کد خبر: 654835
تاریخ انتشار :

شرایط بلیط نیم بها هواپیما برای کودکان، جانبازان و نیروهای مسلح

شرایط بلیط نیم بها هواپیما برای کودکان، جانبازان و نیروهای مسلح
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

سفر با هواپیما یکی از راحت ترین و در عین حال پر هزینه ترین روش ها برای مسافرت به ویژه در مسیرهای طولانی تر است. به دلیل هزینه بالای سفر با هواپیما بسیاری از افراد از سفر با این وسیله نقلیه پرهیز می کنند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی از طرح های مختلف تخفیفی برای تشویق افراد به منظور سفر با هواپیما استفاده می کنند. این طرح ها شامل تخفیف برای کودکان، جانبازان و افراد شاغل در نیروهای مسلح می باشد.

شرایط بلیط هواپیما برای کودکان زیر 12 سال

خرید بلیط هواپیما برای کودکان یکی از تخفیفاتی است که از سوی ایرلاین های مختلف ارائه می شود تا خانواده ها بتوانند با هزینه ای کم تر با هواپیما سفر کنند. میزان تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان به سن کودک و نوع بلیط بستگی دارد. این تخفیفات ممکن است از 100 درصد تا 70 درصد باشد.

بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان

بلیط های سیستمی همان بلیط های معمولی بوده که توسط شرکت های هواپیمایی ارائه می شود. این بلیط ها نرخ مصوبی داشته و دارای قوانین مشخصی برای بلیط هواپیمای کودکان می باشد. این قوانین برای کودکان صفر تا دو سال و 2 الی 12 سال متغیر است و ایرلاین ها قوانین تقریبا متفاوتی در این زمینه دارند.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان 2 الی 12 سال در ایرلاین کیش ایر برابر 50 درصد قیمت بزرگسالان می باشد. ایرلاین قشم ایر و آسمان نیز مانند کیش ایر بیشترین تخفیف را می دهد که به ترتیب برابر 55 درصد و 50 درصد قیمت بزرگسالان است. کمترین تخفیف ها مربوط به ایرلاین سپهران و کاسپین با 15% تخفیف می باشد. قیمت بلیط هواپیما کودکان در ایرلاین های وارش، ماهان، ایران ایرتور و معراج برابر 75 درصد قیمت بلیط برای بزرگسالان تعیین شده است.

برای کودکان زیر دو سال قوانین متفاوتی وجود دارد و قیمت آن بین 8 الی 20% قیمت بلیط برای بزرگسالان می باشد. کمترین قیمت بلیط هواپیما برای کودکان در ایرلاین های ماهان، کیش ایر،  قشم ایر، زاگرس، ایران ایرتور، وارش و آسمان بوده که به ترتیب برابر با 8%، 10%، 11%، 11%، 10%، 10% و 11 درصد قیمت بلیط بزرگسالان می باشد. بیشترین قیمت بلیط هواپیما کودکان نیز در ایرلاین های کاسپین و سپهران نیز با پرداخت 20 درصد بهای بلیط بزرگسالان قابل رزرو است. لازم به ذکر است که در ایرلاین ایران ایر، هزینه ای برای کودکان زیر 12 سال دریافت نمی شود.

8

بلیط هواپیما چارتری برای کودکان

حتما تاکنون کلمه چارتر یا بلیط چارتر را شنیده اید و از ویژگی های آن تنها با قیمت پایین آن آشنا هستید. اما علاوه بر قیمت متفاوت (نه لزوما ارزان)، ویژگی های دیگری نیز دارد که آن را نسبت به بلیط سیستمی متمایز کرده و شناسه نرخی متفاوتی برای آن در نظر گرفته اند. این بلیط ها در واقع بلیط سیستمی بوده که توسط شرکت های مختلف خریداری شده و با قیمتی متفاوت به فروش می رسند.

علاوه بر نوسان قیمت، بلیط های چارتر برای نوزدان، دارای قیمت متفاوتی می باشند. با رزرو این بلیط ها نیازی به پرداخت هزینه برای کودکان زیر 2 سال ندارید. اما در این نوع پرواز، قیمت بلیط هواپیما برای کودکان مانند بزرگسالان بوده و باید بهای کامل را پرداخت کنید. در صورتی که تعداد کودک شما بیش از 1 نفر است، سعی کنید بلیط های چارتر را رزرو نکنید.

9

بلیط نیم بها هواپیما برای جانبازان

تخفیف های بلیط هواپیما علاوه بر کودکان، شامل جانبازان نیز می باشد. تخفیفی که برای جانبازان ارائه می شود به درصد جانبازی بستگی دارد. بلیط نیم بها هواپیما برای جانبازان با 25 الی 70 درصد جانبازی که کارت جانبازی و یا معرفی نامه از بنیاد شهید دارند امکان پذیر است. این افراد و خانواده آن ها می توانند از ایرلاین های مشخصی این بلیط ها را دریافت کنند.

برای دریافت بلیط نیم بها، جانبازان باید با استفاده از کارت جانبازی و یا معرفی نامه از بنیاد شهید به دفتر یکی از ایرلاین های ایران ایر یا آسمان مراجعه کنند. البته چندین سال است که جانبازان محترم می توانند به صورت اینترنتی نیز از سایت این ایرلاین ها، بلیط هواپیما را به صورت نیم بها خریداری کنند. علاوه بر این جانبازان می توانند بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی را نیز تنها یک مرتبه در سال با تخفیف 50 درصدی از ایرلاین های داخلی رزرو کنند.

البته لازم به ذکر است که جانبازان علاوه بر خرید بلیط هواپیما با 50 درصد تخفیف، می توانند بلیط وسایل نقلیه دیگر مانند بلیط قطار را با تخفیف خریداری کنند. این افراد با مراجعه به وب سایت رجا و تکمیل اطلاعات شخصی، بلیط قطار با 50 درصد تخفیف برای آن ها رزرو می شود. علاوه بر این خدمات حمل و نقل درون شهری مانند استفاده از مترو و یا اتوبوس برای جانبازان رایگان می باشد.

10

خرید بلیط نیم بها از ایرلاین ایران ایر

طبق مصوبه ای که در سال 1396 از سوی این ایرلاین صادر شده است، جانبازان و خانواده های شهدا می توانند با مراجعه به وب سایت ایران ایر، بلیط هواپیما را با 50 درصد تخفیف رزرو کنند. این امکان برای جانبازان بین 25% و 70 درصد فراهم شده است. مسافران کافی است پس از ورود به این سایت، در قسمت رزرو بلیط هواپیما، گزینه ایثارگری را فعال کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند.

خرید بلیط نیم بها از ایرلاین آسمان

امکان خرید بلیط هواپیما برای جانبازان به صورت نیم بها در ایرلاین آسمان نیز امکان پذیر است. طبق مصوبه ابلاغی در سال 1397، جانبازان می توانند با مراجعه به وب سایت این شرکت هواپیمایی، بلیط های با 50 درصد تخفیف با شناسه نرخی "O" را از این شرکت خریداری کنند. قانون میزان جانبازی نیز در این شرکت هواپیمایی نیز وجود داشته و جانبازان بین 25 الی 70 درصد می توانند بلیط تخفیف دار خریداری کنند.

بلیط نیم بها هواپیما برای نیروهای مسلح

بلیط هواپیما به صورت نیم بها برای کارکنان نیروهای مسلح نیز وجود دارد. این کارکنان می توانند با تماس با پشتیبانی ایرلاین ساها، نسبت به این بلیط ها، اطلاعات لازم را دریافت کنند. ایرلاین ساها که توسط ارتش تاسیس شده است مخفف سرویس ارتباط هوایی ارتش می باشد. این شرکت در ابتدا تنها کارکنان نظامی را جابجا می کرد اما در حال حاضر مسافرین دیگر را نیز جابه جا می کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها