کد خبر: 669854
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره تعمیر و نگهداری استخر خانگی

همه چیز درباره تعمیر و نگهداری استخر خانگی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از اتمام ساخت استخر و شروع استفاده از استخر و جکوزی مسئله تعمیر و نگهداری استخر و جکوزی مطرح است. نحوه نگهداری از استخر بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که شما قرارداد نگهداری نداشته باشید ممکن است در طی زمان مجبور به پرداخت هزینه های هنگفتی برای تعمیر استخر شوید. ما در این نوشتار قصد داریم به طور خاص درباره تعمیر و نگهداری استخرهای خانگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید. 

 

اجزای اصلی استخرهای خانگی

استخرها قطعات بیشماری دارند اما اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده استخر خانگی عبارتند از:

  • آب استخر
  • دیواره استخر
  • سیستم فیلتر استخر
  • سیستم کفگیر استخر
  • سیستم گرمایش استخر

خدمات تعمیر و نگهداری استخر

برای اینکه همیشه استخر تمیز و سالمی داشته باشید، همواره باید خدمات تعمیر و نگهداری استخر را در بازه های زمانی معینی انجام دهید. در اینجا خدمات سرویس و نگهداری استخر را آورده ایم:

تمیز کردن آب استخر

  • روزانه باید دیواره ها، پله ها، نردبان ها و نقاطی که با آب در تماس هستند را برس بزنید و تمیز کنید.
  • تمیز کردن کف روی آب استخر
  • جارو زدن یا استفاده از پاک کننده های اتوماتیک آب استخر

2

بررسی گردش آب استخر

یکی از اصلی ترین و اولین مراحل تعمیر و نگهداری استخر مربوط به بررسی گردش آب استخر می شود؛ چرا که عدم حرکت آب استخر به معنی کار نکردن پمپ استخر یا فیلتر استخر است. 

آب راکد بیشتر از آب روان مستعد رشد جلبک می باشد که با کمک تجهیزاتی مثل کفگیر، فیلتر و پمپ می توان آب استخر را از حالت راکد خارج کرد. در صورتی که هر کدام از این تجهیزات کار نکند یا دچار اختلال شده باشد، کیفیت آب کاهش پیدا می کند. 

سرویس و نگهداری فیلترهای استخر

یکی دیگر از خدمات مهم سرویس و نگهداری استخر مربوط به سرویس و نگهداری از فیلترهای استخر می شود. انواع مختلف فیلترهای استخر شامل فیلترهای شنی و کارتریجی می شود. 

سیلیس موجود در فیلترهای شنی به شدت آسیب پذیر هستند و در صورتی که فیلترهای شنی خراب شوند، باید سیلیس آنها تعویض شود. اما اگر فیلترهای کارتریجی آسیب ببینند باید کارتریج آنها به طور کامل تعویض شود. 

تعمیر و نگهداری پمپ تصفیه استخر

همان طور که می دانید پمپ های تصفیه استخر برای پاکیزگی هر چه بیشتر آب استخرها کمک شایانی می کنند؛ بنابراین مسئله تعمیر و نگهداری پمپ تصفیه استخر هم نیز مسئله بسیار مهمی است. 

عایق کاری موتورخانه

برای اینکه موتورخانه استخر به خوبی کار کند باید عایق کاری آن به درستی انجام شود. شاید برای شما سول پیش بیاید که عایق کاری موتورخانه ها برای چه باید انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در صورت عدم عایق کاری موتورخانه ها، انرژی بسیار زیادی تلف خواهد شد و این موضوع مشکلات بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

نصب سختی گیر

افرادی که استخر سرپوشیده در خانه، باغ یا هر مکان دیگری دارند قطعا قادر به نصب سختی گیرهای مناسب خواهند بود و در صورت لزوم می توانند آن را شارژ کنند. کاربرد سختی گیرها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیستم گرمایش استخر است. 

نصب مینی چیلر

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در سرویس و نگهداری استخر به آن توجه داشته باشید، نصب مینی چیلرها برای استخر آب سرد است. 

بررسی سطح مواد شیمیایی آب

در صورت متعادل نبودن سطح شیمیایی آب استخر، احتمال تغییر رنگ آب و باکتری دار شدن آن وجود دارد. بنابراین به صاحبان استخر توصیه می شود که همواره یک کیت تست در جعبه ابزار نگهداری استخر داشته باشند و هر هفته سطح شیمیایی آب استخر خود را چک کنند. 

3

تمیز کردن سبد کفگیر

یکی دیگر از خدمات مهم تعمیر و نگهداری استخر، مربوط به تمیز کردن مرتب سبد کفگیر استخر می شود. در صورتی که سبد استخر شما آلودگی و ذرات معلق زیادی داشته باشد عملکرد پمپ استخر را تحت تاثیر قرار می دهد و به مرور زمان باعث کاهش طول عمر پمپ استخر می شود. 

به توصیه بهترین پیمانکاران استخر هر هفته باید 1 الی 2 بار کفگیرها را تمیز کنید. 

شوک دادن استخر

به غیر از اینکه باید سطح شیمیایی آب استخر همواره متعادل باشد، بهتر است هر هفته یا هر دو هفته یکبار به استخر خود شوک دهید. 

شوک دادن آب استخر یعنی به استخر مواد ضدعفونی کننده مخصوص بزنید تا آب استخر را از هر گونه باکتری، آلودگی و ... پاک کند. با این کار آب استخر شما شفاف تر خواهد شد و احتمال تحریک چشم شناگران بسیار کمتر می شود. 

عوامل موثر بر هزینه تعمیر و نگهداری استخر

فاکتورهای بسیار زیادی بر هزینه نگهداری استخر تاثیرگذار هستند و نمی توان قیمت دقیقی به عنوان هزینه تعمیر و نگهداری استخر اعلام کرد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر هزینه نگهداری استخر عبارتند از:

  • اندازه استخر: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر هزینه سرویس و نگهداری استخر، اندازه و ابعاد استخر است. طبیعی است که هر چه استخر بزرگ باشد هزینه سرویس و نگهداری آن نیز بیشتر است. 
  • شکل هندسی استخر: امروزه استخرها اشکال هندسی بسیار مختلفی دارند؛ هرچه ظاهر استخرها پیچیده تر باشد نگهداری و سرویس آن زمان برتر و هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. 
  • جنس استخر: هزینه سرویس و نگهداری هر جنسی از استخر می تواند متفاوت باشد برای مثال هزینه سرویس و نگهداری استخرهای بتنی از استخرهای فایبرگلاس، وینیلی و .... متفاوت است. 

4

کلام آخر

ما در این نوشتار سعی کردیم درباره رایج ترین خدمات تعمیر و نگهداری استخر که شامل تمیز کردن آب استخر، بررسی گردش آب استخر، بررسی سطح شیمیایی آب استخر، سرویس و نگهداری فیلتر استخر، سرویس و نگهداری پمپ های استخر، عایق کاری موتورخانه، نصب سختی گیر، شوک دادن استخر و ... می شود به طور مفصل صحبت کنیم.  

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها