کد خبر: 688895
تاریخ انتشار :

مامور سابق اف‌بی‌آی به دریافت رشوه اعتراف کرد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک مامور سابق اف‌بی‌آی به جرم پنهان کردن دریافت بیش از ۲۲۵ هزار دلار از یک مقام آلبانیایی اعتراف کرد .

مامور سابق اف‌بی‌آی به دریافت رشوه اعتراف کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک مامور بازنشسته اف‌بی‌آی به جرم پنهان کردن دریافت بیش از 225 هزار دلار از یک مقام آلبانیایی در زمانی که رئیس اداره عملیات های ضد جاسوسی در اروپا بوده، اقرار کرد.

براساس این گزارش، دادستان ها اظهار کردند «چالز مک گونیکال» که پیشتر در بخش ضدجاسوسی اف‌بی‌آی در نیویورک مشغول به کار بوده است، این پول را از یک مقام و تاجر سابق اطلاعاتی آلبانی دریافت کرده است. این مرد آلبانیایی بعدها به عنوان شاهد در یکی از پرونده های لابی گری خارجی این مامور در دادگاه حضور داشته است.

براساس اعلام وزارت دادگستری، مک گونیکال دریافت این پول را از اواخر سال 2017 آغاز کرده و تا زمان بازنشستگی تا اواخر سال 2018، ادامه داده است. وی همچنین طبق شواهد با فردی خارجی در خارج از کشور دیدار کرده است.

این اتهام می تواند حداکثر تا 5 سال زندان برای این مامور به همراه داشته باشد و صدور حکم علیه وی برای فوریه سال آینده در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، مک گونیکال همچنین ماه گذشته به نقض تحریم های روسیه از طریق دریافت رشوه از یک اولیگارش روسی گناهکار شناخته شد. وی بیش از 17 هزار دلار را از اولگ دریپاسکا در ازای تحقیقات رسمی از یکی از رقبای تجاری دریپاسکا دریافت کرده است.

این اتهام جداگانه نیز می تواند تا حداکثر 5 سال محکومیت برای او به همراه داشته باشد.    

این نخستین باری نیست که اتهامات مختلف علیه ماموران و افسران آمریکایی مطرح و اثبات می شود. چند ماه قبل دادگاهی در نیویورک «مایکل مک ماهون» مامور سابق پلیس این شهر را به دلیل اینکه به عنوان عامل غیرقانونی چین در خاک آمریکا فعالیت می کرده، گناهکار شناخت.

براساس این گزارش، دادستانی فدرال بروکلین اعلام کرد مک ماهون توسط دولت چین به طور غیرقانونی برای زیرنظرگرفتن و فشار بر یک شهروند چینی ساکن نیوجرسی به نام «شو جین» استخدام شده بود. این شهروند چینی از سوی دولت کشورش در راستای کمپین جهانی بازگشت به وطن، و در قالب «عملیات شکار روباه»، متهم به فساد شده و پکن در پی بازگرداندن او به چین است.

در همین حال سفارت چین در واشنگتن گفت: این متهم، عامل اجرایی دولت چین نیست و اتهامات مطرح شده علیه او براساس دورغ و شایعه پراکنی است و بازگرداندن پناهجوها به کشور تنها یک بهانه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها