کد خبر: 697319
تاریخ انتشار :

علیرضا مهر صادقی، نائب رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا مهر صادقی، نائب رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا کیست؟

علیرضا مهرصادقی یکی از فعالان رشته اسکی روی آب ایران است که هم اکنون ریاست انجمن این رشته ورزشی در ایران را برعهده دارد. او که از فعالان این رشته ورزشی در ایران محسوب می‌شود، از حدود 7 سال قبل نائب رئیسی کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا را برعهده دارد.

علیرضا مهرصادقی رئیس انجمن اسکی روی آب ایران، برای اولین بار در مرداد ماه 1395 با کسب اکثریت آراء برای یک دوره سه ساله بر صندلی نائب رئیسی کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا تکیه زد.

مهرصادقی در انتخابات سال 98 و 1401 هم برای دو دوره متوالی دیگر موفق به کسب اکثریت آراء شد تا او برای سه دوره متوالی نائب رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا باقی بماند.

مهر صادقی درآخرین انتخابات کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا ، با اکثریت آرا به عنوان نایب رییس کنفدراسیون آسیا انتخاب شد.آخرین اجلاس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا مردادماه سال 1401در خلال مسابقات قهرمانی آسیا و در شهر چونچئون کره جنوبی برگزارشد که "مهر صادقی" مجددا بر کرسی نایب رییسی آسیا تکیه زد.

همچنین در این اجلاس "عباس ناطق نوری" دبیر فدراسیون انجمن های ورزشی نیز در ۵ کرسی آسیایی انتخاب شد، ضمن اینکه "سروش سبحانی" ملی پوش رشته ویک بورد ایران هم عضو کمیته ویک بورد آسیا شد تا بدین ترتیب ۷ کرسی مهم در کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا برای ایران بدست آید.

ورزش مفرح و جذاب اسکی روی آب بیش از پنجاه سال است وارد ایران شده و از آن زمان تاکنون علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است.

پس از آب‌اندازی سد کرج در سال ۱۳۳۹ فعالیت اسکی روی آب بر روی این دریاچه به صورت محدود و در سال ۱۳۴۲ به صورت رسمی آغاز شد و این مرکز به دلیل نزدیک بودن به تهران توسعه فراوان یافت، بطوریکه می توان این مکان را یکی از قله های ورزش اسکی روی آب ایران و حتی آسیا دانست.

امروزه اما علاقمندان به این رشته ورزشی با توجه به اجرای قانون منع فعالیت در دریاچه‌های آب شرب کشور، با کمبود مکان‌های ورزشی مواجه هستند. بااین حال علاقمندان همچنان در آب‌های دریای خزر و سواحل جنوبی کشور و آب‌های جزیره کیش و دریاچه مجموعه ورزشی آزادی و دیگر آب‌های مساعد موجود در کشور به ورزش اسکی روی آب می‌پردازند.

درسال‌های اخیر اسکی بازان زیادی در سراسر کشور جذب این رشته ورزشی شده‌اند و هم اکنون کشورمان در رشته‌های اسلالوم، تریک، پرش، ویک بورد و ویک سرف نمایندگانی در مسابقات آسیایی و بین‌المللی دارد.

حضور علیرضا مهر صادقی به عنوان نائب رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا و حمایت‌های او سبب شده تا در سال‌های اخیر اسکی روی آب ایران جزو 5 کشور برتر قاره آسیا باشد. هم اکنون کمیته‌های استانی این رشته ورزشی فعال بوده و تعداد ورزشکاران این رشته رو به افزایش است. چند پایگاه در کشور امکانات و خدمات اسکی روی آب را به صورت رایگان در اختیار افراد زیر 15 سال قرار داده است و آموزش استعدادهای جدید با حمایت انجمن اسکی روی آب ایران دنبال می شود تا جایگاه ایران در این رشته ورزشی بزودی ارتقاء یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها