کد خبر: 693016
تاریخ انتشار :

واکنش حماس به اظهارات بل ین کن در نشست گروه ۷ در توکیو

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست دو روزه گروه ۷ در توکیو ژاپن واکنش نشان داد و او را سخنگوی رژیم صهیونیستی خطاب کرد.

واکنش حماس به اظهارات بل ین کن در نشست گروه ۷ در توکیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق از عربی پست، عزت الرشق از رهبران برجسته حماس در این باره اظهار داشت: وزیر امور خارجه آمریکا هرگز از تکرار روایت رژیم صهیونیستی که مبتنی بر دروغ و فریب است در تمام پایتخت‌هایی که به آنها سفر می‌کند، خسته نمی‌شود و امروز در ژاپن همان دروغ و حماقت را تکرار می‌کند.

عزت الرشق گفت: بلینکن به عنوان سخنگوی دشمن صهیونیستی صحبت می‌کند و در ادامه اظهاراتش از توهم ترتیب دادن نقشه‌ها و سناریوهایی برای مرحله پس از جنگ و تجاوزات آنها به ملت ما در نوار غزه سخن می‌گوید.

این رهبر حماس ادامه داد: آیا این وزیر می‌داند که ترویج روایت صهیونیستی و تکرار آن هیچ اعتباری به این رژیم نمی‌دهد، به ویژه اینکه کذب و جعلی بودن آن برای جهانیان ثابت شده است.

وی همچنین گفت: آیا او (بلینکن) می‌داند که اگر تمام قدرت‌های جهان جمع شوند، نخواهند توانست شروط خود را به ملت سرافراز فلسطین در غزه و در تمام میادین سرزمین فلسطین و خارج آن تحمیل کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست دو روزه گروه ۷ در توکیو، با تکرار موضع کاخ سفید، گفت: پس از پایان یافتن درگیری‌ها، غزه نمی‌تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود.

بلینکن دیدگاه واشنگتن را تکرار کرد که غزه نمی‌تواند توسط حماس اداره شود.

وی همچنین گفت: حضور حماس در غزه به سادگی باعث تکرار ۷ اکتبر (۱۵ مهر) می شود. اکنون، واقعیت این است که ممکن است در پایان جنگ نیاز به دوره‌ای انتقالی وجود داشته باشد اما ما شاهد اشغال مجدد نیستیم و آنچه من از رهبران اسرائیل شنیده‌ام این است که آنها قصدی برای اشغال مجدد غزه ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها