کد خبر: 670458
تاریخ انتشار :

انواع کفپوش های سالن ورزشی و کاربرد آن

انواع کفپوش های سالن ورزشی و کاربرد آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

به منظور ارائه محیطی مناسب برای تمرین و انجام ورزش­های مختلف از سوی ورزشکاران نیاز به استفاده از یک کفپوش مناسب و باکیفیت خواهد بود. با توجه به اهمیت استفاده از یک کفپوش مناسب در حفظ سلامت ورزشکاران و جلوگیری از آسیب ­دیدگی آن­ها در زمان انجام ورزش، این روزها انواع کفپوش برای سالن  های ورزشی موجود است. هر یک از این کفپوش­ها برای ورزشی خاص مناسب هستند و متناسب با آن ورزش ایمنی لازم را برای ورزشکاران به ارمغان خواهند آورد. در این مطلب بیشتر در مورد انواع کفپوش­ های سالن ورزشی و نیز قیمت کفپوش ورزشی صحبت خواهیم نمود، با ما همراه باشید:

​کفپوش سالن ورزشی چیست؟

در مورد سالن­ های ورزشی یکی از مهم­ترین تجهیزات و امکانات اولیه، تهیه یک کفپوش مناسب است. یک کفپوش مناسب در محیط ورزشی می­تواند به خوبی از بسیاری اتفاقات و آسیب­ دیدگی ­ها جلوگیری کرده و باعث شود ورزشکاران محیط مناسب­تری برای تمرین و ورزش داشته باشند. یک کفپوش خوب می­تواند حتی به کیفیت هر چه بیشتر بازی­های ورزشی توسط ورزشکاران نیز کمک کند.

کفپوش­ های ورزشی دارای انواع مختلفی هستند و به طور کلی می­توان آن­ها را به دو دسته کفپوش ورزشی سالنی و کفپوش ورزشی مخصوص فضای باز تقسیم نمود. کفپوش های ورزشی سالنی متناسب با شرایط یک سالن ورزشی طراحی و ساخته می­شوند و البته خود دارای انواع مختلفی هستند که در این بین هر یک برای ورزش خاصی مناسب و کاربردی خواهند بود.

​انواع کفپوش سالن ورزشی

برای ایجاد محیطی بسیار مناسب و ایمن برای ورزش و تمرین ورزشکاران در سالن­ های ورزشی از کفپوش­های مختلفی استفاده می­شود. در ادامه با انواع کفپوش سالن ورزشی و کاربرد هر یک آشنا خواهیم شد:

​1. کفپوش ورزشی پلی یورتان

اولین نوع کفپوش ورزشی که قصد داشته به معرفی آن بپردازیم کفپوش ورزشی پلی یورتان است. این نوع کفپوش از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل می­توان آن را انتخابی بسیار مناسب برای درون سالن­های ورزشی به شمار آورد. این نوع کفپوش از تنوع رنگ بالایی برخوردار است و به همین دلیل دست افراد در انتخاب رنگ آن متناسب با نوع سالن ورزشی کاملاً باز خواهد بود. از دیگر مزایایی که باعث شده این کفپوش مورداستقبال زیادی قرار بگیرد نگهداری آسان و نیز قیمت مناسب آن است.

​2. کفپوش ورزشی لاستیکی

یکی دیگر از انواع کفپوش ورزشی، کفپوش لاستیکی است. این نوع کفپوش هم برای محیط سالن ورزشی و هم برای فضای باز قابل استفاده می­باشد. این محصول به دلیل تنوع بسیار بالایی که داشته به عنوان کفپوش مخصوص پیست دو و میدانی و کفپوش سالن بدنسازی نیز مورد استفاده قرار می­گیرد. این کفپوش­‌ها از دوام بالایی برخوردار هستند و از این رو در مقابل شوک­‌های ناشی از ضربات تمرین و نیز سنگینی وسایل ورزشی کیفیت بسیار مناسبی از خود نشان خواهند داد. این نوع کفپوش همچنین در مقابل رطوبت و لکه‌­پذیری نیز بسیار مقاوم می­باشد.

​3. کفپوش ورزشی تاتامی

کفپوش‌­های تاتامی نوعی از کفپوش ورزشی هستند که در ساخت آن­ها از جنس فوم آی وی آ استفاده می­شود. این نوع کفپوش از قابلیت نصب آسانی برخوردار است و از این رو به راحتی می­توان از آن استفاده نمود. کفپوش تاتامی همپنین دارای شستشوی آسان، ضربه­‌گیری بالا، قابلیت حمل و قابلیت گاهی صدمات ناشی از آسیب­‌دیدگی است. از طرفی قیمت کفپوش تاتامی نیز در مقایسه با کفپوش های پشت فومی بسیار به صرفه تر است.

از این نوع کفپوش بیشتر در سالن‌­های ورزشی مخصوص ورزش­های رزمی نظیر کاراته، تکواندو و کنگ­فو و نیز سالن‌­های بدنسازی استفاده می­شود.

خرید کفپوش گرانولی 20میل باشگاه بدنسازی

​4. کفپوش ورزشی گرانولی

کفپوش گرانولی در واقع از ترکیب لاستیک و نوعی چسب ساخته می­شود و به همین دلیل به کفپوش لاستیکی نیز معروف است. مقاومت بالای این کفپوش در برابر تحمل وزن دستگاه­‌ها و وزنه­‌ها باعث شده این کفپوش در سالن‌ های ورزشی بدنسازی بیشترین استفاده را داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که این نوع کفپوش برای محیط­‌های ورزشی که در آن ورزشکار ارتباط مستقیم فیزیکی با زمین خواهد داشت توصیه نمی­شود. از طرفی در مقایسه میان قیمت کفپوش گرانولی و قیمت کفپوش تاتامی، کفپوش‌­های تاتامی گزینه مقرون به صرفه‌­تری هستند.

​5. کفپوش ورزشی تارتان

این کفپوش در واقع کفپوشی از جنس پلی یورتان است که از آن در رشته­‌های ورزشی چون دو و میدانی استفاده می­شود. به منظور تهیه این کفپوش ورزشی از دانه­‌های ریز پلاستیک با رنگ و چسب بهره گرفته خواهد شد.

​6. کفپوش ورزشی خاک و ماسه

برای ورزش­هایی نظیر تنیس و ورزش­‌های ساحلی، به دلیل شرایطی که داشته از کفپوش­‌هایی از جنس خاک رس کوبیده شده استفاده می­شود.

کفپوش ورزشی وینیل 20 میل زیبا

​7. کفپوش ورزشی وینیل

یکی از کفپوش‌­های قدیمی که برای سالن­‌های ورزشی استفاده می­شود کفپوش وینیل می­باشد که در واقع نوعی کفپوش رزینی و منعطف می­باشد. به منظور تهیه این نوع کفپوش از وینیل، پلی وینیل کلراید یا پی وی سی استفاده می­شود و به همین دلیل به کفپوش pvc نیز معروف است.

این نوع کفپوش به دلیل برخورداری از چندین لایه فشرده شده از انعطاف بالایی برخوردار هستند. به منظور ساخت این کفپوش‌­ها همچنین از پرکننده های رنگ­، لایه‌­های محافظ، فایبرگلاس و... بهره گرفته می­شود. این کفپوش به دلیل تنوع رنگ بالا، نگهداری آسان و نیز دوام خیلی خوبی که داشته مورداستقبال بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

این کفپوش­‌ها خود به دسته­‌های مختلف کفپوش وینیلی رولی، تایلی و پارکتی تقسیم می­شوند.

​اهمیت استفاده از کفپوش ورزشی سالنی باکیفیت

خرید یک کفپوش ورزشی مناسب را می­توان یک سرمایه­‌گذاری بزرگ در یک سالن ورزشی دانست. در محیط‌­های ورزشی، احتمال بروز مشکلاتی چون لیز خوردگی و افتادن افراد بسیار بالاست. این در حالی است که با استفاده از یک کفپوش باکیفیت به خوبی می­توان ایمنی لازم را برای ورزشکاران فراهم نمود. از طرفی یک کفپوش باکیفیت دوام بسیاری بیشتری داشته و تا مدت­ها نیاز به تعویض کفپوش و هزینه دوباره نخواهد بود.

​ویژگی­های بهترین کفپوش ورزشی سالنی

هر کفپوشی برای آن که برای محیط­‌های سالنی مناسب باشد نیاز است که از سه ویژگی مهم برخوردار باشد:

  1. احتمال لیز خوردگی و افتادن افراد را کاهش دهد؛

  2. قابلیت ضدضربه داشته باشد و بتواند همچون یک ضربه­‌گیر عالی عمل کرده و به این شکل احتمال آسیب دیدگی افراد را به حداقل برساند؛

  3. دوام بالایی داشته و برای رفت و آمد زیاد و نیز وزن بالا از خود تحمل بالایی نشان دهد.

​خرید بهترین کفپوش ورزشی سالنی

به منظور خرید بهترین کفپوش ورزشی سالنی، شما می­توانید سری به فروشگاه گامان تزیین جاوید به آدرس اینترنتی www.gamantj.com بزنید. در این فروشگاه انواع کفپوش ورزشی سالنی با کیفیتی عالی و قیمتی بسیار مناسب ارائه خواهد شد. شما همچنین می­توانید به منظور تهیه بهترین کفپوش، از کارشناسان این تیم مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها