کد خبر: 647002
تاریخ انتشار :

درمان پف زیر چشم با روش های خانگی و کاملا موثر | درمان پف چشم فوری

درمان پف زیر چشم با روش های خانگی و کاملا موثر | درمان پف چشم فوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر چشم شما پف و یا ورم کرده و با علائمی نظیر قرمزی، ترشحات چشمی و خشکی و یا پوسته پوسته دارد، حتما نیاز است برای درمان آن به چشم پزشکی مراجعه کنید. در حالت عادی برای درمان پف چشم ناشی از بیخوابی، شل شدن پوست زیر چشم، کم آبی بدن و یا به دلیل احتمال آسیب دیدن ناشی از شی خارجی را می توان با انواع محصولات مراقبت از پوست و صورت یا با استفاده از روش های خانگی و یا روش هایی کلینیکی نظیر کربوکسی تراپی، لیزر، استفاده از کرم های هموروئید و یا با استفاده از آرایش کاملا محو کرده و آن را از بین برد. همچنین شما میتوانید با گذاشت پچ های زیر چشم که در داخل یخچال نگهداری شده و خنک می باشند، می توانید  پف و چین و چروک آن را از بین ببرید.

دلایل ایجاد پف زیر چشم

چشم و پوست اطراف آن بسیار حساس بوده و شدیدا در معرض آسیب های داخلی و یا خارجی قرار دارند به همین علت محافظت بسیار دقیق از چشم امری ضروری می باشد. برخی افراد در زندگی روزمره خود بنا به دلایل مختلفی با عارضه پف چشم مواجه می شوند که علاوه بر نگرانی در رابطه با چرایی ایجاد آن، چهره شما را نیز زشت نشان می دهد.

پف زیر چشم دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به کم خوابی، استرس، مصرف دارو نامناسب، استفاده از لوازم آرایشی بدون کیفیت و استاندارد، حساسیت، فشار خون، افزایش سن، استفاده از لنز، گریه کردن، دوران قاعدگی، آسیب دیدگی ناشی از عوامل بیرونی و خارجی، فولیکولیت، مصرف بیش از حد نمک، سیگار کشیدن، عفونت های سینوسی، بروز مشکل و اختلال در عملکرد صحیح تیروئید، التهاب کلیه و آلرژی های فصلی اشاره کرد. برای درمان پف چشم می توانید از روش های خانگی و یا روغن های گیاهی استفاده کنید.

رفع پف بالای چشم و زیر چشم:

ورم چشم یا همان پف زیر چشم می تواند با توجه به میزان تورم آن در سه حالت خفیف، متوسط و شدید باشد که اگر در کوتاه مدت رفع نشود باید به چشم پزشکی مراجعه کنید. این تورم ممکن است در بالا یا پایین و یا هر دو قسمت چشم رخ دهد. برخی از دلایل پف زیر چشم که ناشی از  کم آبی بدن، خستگی و یا کم خوابی می باشد قابل درمان بوده ولی برای تورم های شدید که در آن حالت فرد توانایی باز کردن چشم خود را ندارد، حتما باید به چشم پزشکی مراجعه شود البته این نکته را در نظر داشته باشید که پف ناشی از بیدار شدن در صبح عادی بوده و جای نگرانی نیست.

از جمله راهکارهای مناسب برای رفع پف بالا چشم و زیر چشم می توان به استفاده چای کیسه ای، داشتن رژیم غذایی مناسب، داشتن خواب کافی، نوشیدن مقدار کافی آب و استفاده از خیار حلقه شده و یا ماسک خیار بر روی چشم می باشد. اگر پف زیر چشمتان ناشی از بیماری نباشد برای درمان پف چشم میتوان از لیزر، پرکننده های پوستی، جراحی پلک کرم های دور چشم استفاده کرد.

4

روغن گیاهی برای درمان پف چشم:

معمولا پف چشم در طی یک خوب شده و به حالت طبیعی باز می گردد. پف چشم ناشی از مشکلات کلیه، مشکلات قلبی، عفونت فولیکول مژه، سرطان چشم و ورم ملتحمه نیاز دارد تا به پزشک متخصص مراجعه شود. اگر شما پف و ورم چشمتان با خارش و درد، کاهش بینایی و تاری دید و نیز احساس گیر کردن و یا فرو رفتن چیزی در چشم همراه باشد باید حتما به چشم پزشک مراجعه کنید.

حتما بخوانید: بهترین روش ها برای سلامت دید چشم و بهبود بینایی

در بقیه حالات با استفاده از کمپرس یخ و یا روغن های گیاهی می توان به درمان پف چشم پرداخت. گاهی پف چشم ناشی از ضعیف شدن پوست اطراف آن و تجمع چربی و مایعات در آن می باشد.

برخی از روغن های گیاهی در درمان پف چشم موثر می باشد برای این کار این روغن ها را به صورت دورانی و به آرامی بر  روی پوست زیر چشم ماساژ دهید و این کار را هر شب تکرار کنید.

از جمله روغن های مناسب برای درمان پف چشم می توان به روغن چای سبز، روغن نعنا، کرم روغن زیتون همراه با گشنیز، روغن جوجوبا، روغن زردآلو و روغن نارگیل اشاره کرد.

5

خمیر دندان برای پف زیر چشم:

پف چشم ظاهر و صورت فرد را زشت نشان می دهد. از این رو همه افراد در صدد درمان پف چشم به توسل به انواع روش ها می باشند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از این پف ها با مراقبت و روشهای خانگی یا با مراجعه به کلینیک های زیبایی رفع می شوند در حالی که برخی از آنها ریشه در مشکلات و بیماری های بدن داشته و باید به طور ریشه ای درمان شوند به همین علت ابتدا به چشم پزشکی مراجعه کرده و پس از معاینات لازم اگر مشکل در بیماری های بدنی نداشت، می توانید با استفاده از متد های متنوعی به درمان پف چشم بپردازید.

یکی از این روش ها استفاده از خمیر دندان می باشد. خمیر دندان موجب رفع پف و بهبود تیرگی زیر چشم شده و به دلیل ترکیباتی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد در تسریع بهبود ورم و پف چشم و نیز کبودی های اطراف آن نقش بسزایی دارد. برای این کار کافی است لایه نازکی از آن را زیر چشم مالیده و اجازه دهید تا 24 ساعت بماند.

درمان پف چشم فوری:

اگر پف زیر چشم هایتان دائمی بود و با استفاده از روش های رفع پف چشم بهبود نیافت حتما برای درمان آن به چشم پزشکی مراجعه کنید. برای رفع پف چشم فوری می توانید از قاشق سرد و یا چای کیسه ای استفاده کنید. شما با گذاشتن قاشق سردی که در درون یخچال گذاشته شده بود، بر روی پف چشم هایتان تا حد قابل قبولی پف آن را می خوابانید. سفیده تخم مرغ نیز در کاهش پف زیر چشم تاثیرگذار می باشد. از دیگر راهکارهای درمان فوری پف چشم می توان به استفاده از حلقه های خیار بر روی چشم اشاره کرد. در برخی موارد شستن دست و صورت با آب سرد، ماساژ بینی، استفاده از برش های سیب زمینی، استفاده از کرم های ضد التهاب و نیز نوشیدن آب به کاهش پف زیر چشم کمک می کند.

6

چگونه پف زیر چشم را با روشهای خانگی از بین ببریم:

درمان پف چشم را می توان با کمترین امکانات در خانه انجام داد. برای درمان پف چشم به روش خانگی شما می توانید  با داشتن یک روتین غذایی حاوی پتاسیم، ورزش کردن، خواب کافی، استفاده از کرم ویتامین E و نیز کاهش مصرف نمک پف چشمانتمان را کاهش داده و آن را به طور کامل رفع نمایید. ورم و پف کردن ناگهانی چشم اگر در صورت اختلال در عملکرد طبیعی بدن باشد قابل درمان بوده و اصلا جای نگرانی نمی باشد. از دیگر روش های رفع پف زیر چشم میتوان به ضربه زدن خیلی آرام بر روی پلک ها و مصرف کافئین اشاره کرد.

برای رفع پف، سیاهی، چروک، پیری، تیرگی و... در اطراف دور چشم می توانید "خرید کرم دور چشم نیروان" را در گوگل جستجو کنید و و برای خرید از سایت nir-one.com اقدام نمائید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها