کد خبر: 702362
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

بایدن برنده جدال ترامپ و هیلی

تشدید جدال ترامپ و نیکی هیلی در منازعات درون حزبی جمهوریخواهان یک برنده بزرگ داشته است:جوبایدن!

بایدن برنده جدال ترامپ و هیلی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تشدید جدال ترامپ و نیکی هیلی در منازعات درون حزبی جمهوریخواهان یک برنده بزرگ داشته است:جوبایدن! به نظر می رسد تقابل این دو،منجر به رویگردانی برخی زنان از ترامپ شده و حتی منتج به گرایش برخی زنان جمهوریخواه به بایدن و دموکراتها گردیده است. بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاک از رای دهندگان ثبت نام شده، شکاف جنسیتی بین حامیان جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در حال افزایش است.بر این اساس، رای زنان به مانند سال 2024 میلادی به سوی بایدن و دموکراتها گرایش پیدا کرده و مواضع نیکی هیلی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا به ضرر ترامپ تمام شده است. 

بایدن در نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، 50 درصد به 44 درصد از ترامپ پیشی گرفته است. این نظرسنجی توسط دانشگاه کوئینیپیاک صورت گرفته است. زنان بیشتری در این نظرسنجی اخیر گفتند که از بایدن در مقابل ترامپ حمایت کنند، به طوری که 58 درصد از بایدن و 36 درصد از ترامپ حمایت می کنند. ماه گذشته، نظرسنجی Quinnipiac نشان داد که 53 درصد از زنان از بایدن  حمایت می کنند، در حالی که 41 درصد از رقیب جمهوری خواه حمایت می کردند. همان گونه که اشاره شد، مواضع نیکی هیلی علیه ترامپ و طرفدارای بسیاری از زنان جمهوریخواه از هیلی، نقش مهمی در خصوص رویگردانی آنها از رئیس جمهور سابق آمریکا ایفا کرده است. 

نکته جالب توجه اینکه در میان مردان آمریکایی، 53 درصد از مردان گفتند که به ترامپ رای می‌دهند و 42 درصد بایدن را در آخرین نظرسنجی انتخاب کردند. تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک، در بیانیه ای گفت: «شکاف جنسیتی داستانی را بیان می کند که باید آن را به درستی تجزیه و تحلیل کرد . تنها در چند هفته گذشته ، برخی از رای دهندگان زن به بایدن و دموکراتها گرایش پیدا کرده اند. "

اما اگر نیکی هیلی ( به جای ترامپ) به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 راه پیدا کند، به راحتی می تواند بایدن را شکست دهد! در نظرسنجی موسسه کوئینی پیاک آمده است که نیکی هیلی 47 درصد و بایدن 42 درصد آرا را در رقابت رو در رو کسب خواهند کرد.حتی برخی زنان دموکرات نیز ترجیح می دهند آرای خود را به سود ترامپ به گردش در آورند. حمایت هیلی عمدتا از سوی مستقل‌ها صورت می‌گیرد و 53 درصد گفته‌اند که به او رای می‌دهند. 37 درصد دیگر از بایدن حمایت خواهند کرد که رقم پایینی محسوب می شود. 

بنابراین، نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که رای دهندگان مستقل گرایش بیشتری در میان سه نامزد ( بایدن، ترامپ و هیلی) به نیکی هیلی پیدا کرده اند .شاید همین مسئله تنها دلیل بقای هیلی در رقابت انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان ( با ترامپ) باشد. این نظرسنجی از 1650 رای دهنده ثبت نام شده در سراسر کشور از 25 تا 29 ژانویه با حاشیه خطای مثبت یا منفی 2.4 درصد مورد بررسی قرار گرفت. نظرسنجی های انجام شده توسط دانشگاه کوئینیپیاک بر اساس نمونه گیری تصادفی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها