کد خبر: 656999
تاریخ انتشار :

100 دلیل برای انجام آب بندی نمای کامپوزیت ساختمان چه هستند؟

100 دلیل برای انجام آب بندی نمای کامپوزیت ساختمان چه هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

یکی از استفاده های آب نما برای جلوگیری از ورودآب ورطوبت به داخل ساختمان می باشد.

آب بندی کردن نما یکی ازضروریترین اصول مهندسی می باشد.اگر نمای ساختمان را آب بندی نکینم رسوبت وآب به داخل ساختمان نفوذکرده وباعث خساراتی به دیوارهای داخلی ساختمان می شود ازجمله ازبین رفتن رنگ دیوار وازبین رفتن وسایل می شود.

ازطرفی ازاتلاف انرژی جلوگیری می نماید.

مزایای آبندی کردن نما:

 

به منظور جلوگیری از نفوذ باران و همچنین رطوبت از آب بند کردن نما استفاده میشود.

آب بند کردن نما از نفوذ سرما و همچنین گرما در فصول مختلف به داخل ساختمان جلوگیری میکند.

آب بند کردن نما از شوره زدگی نما جلوگیری میکند.

یکی از مهمترین کاربردهای آب بند کردن نما را میتوان در جلوگیری از آلودگی نما نام برد.

از مواد گوناگونی به منظور آبند کردن نمای ساختمان استفاده میشود که چسب های پلی اورتان و همچنین سیلیکون از مهمترین این مواد هستند.

5

چسب مورد استفاده در آب بند کردن نما:

 

چسب پلی یورتان سوسیسی یا پلی اورتان  یک چسب تک جزئی بر پایه پلی اورتان هیدروفیلی است (هیدروفیل : ماده ای که توسط رطوبت یا آب فعال می شود ، آبدوست) ، هنگامی که چسب پلی اورتان سوسیسی در معرض رطوبت قرار می گیرد افزایش نسبی حجم داشته و همین عامل باعث آب بندی هر چه بیشتر بین درزها می شود ، بهترین چسب برای آب بندی و درزبندی برای انواع سطوح و یک راه حل بسیار عالی با طول عمر بالا برای آب بندی است.

پلی یورتان ‌ها اولین بار توسط اوتو بایر در سال ۱۹۷۳ در آلمان کشف شد. پلی‌ یورتان ، به انگلیسی ( Polyurethane)  نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند یورتانی می‌باشند. پیوند یورتانی از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال، مثل گروه هیدروکسیل تشکیل ‌شده است. گروه‌های ایزوسیانات به‌شدت واکنش‌پذیر بوده و به همین علت پیشرفت واکنش آن‌ها نیاز به افزایش دما ندارد. (واکنش در دمای محیط صورت می‌گیرد) مهم‌ترین ویژگی این گروه از پلیمرها این است که پس از واکنش، ساختاری پایدار به وجود می‌آید.

 

انواع آب بندی نمای آلومینیوم کامپوزیت:

 

درز بندی و آب بندی نمای ساختمان از اصول مهندسی و جز لاینفک پروژه می باشد نفوذ هوای سرد و گرم و همچنین آب به داخل ساختمان آسایش ساکنین را کاهش خواهد داد و مصرف سوخت را تا بیست و پنج درصد بالا می برد.

 

آب بندی و درز بندی نمای ساختمان با توجه به اقلیم به شرح زیر است:

تعویض شیشه و آب بندی و درز بندی نمای ساختمان شیشه ای با چسب های مخصوص مقاوم در برابر uv در ارتفاع بدون نیاز به داربست

تعویض باز شو های کلنگی نمای ساختمان فریم لس و نمای ساختمان کرتین وال در ارتفاع

ضد آب نمودن کامل سازه ها با استفاده از فناوری نانو

پوشاندن درز انقطاع ساختمان

بازسازی و ترمیم نمای ساختمان

لکه گیری و سیمان کاری در ارتفاع

عایق بندی نمای ساختمان (عایق بندی رطوبت ، عایق بندی حرارت ، عایق بندی صوت)

مقاوم سازی و ضد آب کردن سطوح بیرونی ساختمان در برابر عوامل جوی (بند کشی نمای ساختمان، پر کردن فاصله بین سنگ ها با ملات همرنگ جهت جلوگیری از نفوذ آب به سطح نمای ساختمان)

 

در کل سه نوع آب بندی وجود دارد:

 

فوم و چسب سیلیکون (ماستیک یا چسب آکواریوم) :

ابتدا فوم میله ای (اسفنجی) درون بند قرار گرفته و بعد از پمپ مخصوص، چسب سیلیکون درون شیار پمپاژ و در همان لحظه با ابزارهای مخصوص تمیز و صاف می شود.چسب ها دارای چند رنگ می باشند که بنابر رنگ ورق ها انتخاب می شوند.

 

لاستیک درزگیر :

 

این لاستیک ها که ضخامت آن نسبت به شیار کمی بزرگتر است از پی وی سی یا سیلیکون ساخته می شوند و برای ثابت ماندن آن در طولانی مدت در مکان خود از چسب های سیلیکون استفاده می شود.

 

تسمه یا ناودانی :

تسمه یا ناودانی از خود ورق کامپوزیت با طیف رنگ های موجود برش و ساخته می شوند و در درون شیار قرار می گیرند.

 

آب بندی کامپوزیت نما به شیوه ی کار در ارتفاع با طناب

 

یکی از دغدغه های اصلی برای آب بندی نمای ساختمان، نحوه دسترسی به نما می باشد .

ایمنی بالا هنگام اجرای کار، کاهش هزینه های عملیاتی، بیشترین سرعت پیشروی کار و کیفیت نهایی آب بندی نما معیار های مهمی در زمان تصمیم گیری در خصوص شیوه ی دسترسی به نمای ساختمان است .

در حالت کلی توصیه می شود که آب بندی نمای کامپوزیت از کار در ارتفاع با طناب به جای استفاده از داربست، بالابر یا وینچ نفربر استفاده شود .

برای دستیابی به معیارهایی که در بالا اشاره شد روش کار با طناب نسبت به جایگزین های خود کارآمدتر بوده و در ضمن انعطاف پذیری بالایی برای مجری کار فراهم می کند .

زیرساخت لازم جهت استفاده از طناب برای آب بندی نمای کامپوزیت، وجود استحکاماتی در بام ساختمان است که امکان بسته شدن طناب را فراهم کرده و توانایی تحمل وزن مجری کار را داشته باشد .

 

 

 

پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان ها

 

به عملکردی گفته میشود که در آن سنگ نماهای استفاده شده در ساختمان یا برج ها را پیچ و مهره می کنند. چرا ؟ برای اینکه از افتادن سنگ ها و شل شدن سنگ نماها جلوگیری کرده و با کمترین هزینه ترمیم ساختمان ها صورت گیرد.همانطور که گفته شد در ساختمان های بلند که ارتفاع زیادی دارند و البته این ساختمان ها مهم هم هستند چرا که سنگ های زیادی در آنها به کار رفته است باید این کار انجام شوداین کار جزء مشاغل کار در ارتفاع محسوب می شود شرکت ما از خبره ترین افراد و نیروی جوان مستعد با تجربه و آموزش دیده بهره برده و با هزینه هایی بسیار مناسب در ارائه خدمات عالی در خدمت کارفرمایان محترم می باشد. آب یک مایع کاملاً مخرب برای گچهای استفاده شده داخل نما و سنگ های نمای ساختمان ها میباشد

6

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب

 

برای اجرای کار با طناب به دو گروه ابزار نیاز است، یکی ابزار تخصصی کار در ارتفاع با طناب و دیگری ابزار و تجهیزات مناسب اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما .

ابزار اصلی کار در ارتفاع شامل هارنس(جلیقه نگهدارنده)، طناب، ابزار فرود و ابزار حمایت می باشد که بایستی سلامت همه ی آنها قبل از شروع به کار بررسی شود .

7

چه نوع پیچی برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مناسب است؟

 

ابزار عمومی اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان هم شامل دریل، پیچ بند، چکش، پیچ و رولپلاک سنگ نما است که نکته ی حائز اهمیت در خصوص جنس و سایز پیچ ها می باشد .

پیچ هایی با جنس و کیفیت متفاوتی در بازار موجود است که برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما از پیچ های روکش گالوانیزه مرغوب استفاده می شود . این پیچ ها علاوه بر مقاومت کافی در برابر نیروهای برشی، در برابر رطوبت و زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی دارند . سایز پیچ های استفاده شده نیز برای سنگ های معمول، ۶ یا ۷ سانتی متری می باشد .

شرکت تهران راپل با داشتن ابزار وتجهیزات حرفه ای و تکیه بر راپل کاران حرفه ای خود درتمام خدمات کار درارتفاع آماده خدمت به مردم استان تهران وکرج می باشد.

 

منبع: https://tehranrappel.com/

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها