کد خبر: 695990
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با علی یوسف پور

روحانی نمی‌تواند نقش هاشمی را در انتخابات بازی کند

فعال سیاسی گفت: آقای روحانی نمی تواند نقش آقای هاشمی را در عرصه سیاسی کشور ایفا کند؛ به ویژه آنکه زمان ریاست جمهوری اش کار شاخصی در حوزه اقتصادی انجام نداد و در عامه مردم موقعیت آنچنانی ندارد.

روحانی نمی‌تواند نقش  هاشمی را در انتخابات بازی کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: فصل انتخابات کم کم بر عرصه سیاسی کشور سایه می افکند و اصلاح طلبان نیز گویا موتور تحرک سیاسی خود را روشن کردند، با این امید که بتوانند پرچمدار منتقد وضع موجود شوند.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره تلاش اصلاح طلبان برای به دست گرفتن پرچم منتقد وضع موجود گفت: ما باید زخم های خودمان را درمان کنیم تا مگس روی آن ننشیند. اصلاح طلبان چون سوژه ای برای طرح نکات ایجابی ندارند دنبال آن هستند که به هر بهانه ای کل مشکلات را گردن دولت بیندازند. البته برخی از انتقادها وارد است اما وقتی ریشه یابی کنیم، بیشتر مشکلات امروز به دولت آقای روحانی بر می گردد.

وی درباره میزان اثرگذاری ردصلاحیت حسن روحانی بر روند انتخابات اسفندماه افزود: آقای روحانی نمی تواند نقش آقای هاشمی را در عرصه سیاسی کشور ایفا کند؛ به ویژه آنکه زمان ریاست جمهوری اش کار شاخصی در حوزه اقتصادی انجام نداد و در عامه مردم موقعیت آنچنانی ندارد.

این فعال اصولگرا یادآور شد: البته عملکرد اصولگرایان در مجلس و دولت می تواند به رأی آوری اصلاح طلبان کمک کند؛ به آن معنا که اگر در مجلس و دولت قوی کار نکنیم، زمینه عملا فراهم می شود تا حرف اصلاح طلبان بین مردم قدری خریدار پیدا کند بنابراین باید در مدت زمان باقی مانده تا اسفندماه اقدامات مثبتی در حوزه اقتصاد انجام شود که نشانه هایش برای مردم ملموس باشد.

وی درباره میزان اقبال مردم به اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات ادامه داد: متأسفانه به دلیل ضعف های مجلس یازدهم و دولت یکسری نامزدهای سفید جریان اصلاحات رأی می آورند، آنها وقتی وارد مجلس شدند گرایش سیاسی شان را بیشتر نمایان می کنند. در مجموع این طور نیست که اصولگرایان بتوانند 100 درصد کرسی های مجلس را به دست بگیرند.

یوسف پور گفت: البته برخی حوزه های انتخابیه نیز گرایش سیاسی تعیین کننده نیست بلکه معادلات قومی و قبیله ای حاکم است بنابراین در کنار برخی نیروهای سفید جریان اصلاحات برخی نمایندگان با گرایش قومی و محلی رأی می آورند که باید ببینیم در نهایت وزن چه جریانی سنگینی می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها