کد خبر: 687117
تاریخ انتشار :

صفر تا صد ساخت سوله و هر آن چه که باید بدانید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ساخت سوله از صفر تا صد قطعا یک فرآیند پیچیده و زمان بر می باشد که  از ابتدا آن را باید در نظر گرفت؛ چرا که تمامی این فرآیند، مرحله به مرحله به یک دیگر مرتبط بوده و متصل هستند.

همان طور که می دانید سوله یکی از سازه های فلزی می باشد که در این چند سال اخیر بسیار مورد توجه صاحبان مشاغل قرار گرفته است؛ چرا که از نظر صرفه جویی در زمان ساخت بسیار به صرفه تر و بهتر می باشد و از سوله می توان به عنوان انواع کارگاه های تولیدی، کارخانه، سردخانه، سوله های باشگاهی، مزرعه های گلخانه ایی، کاشت و تولید قارچ و ....  استفاده نمود.

برای ساخت یک سوله اصولی و درست، علاوه بر این که باید با مهندسین عمران و همچنین پیمانکاران مشورت نمود، می بایستی صفر تا صد ساخت سوله و هر آن چه که باید بدانید را به دقت مطالعه کنید.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت ساخت سوله در کرج و تهران میتوانید با مشاوران و کارشناسان برجسته شرکت سرآمد گیتی پرناک تماس حاصل نمایید.

این کار باعث بالا رفتن راندمان ساخت و ساز، صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه ها را به شما خواهد داد. لازم به ذکر است که شرکت های معبتر سازنده، نقش بسیار موثری در اجرای بهینه عملیات ساخت، ایفا می کنند.

کیفیت بالای سازه های تولیدی و همچنین قیمت مناسب ساخت سوله در تهران و ساخت سوله در کرج یکی از مواردی است که شرکت سرآمد گیتی پرناک را نسب به سایر رقبا در بازار برتری داده است.

مراحل ساخت سوله و سوله سازی

همان طور که گفته شد برای ساخت یک سوله استاندارد باید فرآیندی را مرحله به مرحله طی کنیم تا در حین ساخت، با مشکلات قانونی و همچنین مشکلات سازه ایی مواجه نشویم.

برنامه ریزی:

توجه کنید که باید قبل از هر چیز، شما یک برنامه ریزی دقیق و جامعی را برای ساخت سوله داشته باشید. این برنامه ریزی شامل نوع کاربری، تعین ابعاد، نحوه نصب و دستور العمل های ایمنی می باشد.

مجوز :

قبل از شروع به ساخت، لازم است که مجوز ساخت را از مقامات محلی و یا شهرک صنعتی که در آن قصد ساخت سوله را دارید، دریافت کنید.

طراحی سوله :

شما نیاز به یک طرح دقیق، کامل و جامع برای سوله خود دارید. این طرح شامل نقشه های معماری، نقشه های سازه و همچنین نقشه های برق و مکانیکی می باشد.

خرید آهن آلات:

شما امکان خرید آهن آلات شامل ورق، پروفیل ها، زد های سقف، پیچ و مهره و . . . را به عنوان کارفرما دارین یا اگر کار را به دست شرکت های سازنده و یا پیمانکار سپرده اید، می توانید که از آن ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند.

نصب سوله و سازه فلزی:

پس از خرید مواد و ساخت کامل سازه، شما باید با توجه به طرح خود، سوله را نصب کنید. نصب سوله و نصب سازه شامل نصب ستون ها و فریم ها، نصب زدهای سقف، بادبندها، استرات ها، میل مهارهای سققف و . . . می باشد.

آزمایش:

در آخرین مرحله باید سوله شما توسط مهندسین ناظر از نظر استحکام، مقاومت و استاندارد مورد بررسی قرار بگیرد تا در نهایت گزارش مرحله اسکلت فلزی کار برای سازه شما صادر شود.

انواع سوله و کاربرد های آن

یکی از دلایلی که امروزه توجه صاحبان مشاغل را به سوله سازی و استفاده از سوله جلب کرده است، کاربرد ها و ویژگی های آن می باشد. در ادامه می خواهیم تعدادی از انواع سوله و موارد استفاده از آن ها را بررسی کنیم.

سوله های ورزشی:

سوله هایی هستند که به عنوان سالن های ورزشی و تمرین، استفاده می شوند و امکانات مربوط به این کاربری را دارند.

سوله های کارگاهی:

این سوله ها برای انجام انواع فعالیت های تولیدی در مقیاس کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

سوله های نمایشگاهی:

اغلب از این سوله ها برای انجام فعالیت های نمایشی استفاده می شود.

سوله های صنعتی:

در این سوله ها، تجهیزات تولیدی و صنعتی قرار می گیرد و فعالیت های مربوطه در آن صورت می گیرد.

انبار ها و سرد خانه ها: سوله ها می توانند به عنوان انبار یک کارگاه، کارخانه و یا یک فروشگاه برای دپوی محصولات و یا به عنوان سرد خانه های میوه مورد استفاده قرار بگیرند.

شرکت ساخت سوله در کرج و تهران

سرآمد گیتی پرناک دارای سابقه ای طولانی در زمینه ساخت سوله و اسکلت فلزی در تهران و ساخت اسکلت فلزی در کرج با دهها نمونه پروژه کار موفق و همچنین همکاری با مهندسین کارآزموده و باتجربه در زمینه طراحی، ساخت سوله در خدمت شما می باشد.

از جمله خدمات ساخت سوله شرکت سرآمد گیتی پرناک

1. مشاوره و طراحی سوله:

این شرکت ابتدا با مشتریان خود مشاوره می‌کنند و نیازها و الزامات ساختمانی را بررسی می‌کنند. سپس طرح و طراحی ساختمان سوله را بر اساس نیازها، منطقه جغرافیایی و قوانین ساخت و ساز انجام می‌دهند.

2. ساخت سوله :

پس از طراحی صحیح، شرکت مسئولیت اجرای ساختمان را بر عهده می‌گیرند. این شامل ساخت و نصب اسکلت فلزی، ساخت سازه فلزی ، پوشش‌های دیواری و سقفی، سیستم‌های برقی و نورپردازی، درب‌ها و وسایل ایمنی می‌شود.

3. مدیریت پیمان و پیمکانکاری :

مهندسین مشاور پرناک عملیات مدیریت پروژه را به دست می‌گیرند و همچنین کیفیت ساختمان را به صورت دقیق کنترل می‌کنند. این شامل بررسی مصالح استفاده شده، بررسی فنی و اعتبارسنجی ساختمان، رعایت استانداردها و کاهش خطرات ایمنی می‌شود.

با ما در ارتباط باشید

09121694191

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها