کد خبر: 685276
تاریخ انتشار :

تجربیات زندگی در قبرس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به افزایش مهاجرت به جزیره خوش آب و هوا قبرس در این مقاله قصد داریم تا تجربه زندگی در این جزیره را برای علاقه مندان مهاجرت به قبرس بیان کنیم. دانستن تجربیات زندگی در این کور به شما کمک می کند تا یک تصور واقعی برای مهاجرت اقدام کنید.

همچنین ممکن است بسیاری از مسائل برای افرادی مزیت و برای افرادی عیب به شمار بیاید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا با تجربیات زندگی در قبرس شمالی آشنا شوید.

معرفی کشور قبرس شمالی

قبرس شمالی بخش شمالی جزیره قبرس است که تحت حمایت کشور ترکیه می باشد و با نام جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می شود. این جزیره در دریای مدیترانه یا بهتر است بگیم در شاه راه آبی میان سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا است.

قبرس شمالی یک کشور خوش آب و هوا و مدیترانه ای است و دارای سواحل زیبای مدیترانه است. این جزیره جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار جذاب و زیبایی دارد و همین باعث تبدیل آن به یک جاذبه گردشگری در دنیا شده است. قبرس شمالی پس از بروز اختلافاتی میان قبرسی های ترک و یونانی ها در سال 1964 تشکیل شد و قسمت جنوبی با نام جمهوری قبرس جنوبی شناخته می شود.

بازار ساخت و ساز و سرمایه گذاری در املاک قبرس شمالی با روند بسیار سریع در حال رشد است. همین باعث جذب سرمایه گذاران و شرکت های سازنده جهانی به قبرس شمالی شده است.

همچنین وجود دانشگاه های بین المللی و معتبر در این کشور باعث شده تا سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان وارد این کشور شوند.

فرهنگ مردم قبرس شمالی تا حد زیادی شبیه مردم ترکه است اما به دلیل وجود دانجویان بین المللی و سرمایه گذاران از کشور های دیگر، تحت تاثیر دیگر فرهنگ ها نیز قرار گرفته است اما در کل مردمانی خون گرم و مهمان نواز دارد.

زبان مردم قبرس شمالی ترکی استانبولی است اما به دلیل استعمار انگلستان در دهه های قبل اکثر مردم این کشور تسلط کافی بر زبان انگلیسی دارند.

اهمیت دانستن تجربیات زندگی افراد در قبرس شمالی

جدا از دانستن و آگاه شدن از هزینه ها، بررسی روش های مهاجرت و مسائل دیگر بهتر است با افرادی که در این کشور زندگی کردند مشورت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید. با دانستن تجربیات این افراد متوجه می شوید که آیا قبرس شمالی کشور مناسبی برای مهاجرت شما است یا خیر.

بهترین راه کسب اطلاعات دقیق از شرایط زندگی، فرهنگ، اعتقادات و غیره استفاده از تجربه افراد در آن کشور است. شاید اطرافیان شما که به قبرس شمالی مهاجرت کرده اند محدود باشند یا این که از نزدیکان شما هیج کدام تجربه مهاجرت به این کشور را ندارند. پس بهتر است که از نظرات افراد در وبسایت های معتبر استفاده کنید. شرکت مهاجرتی قبرس ایران با داشتن سال ها تجربه در امور مهاجرتی قبرس شمالی در کنار شماست تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود و خانوادتان بگیرید.

شرایط تحصیلی در قبرس شمالی و تجربیات مردم

با توجه به رشد چند سال اخیر قبرس شمالی در زمینه علمی دانشگاه های بین المللی و معتبری در این کشور ساخته شدند که از رتبه های علمی خوبی بهره مند هستند. ه همین دلیل قبرس شمالی یکی از بهترین مقاصد برای افرادی که قصد تحصیل در محیطی آرام و خوش آب و هوا را دارند تبدیل شده است. کیفیت آموزش در دانشگاه های قبرس شمالی همتراز با دانشگاه های برتر در اروپا و آمریکا است. اگر تصمیم گرفته اید که در قبرس شمالی تحصیل کنید، این نوید را می دهیم که شما بر لبه سکوی پرتاب به دانشگاه های آمریکایی و اروپایی قرار گرفته اید و پس از فارغ التحصیل شدن می توانید با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود در سراسر جهان مشغول به کار شوید.

علاوه بر تحصیلات دانشگاهی شرایط تحصیلی برای دانش آموزان در قبرس شمالی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. خبر خوب برای افرادی که قصد مهاجرت به همراه خانواده را دارند این است که اگر فرزند مدرسه ای دارید هزینه تحصیل آم کاملا رایگان است و تمام آموزش ها نیز طبق استاندارد های اروپا است.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی و تجربیات مردم

اکثر افرادی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی دارند بیشتر از دید یک سرمایه گذاری به آن نگاه می کنند. پس برای آنها مهم است که بدانند تصمیم آنها درست یا خیر.

شرایط خرید ملک و آپارتمان در قبرس شمالی خیلی پیچیده نیست. شما با داشتن یک پاسپورت و گواهی عدم سوء پیشینه حق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور را خواهید داشت. طبق قانون این کشور، زمانی که یک فرد خارجی ملک یا آپارتمانی خریداری کند، و یا حتی با پرداخت یک‌سوم قیمت کل ملک، می‌تواند اقامت موقت کشور قبرس شمالی را دریافت کند. به‌طورکلی هر فرد خارجی اجازه خرید یکی از این موارد را دارد: یک واحد آپارتمان یا یک واحد ویلایی یا یک دونوم قبرس شمالی که معادل با 1338 مترمربع زمین است. اما اگر قصد خرید بیشتر از این میزان را داشته باشد، اگرچه قولنامه رسمی خواهد داشت، اما باید نیم درصد مالیات را پرداخت کرده و همچنین یک شرح روی سند خواهد آمد که این ملک در اداره ثبت ‌اسناد تنها توسط این فرد قابل معامله است.

زمان خرید آپارتمان و یا ملک در این کشور، شما به‌عنوان یک فرد خارجی باید هزینه‌های جانبی دیگری علاوه بر قیمت تمام‌شده خود ملک بپردازید. این هزینه‌ها شامل نیم درصد از ارزش کل مبلغ ملک، هزینه باز کردن پرونده مالیاتی شخص (تا 21 روز بعد از عقد قرارداد)، 6 درصد هزینه سند زدن و 6 درصد هزینه ثبت قرارداد در اداره ثبت اسناد، 5 درصد مالیات بر خرید (قبل از تحویل کلید)، نیم درصد هزینه باطل کردن تمبر در اداره مالیات، بین 1500 تا 3500 پوند هزینه انشعابات که یک تا دو ماه قبل از تحویل کلید پرداخت می‌شود، 500 پوند هزینه نصب آب و برق، شارژ ماهانه شهرک و یا ساختمان. به این موضوع دقت کنید که این موارد و مبالغ تا تاریخ و زمان انتشار این مقاله صحیح بوده و می‌توانید از طریق گروه آرتان از تغییرات مطلع شوید.

علاوه بر سرمایه گذاری املاک افراد زیادی هم هستند که از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت در قبرس بیزینس خود را ادامه می دهند و هم برای خود و خانواده خوشان اقامت دریافت می کنند.

شرایط کاری در قبرس شمالی

برای اقامت قبرس از طریق کار هر فرد متقاضی ابتدا بهتر است تا بداند شرایط بازار کار در قبرس چگونه است و وضعیت کار، اشتغال و درآمد در قبرس شمالی به چه صورت است؛ به همین دلیل در این قسمت به این موارد خواهیم پرداخت. قبرس، همان‌طور که گفتیم، جزیره‌ای نسبتا کوچک است. محبوب‌ترین مشاغل در قبرس شمالی در بخش‌های بانکداری، گردشگری، خدماتی، تجارت دریایی و فراساحلی است. با این حال قبرس شرایط بسیار عالی برای ایجاد یک کسب و کار را هم برای نیروی کار فراهم می‌کند.

نرخ بیکاری در قبرس در سال‌های اخیر روند رو به کاهشی داشته و میانگین درآمد ماهیانه بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ یورو تخمین زده می‌شود. تمامی این موارد نشان می‌دهد که شرایط کار در قبرس برای نیروی خارجی مناسب بوده و در زمان کوتاه می‌توان شغل مورد نظر را پیدا کرد.به طور مثال اگر علاقه دارید آرایشگری در قبرس شمالی را تجربه کنید، می‌توانید به راحتی بعد از گذراندن شرایط کارآموزی، آرایشگاهی را برای خود داشته باشید.

همچنین شما می توانید از روش دریافت اقامت از طریق تمکن مالی اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از قبرس ایران سعی کردیم تا با در اختیار گذاشتن تجربیات خودمان در قبرس شمالی به شما در راه مهاجرت به قبرس شمالی کمک کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها