کد خبر: 653770
تاریخ انتشار :

RENAULT TALISMAN (از سال 2015) - بررسی ها، ماشین دست دوم، عیوب معمولی

RENAULT TALISMAN (از سال 2015) - بررسی ها، ماشین دست دوم، عیوب معمولی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تالیسمان، مانند یک طلسم جادویی، قرار بود برای مدل جدید کلاس متوسط ​​رنو خوش شانسی بیاورد. از زمان اضطراری Laguna II، سازنده فرانسوی نتوانسته است جایی در این بخش پیدا کند، حتی با وجود حضور Laguna III بسیار خوب (2007-2015). این بار نه تنها نام، بلکه نوسازی ساختاری رادیکال نیز تغییر کرد.

Talisman به طور همزمان جایگزین Laguna و کلاس قرار گرفته در بالای Latitude شد. بنابراین این یک ماشین واقعاً بزرگ (تقریباً 4.9 متر طول) با محورهای بیش از 2.8 متر است. با این وجود، از قدرت مانور خود ناامید نمی شود، به خصوص در نسخه هایی با سیستم فرمان چهار چرخ (4Control)، که در Laguna III به رسمیت شناخته شده است.

رنو تالیسمان از آن دسته خودروهایی است که هر کسی را شیفته خود می کنید و با مقرون به صرفه بودن خود و دیگر موارد مانند لوازم یدکی تالیسمان با کیفیت، هر کسی را می تواند برای خرید به سمت خود بکشاند.

ماشین لیفت بک نبود بلکه یک سدان و یک استیشن واگن (گرندتور) بود. این یکی از اولین مدل های رنو بود که روند های سبک جدیدی را برای برند فرانسوی ایجاد کرد که تا به امروز ادامه دارد. یک فیس لیفت بصری ظریف در سال 2020 انجام شد و چند ماه بعد محدوده موتور تغییر کرد. همانطور که ممکن است حدس بزنید این یکی بر اساس واحد های بنزینی توربو شارژ کوچک و دیزل مدرن قدیمی و جدیدتر است.

نظری که هنوز در بین رانندگان در مورد خودروهای فرانسوی منتشر می شود، همراه با گزارش هایی در مورد تجهیزات الکترونیکی اضطراری Talisman، بر کاهش سریع ارزش آن تأثیر می گذارد. در حال حاضر ماشین های 5/6 ساله 45-55 هزار قیمت دارند. PLN، یعنی معادل یک ماشین جدید A/B. آیا ارزش ریسک خرید تلیسمان را دارد؟ بالاخره بعضی از خودروها هنوز گارانتی معتبر دارند!

رنو تالیسمان بخش داخلی         

انتخاب Talisman به پذیرش دیجیتالی شدن تقریبا کامل کابین خلبان منجر می شود. تقریباً همه خودروها دارای نشانگرهای مجازی (با امکان نمایش پارامترهای مختلف) و یک تبلت بزرگ هستند که به نوعی مرکز کنترل این خودرو است.

این شبیه به محلول تسلا است، ابعاد "پایین به زمین" بیشتری دارد. برای افرادی که در مورد ضربه زدن روی نمادها با انگشتان خود شک و تردید دارند، یک کنترلر ویژه برای سهولت در حرکت در منوی پیچیده چند رسانه ای آماده شده است. فقط Talismans در نسخه پایه Life دارای کنسول مرکزی ساده شده با صفحه نمایش کوچک است. به ندرت با انتخاب خودروهایی با گزینه‌های تجهیزاتی مانند نمایشگر هدآپ، نور اتمسفر کابین خلبان یا بسته سیستم ایمنی تصمیم گرفته می‌شد.

 رنو سعی کرده از مونتاژ باکیفیت مواد تکمیلی اطمینان حاصل کند و در انتخاب آنها بیکار ننشسته است. صدای جیر جیر پلاستیکی می تواند تحت فشار انگشت یا در یک جاده بسیار ناهموار اتفاق بیفتد.

خودروهای رنو مانند دیگر خودرو ها به قطعات یدکی نیاز دارند .یکی از کمپانی هایی که می توان روی قطعات آن حساب ویژه ای باز کرد کمپانی هیوندای است که خود لوازم یدکی هیوندای را با کیفیت عالی تولید و توزیع می کند.

رنو تالیسمان را با صندلی ‌های راحت با پشتیبانی خوب از ران، صندلی بلند و معمولاً پشت سرهای فعال مجهز کرد. بهترین ‌ها برای انواع Initiale Paris در نظر گرفته شده ‌اند - آنها تقریباً آسایش شما را از بین می ‌برند، تفاوتی با خودرو های ارزان قیمت همتای خود ندارند.

 وقتی صحبت از مقدار فضا به میان می آید، ردیف دوم تحسین بیشتری را جمع آوری می کند: با چنین فضایی برای پا، حتی می توان آن را نماینده در نظر گرفت. همچنین در عرض و اطراف سرها بهینه است، اگرچه افراد قد بلند خود را در گرندتور بهتر می یابند. سازنده ظرفیت چمدان بزرگ را اعلام کرده است - 608 لیتر در سدان و 572 لیتر در خودروی استیت. یک دهانه بارگذاری محدود به اولین آنها منتهی می شود، همچنین بسیار منظم (اما طولانی) نیست. فضای چمدان تالیسمان گرندتور تقریباً مثال زدنی است: جادار، قابل تنظیم و کاربردی.

 

رنو تالیسمان موتورها

در زیر کاپوت تالیسمان ها، هیچ گونه بنزینی تنفس طبیعی به نفع نمونه های کوچک (توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت) وجود نداشت. در ابتدا، محدوده بر اساس 1.6 TCe (150/200 اسب بخار) و 1.8 TCe (225 اسب بخار) بود که بعداً از جمله در Alpine A110 استفاده شد.

در سال 2019، یک واحد حتی کوچکتر 1.3 TCe با قدرت 159 اسب بخار معرفی شد. تلیسمان متشکل از توربودیزل‌ها 2.0 dCi (160/190/200 اسب بخار)، دیزل‌های بالای 130 اسب بخار (به جز 1.7 dCi) و همه موتورهای بنزینی با گیربکس‌های دوکلاچه EDC جفت می‌شوند و همه تالیسمان‌ها دیفرانسیل جلو هستند.

 

RENAULT TALISMAN میزان خرابی، خطاهای معمولی

موتور های قدرتمند تلیسمان تا کنون عملکرد خوبی در تامین انرژی این خودرو با وزن 1.4 تا 1.7 تن داشته اند. گاهی اوقات، گزارش ها عمدتاً به 1.6 واحد مربوط می شود: TCe روغن موتور را مصرف می کند، dCi دارای یک زنجیره زمان بندی کششی است.

شکایات بیشتری در مورد خرابی گیربکس های EDC وجود دارد. کاربران تلیسمان پس از مشاهده تکان‌های بیش از حد دنده، برای تعمیر گارانتی به مرکز خدمات مجاز مراجعه کردند که اغلب با تعویض کل گیربکس ختم می‌شد. سیستم تعلیق رنو (پیوندهای تثبیت کننده مستعد سایش) از دوام متوسطی برخوردار است.

گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد نادرست تجهیزات الکترونیکی Talisman بی‌سابقه نیست. صاحبان هر روز با تعلیق سیستم چندرسانه ای، دکمه های ناکارآمد (یا پس از چندین بار تلاش شگفت انگیز) یا تخلیه مکرر باتری (معمولاً بدون هیچ "هشدار") مشکل دارند.

رنو تالیسمان جمع بندی

گزارش مشکلات الکترونیکی یادآور Lagoon II تا حدودی نگران کننده است، اما جدای از آن، Talisman هیچ نقص قابل توجهی ندارد. در طول بازرسی، بیایید دریابیم که آیا یک مورد خاص هنوز تحت ضمانت است (برخی مدت آن را به 5 سال افزایش دادند). ارزش قدردانی از طراحی چشم نواز و امکانات حمل و نقل عالی استیشن واگن را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها