شخصی کنید، باید از نظر اطلاعات حقوقی و مراحل قانونی، به درجه ای از آگاهی رسیده باشید تا بتوانید بدون کوچک ترین مشکلی مراحل خود را پیش ببرید. این امر باعث کاهش هزینه های شما می شود اما ممکن است به دلیل اتلاف وقت و عدم آگاهی کامل با قوانین و شرایط ثبت برند یا شرکت، این مزیت نیز از شما گرفته شود. روش دوم که نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت، استفاده از موسسات حقوقی معتبر در ایران می باشد که به دلیل تجربه بالا و تخصصی که در امور حقوقی دارند، می توانند در سریع ترین زمان پیگیر امور شما شوند.

ثبت برند و شرکت توسط موسسه حقوقی آگاه ثبت

3

ثبت شرکت با آگاه ثبت، به عنوان یکی از معتبر ترین موسسات حقوقی در کشور ایران با هزینه اقتصادی و در مدت زمان مناسبی توسط کارشناسان و وکلای حرفه ای در تمامی زمینه ها صورت می گیرد. در این امر کلیه امور مثل هزینه ثبت شرکت، مدارک مورد نیاز، پیگیری های لازم و هر آنچه در روال قانونی و اداری نیاز باشد، توسط این مجموعه پیگیری شده تا شما در سریع ترین زمان به نتیجه برسید.

ثبت برند نیز یکی دیگر از انواع خدمات موسسه حقوقی آگاه ثبت می باشد که افراد حقیقی یا حقوقی می توانند با تهیه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های آن، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند. با داشتن یک نشان تجاری و ثبت آن بصورت رسمی، دیگر هیچ شخص یا شرکتی نمی تواند برند شما را کپی کرده و می توانید با حفظ حقوق مالکیت خدمات خود، اقدام به فعالیت در بازار کشور ایران و حتی خارج از کشور نمایید.

هزینه لازم برای ثبت برند یا شرکت تجاری در ایران

تعرفه ها و هزینه هایی که برای امور حقوقی باید پرداخت شود، بستگی به انتخاب شما دارد که چه روشی را در نظر بگیرید. هزینه ثبت برند با استفاده از یک موسسه حقوقی معتبر، در بسیاری از بخش ها به نسبت اقدام به روش شخصی، بسیار ارزان تر و مناسب تر می باشد. دلیل این موضوع هم عدم آگاهی افراد می باشد که در طول مراحل با مشکلات زیادی مواجه می شوند که باعث تکرار و پرداخت هزینه های مجدد برای آنها خواهد شد. از همین رو اگر قصد دارید تا سریع تر به نتیجه برسید و فعالیت خود را شروع کنید، بهتر است تا کار را به بخشی واگذار کنید که در آن تخصص کافی را داشته باشد.

معرفی انواع برند های تجاری

4

شما می توانید در کلیه امور اقدام به ثبت و داشتن یک علامت تجاری منحصر به فرد کنید، بسیاری از افراد و شرکت ها در زمینه های زیر نشان تجاری خود را ثبت کرده اند.

  • پوشاک
  • مواد غذایی
  • لوازم آرایشی بهداشتی
  • تجهیزات پزشکی
  • لبنیات
  • اسباب بازی
  • مبلمان
  • پرده و لوازم مرتبط

جمع بندی

برای پیگیری امور مربوط به ثبت برند و شرکت های تجاری، می توانید با استفاده از یک موسسه حقوقی معتبر و با سابقه، مراحل خود را پیش ببرید و  با خیالی جمع و مطمئن، منتظر به نتیجه رسیدن اقدامات خود باشید. آگاه ثبت با فراهم کردن امکان مشاوره رایگان در تمامی زمینه های مرتبط به ثبت برند و شرکت، بصورت 24 ساعته پاسخگوی کلیه سوالات و پرسش های شما می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید اطلاعات لازم را بدست آورده و از نحوه ثبت، شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها