کد خبر: 704700
تاریخ انتشار :

خرید نهال بادام از فراز نهال، شروع سرمایه گذاری سودآور

با خرید نهال بادام از نهالستان فراز نهال می‌توانید روش نوینی از سرمایه گذاری پرسود را تجربه کنید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بادام یکی از مقوی‌ترین و محبوب‌ترین مغزها در ظرف‌های آجیل و میان ‌وعده‌ها است. این میوه از درخت‌های بادام که یکی از مقاوم‌ترین درخت‌هاست و با کاشت بذر یا نهال بادام رشد می‌کند، به ثمر می‌آید. بادام نه‌تنها به‌عنوان میان‌وعده و آجیل بلکه در تولید روغن و محصولات متنوع مراقبتی و آرایشی نیز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد. در کنار این کاربردها، ثمردهی بالای این درخت در شرایط اقلیمی متفاوت، خرید نهال بادام را به یک سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل می‌کند.

در این راستا بهتر است اطلاعاتی درباره چگونگی کاشت، مراقبت‌های لازم و برداشت محصول بادام بدانیم که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم.

بذر بادام را چگونه بکاریم؟

بذر بادام همچون هر بذر دیگری در شرایط خاصی امکان رشد بیشتری دارد. مهم‌ترین نکته در کاشت این بذر وجود سرماست. در همین راستا به منظور افزایش جوانه دهی بذرها ابتدا در یک دوره به آنها سرما می‌دهند تا کاشت موفق‌آمیزتری داشته باشد. به همین جهت بهتر است بذرهای بادام را در یک ظرف پرازآب به مدت 24 ساعت شناور کنید و سپس آنها در یک نایلون و بین مقداری شن و ماسه قرار دهید.

ازآنجایی‌که بذر بادام به‌شدت سرمادوست است، یکی از کارهایی که جوانه‌زنی آن را بیشتر می‌کند، قرارگیری در دمای یخچال (2 تا 7 درجه سانتی‌گراد) به مدت طولانی 45 روز یا حداقل یک ماه است و در این مدت بذرها به لحاظ داشتن رطوبت کافی نیاز به بررسی دارند.

بذرها تا زمانی که جوانه دهند باید در این دما نگهداری شوند. پس از مشاهده جوانه‌ها، وقت کاشت آن در باغ، باغچه یا هر مکانی است که درخت یا نهال قرار است در آن رشد کند. بهتر است در عمق 2 تا 5 سانتی‌متری و در هر محل، حداقل 3 بذر کاشته شود تا از هر سوراخ حداقل یک نهال قوی و سالم به بار آید. بهترین زمان برای کاشت بذر بادام در فصل بهار است تا بذرها در طول فصل تابستان از نور خورشید و گرمای لازم بهره‌مند شوند.

خرید نهال بادام

کاشت بذر بادام و به‌ثمررسیدن آن پروسه‌ای طولانی بوده و ممکن است برای عده‌ای خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد. در این حالت، می‌توانید با خرید نهال بادام، چندین مرحله جلو بیفتید. در خرید نهال بادام توجه نمایید که انواع مختلفی از نهال‌های بادام وجود دارند که هر یک در شرایط محیطی و آب‌وهوایی خاصی نتیجه بهتری می‌دهد و بهتر است نهال متناسب با شرایط خریداری شود.

از بهترین نهال‌های بادام می‌توان نهال بادام آذر، نهال بادام فرانسیس، نهال بادام مامایی سامان، نهال بادام سنگی، نهال بادام سوپرنوا و نهال بادام تگزاس و نهال بادام شاهرودی که خود در سه نوع شاهرودی 7، 12 و 21 موجود است را نام برد. (اینها تنها تعدادی از نهال‌های خوب بادام هستند و تنوع نهال بادام بسیار بیشتر است.)

در این راستا می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فراز نهال، علاوه بر خرید نهال بادام یا هر نهال مورد نظر دیگری با بهترین کیفیت، از کامل‌ترین مشاوره‌ها برای خرید و آموزش تمامی مراحل کاشت پس از خرید نهال بادام بهره‌مند شوید.

کاشت نهال بادام

پس از خرید نهال بادام نوبت به کاشت آن می‌رسد که باید با دقت بسیار زیادی انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. به این منظور در محل موردنظر برای کاشت نهال‌ها باید گودال‌هایی بزرگ (حدوداً دوبرابر میزان حجم ریشه نهال) و با قطر و عمق میانگین 100 سانتی‌متر حفر کنید.

ازآنجایی‌که ریشه درخت بادام می‌تواند در سطح زیادی گسترده شود، بهتر است فاصله نهال‌ها را با توجه به میزان بارش محدوده حدود 10 تا 12 متر برای مناطق خشک و 5 متر در مناطقی که بارندگی بیشتر است، در نظر بگیرید. برای دریافت نتیجه بهتر و کاشت موفقیت‌آمیز در هر گودال، کودهای متفاوتی نظیر کمپوست، کودهای پتاس و دامی و فسفات و در نهایت مقداری خاک برای پوشاندن کودها بریزید.

به هنگام ریختن خاک در گودال‌ها توجه نمایید که کمترین مقدار ممکن هوا به ریشه برسد؛ چرا که اگر ریشه نهال بادام در معرض هوا باشد، خشک و بی‌ثمر خواهد شد. پس از کاشت از آبیاری مرتب و با حجم زیاد نهال‌ها غافل نشوید. بهترین زمان کاشت نهال بادام در فصل پاییز و خصوصاً ماه‌های آبان و آذر است.

مراقبت از نهال بادام

برای افزایش احتمال ثمردهی، لازم است پس از خرید نهال بادام و کاشت آن، تا زمان نتیجه‌دادن میوه بادام، تا حد ممکن روش‌های مراقبتی از نهال را اعمال کنید. این موارد به شرح زیر است.

  • نسبت به آبیاری نهال بادام علی‌الخصوص در اواخر فصل بهار و فصل تابستان که بارندگی کم است، توجه کافی داشته باشید. هفته‌ای یک‌بار نهال‌ها را آبیاری کنید.
  • اگرچه نهال بادام در برابر باد تا حدی مقاوم است، اما بهتر است در محل کاشت آن، بادشکن‌هایی همچون دیوارهای بلند قرار دهید یا آن را در نزدیکی درخت سرو یا چنار بکارید.
  • نهال‌های بادام را هرچند وقت یک‌بار به لحاظ وجود آفت‌ها بررسی کنید. صابون حشره‌کش استاندارد در این کنترل این آفات مؤثر است.
  • هرس درختان به طور مرتب اهمیت بسیار زیادی دارد و عدم انجام آن برای درخت خطرناک است.

قیمت نهال بادام

همانطور که پیش‌تر گفته شد، نهال‌های بادام انواع متفاوتی دارند که به‌تبع آن، قیمت نهال‌های بادام نیز متفاوت خواهد بود. عواملی که بر این قیمت تأثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • میزان ثمردهی نهال بادام
  • طعم و کیفیت بادام
  • اندازه نهال بادام
  • میزان رشد نهال بادام

شما می‌توانید خرید نهال بادام در انواع گوناگون آن را از نهالستان فراز نهال با بهترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها انجام دهید. اگر به وب‌سایت فراز نهال مراجعه کنید می‌توانید جزئیات هر یک از نهال‌های بادام و قیمت آن را مشاهده کنید و به طور رایگان از مشاوره‌های تخصصی این تیم حرفه‌ای برای خرید نهال بادام بهره مند شوید.

جمع‌بندی

خرید نهال بادام به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌های سالم و محبوب‌ترین مغزیجات می‌تواند یکی از سودآورترین اقدامات برای هر شخص باشد. نهال بادام در انواع متفاوتی وجود دارد که هریک در شرایط مختلفی رشد می‌کنند و بر اساس همین تفاوت‌ها، قیمت نهال‌های بادام گوناگون است.

با خرید از نهالستان فراز نهال علاوه بر اینکه نهال بادام را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت تهیه می‌کنید، از مشاوره‌های قبل خرید این مجموعه نیز بهره مند خواهید شد. تمام اطلاعات موردنیاز برای کاشت، مراقبت‌های لازم و برداشت، پس از خرید ارائه خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها