کد خبر: 705907
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدتقی رهبر

نقش ائمه جمعه در افزایش اعتماد عمومی

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امام صادق می فرماید «مردم را با عملتان دعوت کنید نه فقط با گفتارتان»، این نکته درباره روحانیت، خطیبان جمعه و مسئولان صادق است.

نقش ائمه جمعه در افزایش اعتماد عمومی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: فاصله میان مردم و مسئولان در سال‌ها و به خصوص ماه‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی، همچنین افزایش فسادها و بعضا هم انتشار اخباری که حاکی از سبک زندگی متفاوت فرزندان مسئولان از مردم است؛ افزایش یافته و این موضوعی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت. لازم است که هرچه سریعتر برای ترمیم روابط مردم و مسئولان فکری شود و منتظر بروز بحران‌های جدی‌تر نماند. در این بین اما هر یک از اقشار و گروه‌های مسئول سهم خاصی دارند. مثلا علما و خطبای جمعه می‌توانند به جای سخنانی که بعضا حاشیه‌ساز می‌شود و به افزایش شکاف مورد بحث دامن می‌زند، در راستای کاهش فاصله مردم و مسئولان تلاش کرده و جامعه را امیدوار کنند که نگاه مسئولان به زندگی و اولویت‌های کشور با مردم اختلاف جدی ندارد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت تریبون نماز جمعه نزد مردم گفت: نماز جمعه یک سنت و فریضه اسلامی است که در کشورهای مسلمان برپا می شود. در کشورما نیز میلیون ها نفر هر جمعه پای منبرها و خطابه های ائمه جمعه می نشینند.

وی نمازجمعه را عبادتی ارزشمند خواند و افزود: ائمه جمعه براساس مقتضیات زمان مطالبی را که در حوزه اخلاق، معارف، سیاست، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز جامعه است بیان می کنند و نکات، انتظارات و مطالبات مردمی را نیز به مسئولان منتقل ی می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان درباره شرایط لازم برای مورد اعتمادعمومی قرار گرفتن یک امام جمعه اظهار کرد: امام صادق می فرماید «مردم را با عملتان دعوت کنید نه فقط با گفتارتان»، این نکته درباره روحانیت، خطیبان جمعه و مسئولان صادق است. هر امام جمعه ای عمل و کردارش بیشتر مورد توجه مردم قرار دارد. به عبارت دیگر باید عملش درست باشد تا کلامش اثرگذار شود چون زمان عمل از زبان گفتار رساتر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها