کد خبر: 668142
تاریخ انتشار :

چه کارهایی در پروتوز چانه انجام ندهید با زیباباش همراه باشید

چه کارهایی در پروتوز چانه انجام ندهید با زیباباش همراه باشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چهره هر فردی نماد زیبایی و قدرت است. پروتز چانه و گونه بخشی از جراحی زیبایی صورت است که چانه و گونه‌های شما را کانتور کرده و خط فک عالی برای شما ایجاد می‌کند. پروتز‌های صورت مواد جامد خاصی هستند که با بافت‌های انسان سازگار است و خطوط صورت را بازسازی، تقویت و جوان می‌کنند. این پروتزها در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و سبک‌ها موجود هستند و کانتور و تناسب مورد نظر را به صورت شما باز می‌گرداند. پروتز‌ چانه را می‌توان برای تقویت چانه و فک، برای داشتن حالت صورتی که آرزوی آن را داشتید، استفاده کنید.

ظاهر صورت توسط سه جزء اساسی کنترل می‌شود: چربی، پوست و استخوان‌های زیرین صورت. اگر ساختار صورت شما از تناسب مناسبی برخوردار نباشد، یعنی چانه فرو رفته، فک مشخص نشده یا گونه‌های صافی داشته باشید، ممکن است به طور قابل توجهی بر اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد. بنابراین، اگر چانه کوچک، فک ضعیف یا نداشتن کانتور صورت، شما را آزار می‌دهد، پروتز چانه می‌تواند برای شما مناسب باشد. در حالی که هر ناحیه از صورت شما را می‌توان با پروتز تقویت کرد، چانه، استخوان گونه و فک رایج ترین محل‌های کاشت پروتز هستند. در این مقاله از زیبا باش بیشتر با بایدها و نبایدهای پروتز چانه آشنا خواهیم شد.

آشنایی با پروتز چانه

ساختار خط فک کاملاً مشخص، سنگ بنای یک چهره جذاب برای خانم‌ها و آقایان است. یک جراح زیبایی ماهر با قرار دادن پروتز چانه مناسب می‌تواند چانه ضعیف و فرو رفته را تقویت کرده و به اعضای صورت هارمونی اضافه کند. کاشت چانه همچنین می‌تواند چانه عقب رفته را اصلاح کرده و به قسمت پایین صورت، نیمرخ و خط فک شما وضوح و کانتور اضافه کند. اکثر افراد به دلایل زیبایی از پروتز چانه استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات، جراحی می‌تواند به بازسازی صورت شما کمک کند. جراح پلاستیک در حین جراحی پروتز چانه، برشی در پوست شما ایجاد می‌کند، پروتز را وارد کرده و آن را به استخوان چانه شما قالب می‌زند تا ظاهری طبیعی و متعادل داشته باشد.

 

پروتز چانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر چانه کوچک یا فرورفته دارید، پروتز چانه گزینه مناسبی برای شماست. چانه کوچک به چانه‌ای گفته می‌شود که چانه به اندازه کافی جلو نیامنده و از پهلو، چانه شما با خطوط پیشانی، بینی و سایر ویژگی‌های صورت شما تناسبی ندارد. این روش همچنین برای افرادی که دچار شکستگی صورت یا تحت عمل‌های جراحی قرار گرفته‌اند مناسب است. کاشت چانه ممکن است بخشی از یا علاوه بر جراحی‌های دیگر باشد، مانند:

  • جراحی غبغب
  • لیفت صورت (ریتیدکتومی)
  • جراحی مردانه سازی صورت
  • جراحی بازسازی صورت
  • جنیوپلاستی (بزرگ کردن چانه)
  • رینوپلاستی (تغییر شکل بینی)

به طور کاندیدای ایده آل برای جراحی پروتز چانه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • اختلال فک، تغییر شکل استخوان فک یا چانه خیلی کوتاه ندارد.
  • سیگار نمی‌کشد.
  • به بلوغ کامل اسکلتی رسیده است (رشد استخوان کامل است؛ مانند اواخر نوجوانی).
  • انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتایج جراحی کاشت چانه دارد.
  • از نظر جسمی‌ سالم است.

بیماران سرکوب شده سیستم ایمنی (اچ آی وی مثبت، شیمی درمانی، ایدز و غیره) و بیماران مبتلا به اختلالات خودایمنی خاص کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند، زیرا خطرات بهبودی ضعیف و عفونت منجر به ایجاد اسکار دائمی بسیار زیاد است. در صورت داشتن هر یک از این شرایط قبل از پروتز چانه، لازم است به دکتر خود اطلاع دهید.

 

مزایای پروتز چانه

پروتز چانه می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • ایجاد ظاهری متعادل‌تر برای صورت، خط فک
  • بازیابی حجم از دست رفته چانه
  • افزایش تقارن صورت و کمبودهای چانه، گونه و فک
  • تقویت چانه ضعیف یا عقب رفته
  • افزایش قد و عرض چانه
  • ایجاد خط فک تیزتر و زاویه‌دارتر
  • کاهش غبغب

معایب پروتز چانه

اما پروتز چانه معایبی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال عفونت وجود دارد که می‌تواند منجر به برداشتن پروتز شود.
  • خطر حداقل خونریزی، عفونت یا تورم بعد از عمل
  • ناهنجاری‌های کانتورینگ که ممکن است به دلیل جذب ناهموار یا جابجایی پروتز رخ دهد.

 

 

عوارض بعد از پروتز چانه

مانند همه جراحی‌ها، پروتز چانه دارای عوارضی است، از جمله:

  • خون ریزی
  • کبودی
  • احساس سوزش
  • فرسایش یا تحلیل استخوان چانه
  • ریزش مو در نزدیکی محل برش
  • اکستروژن پروتز (پروتز از طریق برش وارد می‌شود).
  • رد پروتز
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم
  • پروتز جابجا شده یا نامناسب

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، سریعاً با دکتر خود تماس بگیرید:

  • محل عمل بسیار قرمز رنگ است، چرک یا عفونت از جای بخیه خارج می‌شود و هنگام لمس کردن بسیار گرم است
  • افزایش قابل توجه درد پس از 48 ساعت بعد از جراحی

پس از جراحی پروتز چانه، ممکن است مقدار خفیف تا متوسطی احساس ناراحتی داشته باشید. این مشکلات به راحتی با داروهای خوراکی کنترل می‌شود. تیلنول با کدئین (یا معادل آن در صورت وجود حساسیت به کدئین) معمولاً همیشه برای کنترل درد جواب می‌دهد. گاهی اوقات داروهای خواب آور پس از عمل برای مدت 7 تا 10 روز پس از جراحی مفید است. درد پس از جراحی مشکل چندان بزرگی نخواهد بود زیرا معمولاً پس از 72 ساعت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر پس از این دوره هنوز احساس درد داشتید، بهتر است با پزشک هود تماس بگیرید.

علاوه بر درد، کبودی و تورم نیز پس از جراحی قابل انتظار است. برای به حداقل رساندن تورم، باید به مدت 3 هفته پس از جراحی سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. مقداری خونریزی در روز اول پس از پروتز چانه عادی است و اغلب پس از گذشت یک هفته به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

زیباباش

 

فعالیت‌های پس از جراحی پروتز چانه

به هیچ عنوان فعالیت شدید ورزشی انجام ندهید و تا حداقل 2 هفته پس از عمل پروتز چانه از هرگونه فعالیت فیزیکی قابل توجه خودداری کنید. به هیچ عنوان تا زمانی که جراحتان تایید نکرده است در هیچ ورزش تماسی شرکت نکنید. به طور کلی، شما باید حداقل تا 4 هفته پس از جراحی از چنین فعالیت‌هایی اجتناب کنید. به طور کلی پس از جراحی حدود یک الی دو هفته فعالیت‌های سبک انجام داده و از انجام فعالیت‌های زیر اجتناب کنید:

  • بلند کردن اجسام سنگین
  • فعالیت شدید بدنی
  • خم شدن بیش از حد

پروتوز گونه ممکن است پس از عمل پروتز چانه به رژیم غذایی خاصی نیاز داشته باشید که پزشک در مورد این رژیم غذایی توصیه‌های لازم را به شما می‌کند. همچنین شستشوی دهان با آب نمک یا یک شستشوی دندان قبل و بعد از غذا می‌تواند به تمیز نگه داشتن زخم و کاهش درد کمک کند. اکثر افراد پس از پروتز چانه نتایج مطلوبی مشاهده کرده و از نتیجه عمل راضی هستند.

 

انتخاب جراح زیبایی مناسب

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که در مورد جراحی پروتز چانه می‌گیرید این است که چه کسی جراحی شما را انجام خواهد داد. برای این منظور لازم است جراحی را انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. در جلسه مشاوره با پزشک سوالات خود را بپرسید و حتماً عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران را نگاه کنید. نتایجی که می‌بینید باید برای هر بیمار به طور جداگانه طبیعی به نظر برسد.

اگر در زمینه جراحی پروتز چانه سوالی دارید، آن را قسمت نظرات همین پست از زیبا باش با ما در میان بگذارید، در صورت امکان به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

قارن بودن تاتو بن مژه پلک  باشید که می‌توانید برای ترمیم تاتو اقدام کنید.

آیا تاتو بن مژه عوارض دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، این روش زیبایی مژه بسیار حساس است و به دقت بالایی نیاز دارد. چشم یکی از اعضای حساس بدن است، بنابراین برای انجام هر اقدامی باید مواظب عواقب آن باشید. برای انجام تاتو بن مژه به افراد ماهر و با تجربه مراجعه کنید، صرفاً اشخاصی که دوره تاتو دیده‌اند برای این کار مناسب نیستند.

در بعضی مواقع فرو کردن بیش از حد سوزن تاتو در عمق بیشتر، باعث به وجود آمدن حساسیت و التهاب پوستی می‌شود. بهتر است افراد باردار یا دارای بیماری خاص از این روش استفاده نکنند. زیرا ورود ماده شیمیایی به بدنشان می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است در صورت استفاده از مواد نامرغوب و روش غیر استاندارد، پوست اطراف چشم دچار چروک و لک شود. در صورتی که آسیبی به پلک وارد شود، چشم هم درگیر می‌شود. بنابراین باید برای انجام این روش به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. از عوارض دیگر بن مژه می‌توان به ریزش مژه، آلرژی، انتقال بیماری چشم، عفونت و... اشاره کرد.

در بعضی اوقات مواد استفاده شده در تاتو باعث تغییر رنگ پلک می‌شود و ممکن است باعث ایجاد گوشت اضافی شود. به طور کلی در صورتی که به یک کلینیک نامعتبر مراجعه کنید و از افراد غیر متخصص برای تاتو بن مژه کمک بگیرید، باید نگران عواقبی چون قرمزی و تورم چشم، خونریزی و آسیب چشم، ریزش مژه، تغییر رنگ پلک، حساسیت چشم و... باشید.

12

 

بن مژه طبیعی چشم

تمامی اجرای این کار مطابق با سلیقه مشتری انجام میشود نازک یا ضخیم بودن و یا انجام بن مژه دنباله دار و حتی رنگ آن را مشتری با سلیقه خودش انتخاب میکند و این کار میتواند بسیار طبیعی انجام شود و با شستو شوی صورت هم اصلا مشخص نباشد و رنگ و سایه ای که در چشم افتاده است نچرال و زیبایی طبیعی فرد به نظر برسد.

مراقبت‌های قبل از بن مژه چشم‌ها

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، به دنبال کلینیک مطمئن برای انجام این تاتو باشید. کلینیکی که انتخاب می‌کنید باید استانداردهای لازم را داشته باشد و از محیط تمیز و بهداشتی برخوردار باشد. تکنسین انجام تاتو بن مژه باید فردی ماهر و باتجربه باشد. تاتو بن مژه بسیار دقیق و حساس است، در صورتی که این شرایط برقرار نباشد، می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد و شما را به نتیجه دلخواه نرساند.

افرادی که سابقه بیماری خاص داشته‌اند، باید حتما با متخصص در میان بگذارند تا در صورت وجود مشکل این روش را انجام ندهند. اگر پوست شما دچار بریدگی و زخم است، بهتر است تا پایان بهبودی آن صبر کنید. افرادی که از داروهای رقیق کننده و مسکن استفاده می‌کنند، باید با پزشک خود در میان بگذارند و تا یک هفته قبل عمل، خوردن آن را قطع کنند. قبل از انجام این تاتو باید لنز و مژه مصنوعی را از چشم جدا کنید و با چشمی تمیز و بدون آرایش برای انجام تاتو حاضر شوید.

13

مراقبت و نگهداری بعد از بن مژه چشم‌ها

یکی از عوامل موثر بر نتیجه انجام تاتو بن مژه مراقبت‌های قبل و بعد بن مژه چشم است. حتما بعد از انجام این عمل به توصیه‌های متخصص گوش دهید و از پماد‌های تجویزی به طور منظم استفاده کنید. تا سه روز بعد از انجام تاتو به آن آب نزنید. چشمان خود را تمیز نگه دارید تا نیازی به شست و شو نداشته باشد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از انجام تاتو، از کمپرس یخ بر روی چشم استفاده کنید. زیرا به طور معمول بعد از این عمل، چشم ورم کرده؛ البته بعد از چند روز ورم بهبود پیدا میکند. برای کم کردن ورم و کمک به روند بهبودی، استفاده از کمپرس یخ برای شما پیشنهاد می‌شود.

استفاده از پمادهایی مثل پماد ویتامین آ تاثیری زیادی بر بهبودی سریع چشمان دارد، حتما با مشورت متخصص از پماد استفاده کنید. تا یک هفته بعد از بن مژه چشم‌ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در صورت الزام، از عینک آفتابی استفاده کنید. حتما با متخصص خود در تماس باشید تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل از آن‌ها کمک بگیرید.

البته که برای داشتن صورت زیبا و داشتن آرایش دائمی مانند بن مژه می‌بایست پوست صاف و شادابی هم داشته باشید یکی از کار هایی که امروزه طرفدار زیادی دارد نانو فت زیر چشم از است.

14

جراحی گونه

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها