کد خبر: 687072
تاریخ انتشار :

11 مشکل اساسی ماشین ظرفشویی و نحوه تعمیر و رفع آنها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چه چیزی باعث شده است که نیاز به یک تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی انقدر احساس شود؟ چرا تعمیرکار متخصص برای تعمیر ماشین ظرفشویی به سختی پیدا میشود. خرابی ماشین ظرفشویی به کابوسی برای خانم‌ها تبدیل شده است، جایی که فکر شستن ظرف ها آن هم با دست باعث میشود پس از خراب شدن ظرفشویی بلافاصله دنبال یک نمایندگی و تعمیرگاه مجاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود باشند.

از زمانی که ماشین ها پای خود را به زندگی انسان باز کردند، انجام بسیاری از کارها راحت شد و کار به جایی رسید که حتی آشپزخانه ها نیز نتوانستند از هجوم ماشین آلات در امان باشند. البته ناگفته نماند که این هجوم و حمله ناگهانی نتایج مثبت و شیرینی را با خود به همراه داشته است.

هیچ خانه ای را نمی توانید پیدا کنید که به صورت روزانه در آن شستشوی ظرف ها انجام نشود و به همین دلیل ماشین های ظرفشویی به یکی از پرکاربردترین وسایل موجود در منازل تبدیل شده اند. ماشین های ظرفشویی به کمک خانم های خانه دار آمده اند تا کمی از بار سنگینی که امورات منزل بر دوش آنها گذاشته است را کم کنند و زمان بیشتری را در اختیارشان قرار دهند.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تاپ تعمیر در انواع برندهای معتبر مانند: ال جی، سامسونگ، بوش و ... با چندین شعبه در سراسر تهران : 02122863018 02177696700 02188446662 02144164246

مشکلات نیازمند تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از جمله پر کاربردترین وسایل موجود در آشپزخانه است، چنانچه در حفظ و نگهداری آن دقت به خرج داده نشود، ممکن است این وسیله با مشکلاتی رو به رو شود و آن موقع نیاز باشد که برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با یک تعمیرکار و متخصص تماس حاصل کنید.

در ادامه برخی از مشکلات شایع در ماشین های ظرفشویی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا در صورت بروز هر یک بدانید باید چه عملی انجام دهید.

ظروف از داخل ظرفشویی، کثیف بیرون می آیند

گاهی اوقات بعد از آنکه کار شستن ظرف ها توسط ماشین ظرفشویی تمام شد، ممکن است بعد از خارج کردن ظروف، با صحنه ای ناخوشایند و ناراحت کننده رو به رو شوید. این صحنه چیزی نیست جز دیدن ظرف هایی که با وجود شستشو، هنوز تمیز نشده اند.

در این شرایط ابتدا بررسی کنید که آیا کاری که می توانسته باعث خراب شدن دستگاه شود انجام داده اید یا خیر. بعد از آن به سراغ دفترچه راهنما رفته و تمام نکاتی را که باید برای عملکرد درست این ماشین انجام دهید را دوباره بررسی کنید.

برای این اختلال چند دلیل وجود دارد:

  • ممکن است بیش از حد و توان بارگیری ماشین، در آن ظرف قرار داده باشید
  • ممکن است بازوهای مربوط به پاشش آب در حرکت های چرخشی، با اختلال مواجه شده باشند
  • ممکن است قبل از قرار دادن ظروف در ماشین، نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام نکرده باشید

اگر بیش از توان ماشین، در آن ظرف قرار داده اید، سعی کنید این کار را در دفعات بعدی تکرار نکنید. کار کشیدن بیش از حد و اندازه می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی کارکرد دستگاه بگذارد و عمر مفید دستگاه را به شدت کاهش دهد.

بازوهایی که مربوط به پخش آب هستند را نیز مورد بررسی قرار دهید. احتمال اینکه نازل های قرار گرفته بر نوک آنها در اثر چربی و یا ذرات موجود در آب، دچار گرفتگی شده باشد وجود دارد. با تمیز کردن این نازل ها می توانید مشکل عدم شستشوی تمیز دستگاه را حل کنید.

در نهایت نیز اگر با موارد گفته شده مشکل حل نشد نیاز است حتما با یک تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی تماس گرفته و مشکل خود را بیان کنید.

تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر با داشتن تعمیرکاران با تجربه و متخصص می تواند به شما در برطرف کردن این مشکلات و همچنین تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل به شما کمک کند.

آب ماشین ظرفشویی به خارج از آن نشت می کند

برای آنکه بفهمید نشت آب از کجا نشات می گیرد، ابتدا درب و واشر را مورد بررسی قرار دهید. اگر ترک و یا آسیبی بر روی درب آن وجود داشته باشد، می تواند خود دلیلی بر نشت آب به بیرون باشد. اگر واشر دچار ترک خوردگی باشد، بهتر است آن را تعویض کنید.

بر روی ماشین های لباسشویی مکانیزمی وجود دارد که میزان آب موجود در این دستگاه را نشان می دهد. گاهی ممکن است این مکانیزم با اختلال رو به رو بوده و در نتیجه ماشین، بیش از حد معمول آب گیری کند و این باعث نشت آب به بیرون از دستگاه شود.

برای حل این مشکل حتما باید تعمیر ظرفشویی خود را به یک متخصص بسپارید.

ماشین ظرفشویی، ظروف را خشک نمی کند

اگر ماشین ظرفشویی تان، ظرف ها را به درستی خشک نمی کند،  حتما المنت گرم کننده با مشکل مواجه شده است. اگر این المنت در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد خشک شدن ظرف ها بدون مشکل انجام خواهد شد.

وقتی این قطعه مشکل دارد، ترموستات قبل از آنکه ظرف ها به صورت کامل خشک شوند، خاموش می شود و بدین ترتیب ظرف های داخل ماشین خشک نخواهند شد و به همین دلیل نیز شستشو به صورت کامل انجام نخواهد شد. اما از آنجایی که تعمیر این قطعه باید به صورت تخصصی و توسط کارشناسان مربوط به این حوزه انجام شود، بهتر است حتما برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با تاپ تعمیر تماس بگیرید.

ما با ارائه بهترین خدمات و استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت به شما، در تعمیر دستگاه معیوب کمک خواهیم کرد.

ماشین ظرفشویی بوی بدی می دهد

یکی از دلایلی که ممکن است باعث پراکنده شدن بوی بد در ماشین ظرفشویی شود به باقی ماندن مواد غذایی داخل آن بر می گردد. اگر با این شرایط مواجه شدید حتما هر گونه بقایای مواد غذایی را از بین برده و ماشین را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ظرفشویی شروع به کار نمی کند

برای بررسی این مشکل ابتدا وصل بودن شبکه برق را مورد بررسی قرار دهید و از داخل بودن دو شاخه برق در پریز اطمینان حاصل کنید.

گاهی نیز در صورت باز ماندن درب، ماشین شروع به کار نخواهد کرد. در این صورت نیز با بستن درب به صورت کامل می توانید این مشکل را حل کنید.

اما اگر به نظر می رسد که ماشین ظرفشویی سعی دارد کار کند اما روشن نمیشود، حتما موتور گیر کرده است که برای حل آن نیز می توانید فن موتور را بچرخانید.

چنانچه با روش های بالا مشکل حل نشد، با تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی تاپ تعمیر تماس حاصل کنید، متخصصان و کارشنان زبده ما می توانند این مشکل را به راحتی برطرف کنند.

ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نمی کند

یکی از مشکلاتی که ممکن است ماشین ظرفشویی با آن مواجه شود، عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی است. اگر بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی و باز کردن درب با سرازیر شدن آب به کف زمین مواجه شدید، ابتدا سعی کنید ماشین را برای بار دوم به راه بیاندازید. این مشکل زمانی ممکن است به وجود آید که به طور ناگهانی برق قطع شده و چرخه شستشو به طور کامل انجام نشده باشد. در این صورت احتمال آنکه مقداری آب داخل ماشین باقی مانده باشد، زیاد است. معمولا با روشن کردن مجدد، این مشکل برطرف خواهد شد.

گیر کردن مواد غذایی در مسیری که آب تخلیه می شود نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. در این شرایط سعی کنید موانع را برطرف کنید تا مسیر خروج آب باز شود.

اما اگر هیچ کدوم این موارد نبود، پمپ تخلیه به مشکل خورده است و کار نمیکند که باید برای تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

بر روی ظروف کریستالی لکه های سفید ایجاد می شود

گاهی بعد از خارج کردن ظروف کریستالی از داخل ماشین، ممکن است روی آنها لکه های سفیدی دیده شود. این مورد ربطی به عملکرد و کارکرد ماشین ندارد و تنها علت آن نوع آبی است که داخل ماشین گردش می کند.

آب هایی که سخت هستند به علت داشتن موادی مانند کلسیم و منیزیم این مشکلات را بر روی ظروف شیشه ای ایجاد می کنند. معمولا این مواد به علت گرم شدن آب، بر روی ظروف رسوب کرده و باعث ایجاد لکه های سفید می شوند. برای حل این مساله نیز سعی کنید مواد شستشویی را بیاید که مناسب برای آب های سخت باشند.

ماشین ظرفشویی شما سرو صدای زیادی ایجاد می کند

وقتی یک ماشین ظرفشویی که به صورت عادی در حال فعالیت بوده است، به یک باره شروع به تولید صداهای خارج از حد معمول می کند، کمی غیر طبیعی است. در این شرایط ابتدا به داخل ماشین نگاهی انداخته تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

اگر بازوهایی که مسئول پاشش آب هستند، دچار خمیدگی شده باشند می توانند این صداها را ایجاد کنند. اگر این موارد را بررسی کرده و به نتیجه نرسیدید وقت آن است برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با نمایندگی و تعمیرگاه تاپ تعمیر تماس بگیرید تا برای بررسی کردن ماشین ظرفشویی تان در منزل، مراجعه کنیم.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تاپ تعمیر با داشتن چندین شعبه در سراسر شهر تهران در سریعترین زمان ممکن تعمیرکار متخصص را به منزل شما اعزام میکند.

ظرفشویی شما مواد شستشو را به خوبی پخش نمی کند

از دیگر مشکلات شایعی که به هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی پیش می آید، عدم پخش ماده شوینده در ماشین است. مواد شوینده برای آنکه بتوانند به خوبی وظیفه خود را به انجام برسانند باید آب کافی در اختیار داشته باشند. برای حل این مشکل سعی کنید از مواد شوینده کمتری برای شستشو استفاده کنید و یا موادی را داخل ماشین بریزید که به حالت جامد نبوده و مایع هستند. مایعات مشکل کمتری برای حل شدن دارند و به راحتی در کل دستگاه پخش می شوند.

اگر این مورد نیز مشکل را حل نکرد، محفظه ای که ماده شوینده داخل آن ریخته می شود را بررسی کنید. ممکن است این قسمت مسدود شده باشد.

درب ماشین ظرفشویی شما قفل نمی شود

قفل درب شما یکی از قسمت های خارجی ماشین ظرفشویی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بین درب و ماشین را بررسی کنید تا مانعی وجود نداشته باشد. البته دقت داشته باشید که گاهی مشکلات الکترونیکی نیز ممکن است در ایجاد این مشکل تاثیر داشته باشند.

چرخه شستشو شما خیلی طولانی می شود یا کامل نمی شود

اگر یک چرخه کامل شستشو زمان زیادی به طول انجامید این ممکن است به دلیل وجود اختلال در تایمر، ترموستات یا المنت گرم کننده ماشین باشد. تمام این اختلالات به دست افراد متخصص در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی انجام خواهد شد

 .

تعمیرات ماشین ظرفشویی در تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر

ما در نمایندگی و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی تاپ تعمیر ، انواع ماشین های ظرفشویی در برندها و مدل های مختلف را تحت پوشش خدمات خود داریم، به طوری که برای تعمیر ظرفشویی خود نگران برند و مدل آن نباشید و فقط کافیست با ما تماس بگیرید، البته لازم به ذکر است که در حال حاضر خدمات ما، فقط برای استان تهران (به جز دماوند و فیروزکوه) به صورت 24 ساعته و در محل و منزل شما میباشد.

ما در شمال تهران، جنوب، شرق، غرب، شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و همچنین شهر ری نمایندگی و شعبه داریم و حتی رستوران ها و هتل ها نیز میتوانند برای تعمیر ماشین ظرفشویی صنعتی خود با ما تماس بگیرند و روی خدمات ما حساب کنند.

ویژگی های یک تعمیرگاه خوب

  • تعمیرگاه باید مجاز و مطمئن باشد.
  • باید در نزدیکی محل سکونت شما شعبه داشته باشد.
  • باید خدمات و تعمیرات در محل و منزل داشته باشد تا دیگر نیاز نباشد که وسیله را از خانه خارج و سختی های آن را تحمل کنید.
  • باید از تعمیرکاران مجرب و متخصص استفاده کند.
  • تعمیرکار ماشین ظرفشویی تا حد ممکن باید قطعه را تعمیر کند و اگر مجبور به تعویض قطعه شد، از قطعات فابریکی و اصلی استفاده کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها