کد خبر: 659825
تاریخ انتشار :

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

افت فشار پکیج معمولا مشکل رایجی است که بسیاری از افراد با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند. این مسئله بیشتر در فصول سرد سال و علی‌الخصوص برای طبقات بالای مجتمع‌های آپارتمانی رخ می‌دهد. به طور کلی علت بروز این مشکل به دو دسته تقسیم می‌شود. در دسته اول احتمالا خرابی مربوط به اجزا و قطعات بوده و در دسته دوم احتمالا علت خرابی مربوط به مشکلی در لوله‌کشی ساختمان است. اما چه راهکارهایی برای جلوگیری از کم شدن فشار پکیج وجود دارد؟ هنگام بروز مشکل چگونه متوجه منشا این اتفاق شویم؟ در ادامه به تفصیل راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

بروز نشتی آب در رادیاتور و پکیج

این علت را می‌توان یکی از مهم‌ترین علل افت فشار این دستگاه دانست. توجه داشته باشید که حتی نشتی آب در حد خیلی کم هم به مرور زمان باعث افت شدید فشار آب می‌شود. برای رفع این مشکل باید رادیاتور یا لوله‌ها را به خوبی بررسی کنید. هرچند رخ دادن این اتفاق نادر است اما بعضی مواقع لوله‌هایی که در کف زمین قرار دارند نیز دچار نشتی آب می‌شوند. بروز نشتی در این لوله‌ها عامل مهمی برای کم شدن فشار پکیج است.

وجود هوا در سیستم گرمایشی

وجود هوا در سیستم هم مشکل رایجی است که هنگام بروز افت فشار آب گرم باید آن را مورد بررسی قرار دهید. برای رفع آن باید از پیچ هواگیری پکیج یا رادیاتور کمک بگیرید. این پیچ در پایین دستگاه قرار داشته و با باز کردن آن می‌توان هواگیری انجام داد. بهتر است این کار را هر ساله انجام داده تا از بروز مشکلات احتمالی در پکیج جلوگیری به عمل آورید. انجام این کار ساده بوده و می‌توانید با دیدن فیلم یا تصاویر مربوطه آن را در منزل انجام دهید.

افت فشار در پکیج دیواری

دلیل دیگری که می‌توان برای کم شدن فشار پکیج ذکر کرد، افت فشار است. توجه داشته باشید که افت فشار ارتباط مستقیمی با طول عمر آن دارد. این بدان معنی است که معمولا دستگا‌هایی که بیشتر از 5 سال عمر کرده‌اند، به طور مکرر و هفته‌ای یکبار دچار این مشکل می‌شوند. اما در مدل‌هایی که تازه خریداری و نصب شده‌اند، شاهد افت فشار در هر سه هفته یکبار خواهید بود. میزان فشار بار در انواع مدل دیواری معمولا بین 7/0 تا 5/1 است. فراموش نکنید که به هیچ وجه فشار بار نباید بیشتر از عدد 2 شود.

چگونه مشکل افت فشار پکیج را حل کنیم؟

برای رفع این مشکل می‌توانید مطابق آنچه در ادامه آورده می‌شود، عمل کنید.

به قسمت زیر دستگاه نگاه کنید، در قسمت چپ آن باید یک شیر مشاهده کنید که معمولا رنگ آن آبی است. لازم است تا شیر را باز کنید. این شیر آبی رنگ به شیر پرکن مشهور است. توجه کنید که برای باز کردنش باید آن را خلاف عقربه‌های ساعت یعنی به سمت چپ بگردانید. با انجام این کار به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که فشار بار افزایش می‌یابد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم عدد شیر پرکن نباید از 2 بیشتر شود.

فراموش نکنید که بعد از تعمیر، شیر پرکن را حتما ببندید. زیرا باز بودن این شیر اغلب تا جایی فشار را کم می‌کند که خاموش می‌شود.

خرابی شیر پرکن

در صورتی که به طور مرتب شاهد بالا و پایین شدن فشار آب در داخل دستگاه هستید، باید به عملکرد شیر پرکن شک کنید. اگر این قطعه خراب باشد حتی با تنظیم مکرر، باز هم کم شدن فشار پکیج رخ خواهد داد.

 

تنظیم شیر موتور برقی

از جمله علل دیگری که برای کم شدن فشار پکیج ذکر می‌شود، مشکل در موتور برقی است. در این گونه مواقع معمولا شعله روشن شده ولی آب را گرم نمی‌کند. تعویض یا تعمیر شیر موتور برقی، در این گونه موارد راهکار خوبی است که باید نسبت به آن اقدام کنید.

مشکل در سه‌راهه هیدرولیکی

این قطعه وظیفه دارد تا برای سوپاپ آب گرم، انرژی حرکت فراهم کند. در صورت بروز مشکل در این قطعه فشار آب گرم به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین با تعویض آن می‌توان مسئله را حل کرد.

2

مشکل در منبع انبساط

در صورتی که منبع انبساط باد نداشته باشد یا حفره‌ای در آن ایجاد شده باشد، اغلب باعث افت فشار می‌شود. بدیهی است که تنها راهکار برای رفع مشکل منبع انبساط، تعویض آن است. البته این گونه مسائل معمولا به دلیل بی‌توجهی به رسوب‌زدایی ایجاد می‌شود. بنابراین در صورتی که نمی‌خواهید به طور مکرر با آن مواجه شوید، هر چند وقت یکبار دستگاه را رسوب‌زدایی کنید. مشخص است که برای این کار نیاز به صرف هزینه بسیار کمتری نسبت به تعویض قطعات خواهید داشت.

نکته مهم در کم شدن فشار پکیج

فراموش نکنید که هر چند در این مقاله علل کم شدن فشار پکیج توضیح داده شد، اما لازم است هنگام رخ دادن این اتفاق حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید. تعمیر پکیج باید زیر نظر تعمیرکار متخصص انجام شود تا درصد خطرات احتمالی را کم کند. جدای از این، لازم است تا بعد از راه‌اندازی چند وقت یکبار به آن رسیدگی کنید تا قطعات داخلی آن تخریب نشوند. برای مثال رسوب‌زدایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به طور منظم باید نسبت به انجام آن اقدام کنید. رسوب‌زدایی کمک می‌کند تا از بروز بسیاری از اشکالات جدی در این وسیله جلوگیری شود.

3

کلام آخر

کم شدن فشار پکیج یکی از مشکلاتی است که افراد آپارتمان‌نشین به ویژه در زمستان با آن مواجه هستند. این معضل برای افرادی که در طبقات بالایی مجتمع‌های آپارتمانی هستند، جدی‌تر است. در این مقاله به بروز علل مختلف رخ دادن این مسئله پرداخته و راهکار مناسب برای رفع آن‌ها ارائه دادیم.

با یک بررسی کلی می‌توانید نشانه‌های خرابی را با نشانه‌های ذکر شده در این مقاله تطبیق داده و آن‌ها را رفع کنید. البته بهتر است برای تعمیرات مربوط به پکیج به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کرده و از وی کمک بخواهید. جدای از تعمیرات، سرویس کردن چند وقت یکبار عامل مهم است که باعث افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌های احتمالی می‌گردد. بنابراین لازم است تا در یک زمان‌بندی مشخص نسبت به سرویس کردن  اقدام کنید. شما می‌توانید برای خدمات مختلف سرویس و نصب پکیج یا کولر گازی با تعمیرچی 24 تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکلات شما را برطرف کنیم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها