کد خبر: 704836
تاریخ انتشار :

9 نکته ایمنی که باید برای سفر به آفریقای جنوبی رعایت کنید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفر به آفریقای جنوبی، با تمام دیدگاه‌های منفی که درباره آن وجود دارد، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و در عین‌حال امن است. چنین سفری، فرصت گشت‌وگذار در سرزمینی پهناور، لذت دیدن چشم‌اندازهای بی‌نظیر سواحل و حیات وحش منحصربه‌فرد را به شما می‌دهد. آفریقای جنوبی، حتی در مواجه با مدرنیزاسیون سریع، باز هم تنوع فرهنگی و اصالت خود را حفظ کرده است. بدون شک، آفریقا با تغییرات چشمگیر در 20 سال گذشته، مقصد سفر جذاب برای علاقه‌مندان به آشنایی با فرهنگ‌های سنتی خواهد بود و اگر درباره هزینه و ارزان‌ترین روش سفر به این کشور کنجکاویید، تمام اطلاعات آن را در صفحه تور آفریقا جنوبی بخوانید. ما هم در این مقاله، 9 نکته ایمنی که باید در سفر به آفریقای جنوبی رعایت کنید را توضیح داده‌ایم.

1- یک شرکت هواپیمایی قابل اعتماد انتخاب کنید

برای گشت ‌و گذار در کشور وسیع آفریقای جنوبی باید بین شهرهای بزرگی همچون کیپ تاون که پایتخت آفریقای جنوبی است و شهر ژوهانسبورگ پرواز کنید. در این صورت انتخاب یک شرکت هواپیمایی قابل اعتماد برای ایمنی چمدان‌هایتان ضروری است. بنابراین، حتما با شرکت‌های هواپیمایی معروف و خوشنام پرواز کنید. متأسفانه بعضی از کارکنان بار در بعضی از خطوط هوایی محلی قابل اعتماد نیستند و ممکن است، چمدان‌هایتان از دستبرد آنها در امان نباشد. توصیه دیگر استفاده از چمدان‌های سخت است که به آسانی باز نمی‌شوند. البته در صورتی که چمدان نرم را ترجیح می‌دهید، برای ایمنی بیشتر، درخواست دهید تا در فرودگاه بسته‌بندی شود.

2- با تاکسی در شهر بگردید

برای تمام افراد غیرمحلی که وارد ماجراجویی آفریقای جنوبی می‌شوند، شبکه‌های اتوبوس یا قطار عمومی این کشور خطرناک است. به‌عنوان یک نکته ایمنی، استفاده از تاکسی گزینه بهتر و ایمن‌تری است؛ هنگامی که با تور آفریقا جنوبی به این سرزمین سفر کنید، امنیت‌تان تضمینی‌تر خواهد بود. اپراتورهای تور، راهنماهای قابل اعتماد برای شما هستند. در صورت انتخاب قطار برای رفت‌وآمد بین شهری در آفریقای جنوبی، از سیستم راه آهن قابل اعتماد «Gautrain» استفاده کنید. گوترین یک سیستم ریلی سریع‌السیر است که شهرهای محبوب آفریقای جنوبی، یعنی ژوهانسبورگ، پروتوریا، اکورولنی و فرودگاه بین‌المللی OR Tampo را به هم متصل می‌کند.

3- استفاده از یک برنامه ناوبری قابل اعتماد

جاده‌های آفریقای جنوبی، به‌ویژه در امتداد بزرگراه‌ها، ممکن است گیج‌کننده باشند و گاهی یک اشتباه، شما را کیلومترها از مسیر موردنظر دور کرده و به مسیر اشتباه هدایت می‌کند. اگر قصد دارید در سفر به آفریقای جنوبی خودتان رانندگی کنید، استفاده از یک برنامه ناوبری قوی مانند « TomTom GPS Navigation» برای پیدا کردن مسیرها، درگیر نشدن با ترافیک و همچنین پیدا کردن نقاط دیدنی بسیار مفید خواهد بود.

4- مراقب پارکینگ ها باشید

در هر کدام از شهرهای آفریقای جنوبی، به ویژه در مراکز شهرها، باید نگران کلاهبردارانی که پیشنهاد پارک یا مراقبت از ماشین کرایه‌ای شما را می‌دهند، باشید. برای اینکه در دام این نگهبانان تقلبی نیفتید، از خدمات پارکینگ‌های معتبر و کارکنان قابل اعتماد آنها استفاده کنید. برای تشخیص درست، توجه کنید که متصدیان رسمی به ماشین‌های دستی مجهز هستند و نرخ‌های ساعتی ثابتی دارند؛ اما افراد فرصت‌طلب به احتمال زیاد، نرخ‌های ارزان‌تری به شما پیشنهاد می‌دهند. برای امنیت خود و ماشین‌تان هرگز این پیشنهادهای ارزان را قبول نکنید. درکل ، بهتر است خودروی اجاره‌ای خود را در پارکینگ معتبر پارک کنید.

6- برای رفتن به پارک‌های طبیعی، حتما به تورهای سافاری بپیوندید

به احتمال زیاد دوست دارید حیات وحش آفریقای جنوبی را از نزدیک ببینید. این کشور، پارک‌های طبیعی وسیعی از جمله پارک ملی Pilanesberg را در دل خود دارد. اگر اولین بار است به آفریقای جنوبی سفر می‌کنید، هرگز به تنهایی به آنجا نروید. این پارک‌ها بزرگ‌ هستند و مسیرهای پر پیچ و خم زیادی دارند. همچنین پس از ساعت‌های معین بسته می‌شوند. بنابراین برای اینکه در غروب آفتاب و میان حیوانات تنها نمانید، حتما با یک تور سافاری همراه شوید. راهنمای تور در مورد این مکان‌های طبیعی و گونه‌های جانوری موجود در آنها شما را راهنمایی خواهد کرد.

7- مراقب جیب‌برها باشید

مردم آفریقای جنوبی عموما مهربان هستند. اما در سفر به این کشور، مواجه شدن با غریبه‌هایی که از شما درخواست کمک مالی می‌کنند، اجتناب‌ناپذیر است. سعی کنید در گشت‌ها و قدم‌ زدن در مکان‌های شلوغ، همراه با گروه باشید. در مکان‌های توریستی همچون کیپ‌تاون، غالبا جیب‌برها پرسه می‌زنند، بنابراین وسایل خود را در یک کیف قرار دهید و دسته آن را به جای اینکه روی شانه آویزان کنید، دور گردنتان قرار دهید. البته ممکن است کودکانی را ملاقات کنید، که در ازای کمک مالی، برایتان می‌رقصند یا آهنگ می‌خوانند. این‌ کودکان، عموما بی‌آزارند و اگر برایتان مقدور است، حتما به آنها کمک کنید.

8- از نوشیدن مستقیم آب از شیر آب پرهیز کنید

اگرچه آب لوله‌کشی در اکثر مکا‌ن‌های آفریقای جنوبی بی‌خطر است؛ اما به عنوان یک نکته ایمنی، حواستان باشد که از منبع لوله‌کشی آب در مناطق روستایی ننوشید. آب این مناطق، بهداشت کمتری دارد و ممکن است ناقل برخی بیماری‌ها باشد. به ویژه، کودکان بیشتر مستعد این بیماری‌ها هستند. برای ایمنی خود و عزیزانتان، هنگام رفتن به مناطق روستایی، از بطری‌های آب معدنی یا قرص‌های تصفیه آب استفاده کنید.

9- مراقبت از سلامتی‌

به همراه داشتن محصولات پزشکی یکی از ضروریات سفر به آفریقای جنوبی است. قبل از سفر، حتما قرص‌های ضدمالاریا مصرف کنید. همچنین در بازدید از پارک‌های ملی، پشه‌ها آزارتان می‌دهند؛ بنابراین برای در امان ماندن از نیش حشرات موزی، حتما اسپری دافع پشه یا هر محصول مناسب دیگری به همراه داشته باشید. اسپری‌های دافع پشه، حاوی مواد سمی هستند؛ بنابراین از مالیدن چشم‌های خود با دست‌های آغشته به این مواد خودداری کنید. آفتاب در این کشور به ویژه در سواحل بسیار داغ است لذا، حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و برای جلوگیری از خشک شدن پوستتان، دست و صورتتان را با مرطوب‌کننده مناسب نرم و مرطوب نگهدارید.

پیدا کردن ارزان‌ترین تور آفریقای جنوبی

به‌هیچ‌وجه جالب نیست اگر فرصت سفر، کاوش، یادگیری و زندگی کردن را به خاطر انگ‌ها و برداشت‌های نادرست اغراق‌آمیز مرتبط با یک کشور رها کنیم. ماجراجویی در آفریقای جنوبی، قطعا تجربه‌ای متفاوت به شما می‌دهد. آفریقای جنوبی به طرز شگفت‌انگیزی متنوع است و تجربیات جدیدی را به شما می‌دهد؛ اگر فکر می‌کنید بودجه چنین سفری را ندارید، حتما، شرایط مقرون‌به‌صرفه‌ترین تور آفریقا جنوبی را در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com ببییند. شما همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات کامل از این تورهای مقرون‌به‌صرفه با شماره تلفن 026۱۸۳۰ تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها