کد خبر: 665116
تاریخ انتشار :

این نکات را قبل از عمل اسلیو باید بدانید

این نکات را قبل از عمل اسلیو باید بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروزه عمل اسلیو معده بین انواع جراحی های چاقی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع این روش یک روش دائمی برای لاغری و کاهش وزن است. اما قبل از انجام آن باید یک سری اطلاعات درباره این عمل لاغری داشته باشد.

متاسفانه امروزه برخی جراحان لاغری افرادی را به عنوان نامزد عمل اسلیو معده قبول می کنند که از نظر انجمن های بین المللی جراحی چاقی کاندیدای مناسبی برای این عمل لاغری نیستند.

در صورتی که انواع جراحی های چاقی لاپاراسکوپی مثل اسلیو و بای پس معده برای افراد مناسب انجام شود نتیجه بخش است در غیر این صورت عوارض خطرناکی را در پی خواهد داشت.

به همین دلیل ما در این نوشتار قصد داریم مهم ترین حقایقی که باید درباره جراحی اسلیو معده بدانید را در اختیارتان قرار دهیم تا لاغری به هر قیمتی را پذیرا نشوید!

اسلیو معده فقط برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند مناسب است

متاسفانه برخی مواقع افرادی برای این جراحی انتخاب می شوند که در واقع کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو نیستند و به دلیل شاخص توده بدنی پایینی که دارند می توانند با روش های ساده تر لاغری مثل گرفتن رژیم لاغری و انجام ورزش هم به تناسب اندام و وزن ایده آل خود دست پیدا کنند.

شما خود می توانید با شاخصی به اسم شاخص توده بدنی یا BMI هم تا حدی بتوانید به این نتیجه برسید که آیا شما کاندیدای مناسبی برای اسلیو هستید یا خیر؟ اگر در هنگام محاسبه شاخص توده بدنی عدد به دست آمده 35 یا بیشتر باشد به احتمال زیاد شما کاندیدای مناسب این جراحی هستید.

برای محاسبه شاخص توده بدنی می توانید در مرورگر گوگل عباراتی مثل محاسبه آنلاین BMI یا شاخص توده بدنی را جستجو کنید و با وارد کردن وزن و قد خود به شاخص توده بدنی خود دست پیدا کنید.

اسلیو معده برای کاهش وزن اما جراحی های زیبایی مثل لیپوساکشن برای کاهش سایز است

متاسفانه دیده شده که برخی از افراد با شاخص توده بدنی بالای 35 تحت عمل های جراحی زیبایی مثل لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی و ... که نوعی جراحی کاهش سایز هستند قرار گرفته اند اما نتیجه ای نگرفته اند و بازگشت وزن برای این افراد رخ داده است.

این جراح لاغری شماست که باید طبق تجربه و تبحری که دارد تشخیص دهد که آیا شما نیاز به لاغری کلی یا تنها لاغری موضعی و کاهش سایز دارید.

2

اسلیو معده باید توسط جراح لاغری که فلوشیپ لاپاراسکوپی و جراحی چاقی دارد انجام شود

جراحی های چاقی مانند اسلیو و بای پس معده کاملا تخصصی هستند و از نظر انجمن بین المللی جراحان چاقی متخصصین جراحی عمومی که تخصص لاپاراسکوپی ندارند نباید این نوع جراحی ها را انجام دهند.

3

اسلیو معده برای افراد حجیم خواری که دچار چاقی مفرط هستند مناسب است

برای افرادی که ریزه خوار هستند عمل بای پس معده مناسب است و در صورتی که این افراد تحت عمل اسلیو قرار بگیرند احتمال استپ وزن و بازگشت وزن وجود دارد. بنابراین یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط جراح لاغری باید به دقت انجام شود انتخاب نوع عمل لاغری صحیح است.

عوارض عمل اسلیو به نسبت عوارض چاقی بسیار کم است

بروز عوارض پس از هر نوع عمل جراحی مانند عمل اسلیو معده اجتناب ناپذیر است. اما عوارض احتمالی قطعا رخ نمی دهند ولی احتمال بروز آن هم وجود دارد. مثل اینکه در رانندگی احتمال تصادف وجود دارد. اما هر نوع تصادفی مرگبار و خطرناک نیست ولی از طرفی احتمال مرگ هم وجود دارد! آیا این طبیعی است که فردی به خاطر ترس از تصادف رانندگی نکند؟ قطعا پاسخ شما خیر است. هر چه راننده بهتری داشته باشید (مانند جراحان چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته) احتمال بروز خطر کمتر خواهد بود. به طوری که احتمال بروز عوارض اسلیو معده در صورتی که توسط فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته انجام شود بسیار کم و نزدیک به صفر باشد.

بنابراین چنانچه در انتخاب جراح خود دقت لازم را به خرج دهید و همچنین در انجام مراقبت های بعد از عمل هم سهل انگاری نکنید احتمال بروز عوارض بعد از عمل اسلیو به صفر می رسد و همچنین از شر چاقی و بیماری های مرتبط به چاقی مثل دیابت نوع دو، فشار خون بالا، آرتروز مفاصل و .... هم خلاص می شوید.

کلام آخر

عمل اسلیو معده به جراحی لاغری دائمی معروف است و تنها برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 است کاربرد دارد. از نظر قوانین بین المللی در صورتی که این عمل توسط فلوشیپ های فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی انجام شود و همچنین فرد در انجام مراقبت های بعد از عمل کوشا باشد؛ هیچ گونه عارضه خطرناکی او را تهدید نخواهد کرد. همچنین این افراد می توانند از مزایای اسلیو معده که شامل کاهش وزن سریع در کوتاه مدت و  درمان بیماری های مرتبط با چاقی مثل آپنه خواب، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دو، برخی سرطان ها، فشار خون بالا و .... است نیز بهره مند می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها