کد خبر: 687875
تاریخ انتشار :

لحظه به لحظه با مهم‌ترین اخراج سال جهان!

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان همواره یک شگفتی در جهان بزرگ این رشته محسوب می‌شود.

لحظه به لحظه با مهم‌ترین اخراج سال جهان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بخشی از تفاخر فوتبال آلمان به رقبای خود در اروپا، تعداد کم مربیانی بود که آنها در طول سالیان فعالیت‌شان به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا داشته‌اند. آلمان‌ها از دوره تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای فوتبال، کمترین تغییرات را روی نیمکت‌های خود داده و تا آنجایی که توانسته‌اند با مربیانی که روی نیمکت داشته‌اند، مدارا کرده‌اند.

هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن مونیخ و قهرمان قاطع اروپا، که پیروزی هشت گله بایرنی‌ها مقابل بارسلونا را رهبری کرده اما تبدیل به یکی از مربیانی شده که کمترین فرصت را روی نیمکت آلمان داشته و پس از برکناری یواخیم لوو، مربی قهرمان جهان، او نیز قربانی یک تیم آسیایی دیگر شد. همان‌طور که یواخیم لوو اعتبار اولیه خود را پس از شکست آلمان در جام جهانی 2018 مقابل کره از دست داده بود.

البته آلمانی‌ها برای لوو تا پایان جام ملت‌های اروپای قبلی صبر کردند اما این فرصت به فلیک داده نشد؛ علی‌رغم اینکه او تصور می‌کرد همچنان بهترین گزینه برای تیم ملی این کشور خواهد بود.

دقایقی پیش فدراسیون فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای کمتر از ۲۴ ساعت پس از شکست ۴-۱ مقابل ژاپن نسبت به این باخت واکنش نشان داد و این تحقیر تاریخی را تحمل نکرد تا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دیدار آلمان و ژاپن، مسابقه مرگ و زندگی فلیک باشد.

روزنامه‌های آلمانی که در حال حاضر این خبر را پوشش می‌دهند، به دنبال گمانه‌زنی برای جانشین فلیک و همچنین به دنبال تحلیل‌هایی در رد یا قبول این تصمیم هستند. البته با موج بلندی که شب گذشته پس از شکست مقابل ژاپن با چهار گل به راه افتاده بود، مشخص بود که فلیک به سختی دوام خواهد آورد، حتی اگر او کارمند فدراسیونی باشد که اخراج سرمربی را به عنوان آخرین راه حل در نظر می‌گیرد. باید بپذیرید که شکست ۴-۱ مقابل ژاپن حتی می‌تواند سرمربی تیم ملی ایران را هم اخراج کند، چه برسد به آلمان!

در این پست واکنش‌ها نسبت به این تصمیم و تحولات مربوط به نیمکت آلمان و صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور و خبرنگاران را لحظه به لحظه مرور خواهیم کرد:

19 شهریور 1402 ساعت 23:33

این دو چهره رودی فولر و رئیس دی اف بی برند نویندورف، مسئولیت اصلی تصمیم اخراج فلیک را برعهده دارند. تصمیمی که البته باب میلشان نبود، اما فشار شدید رسانه‌ها بعد از شکست مقابل ژاپن آنها را وادار به این تصمیم کرد.

19 شهریور 1402 ساعت 23:29

چهره برافروخته هانسی فلیک که هرگز تصور نمی‌کرد بعد از تاجگذاری در تیم ملی آلمان چنین روزهایی را تجربه کند. فلیک یک سرمربی بزرگ و شایسته بود اما تصمیماتش در تیم ملی آلمان زیر سوال است. او در بازی دیروز از بازیکنانی استفاده کرد که حضورشان در ترکیب اصلی به هیچ وجه قابل توجیه نیست. البته که جانشین‌ها نیز نشان دادند دست‌کمی از این نفرات ندارند.

19 شهریور 1402 ساعت 23:26

کای هاورتز ستاره‌ای است که در تیم‌های بزرگی چون چلسی بازی کرده و با قرارداد گران‌قیمت به آرسنال ملحق شده است. او هرگز در تیم ملی به عنوان یک مهره تهاجمی در حد هم‌نسلان رودی فولر نشان نداده است. مهاجمی مثل یورگن کلینزمن که در هر تورنمنتی بیشترین انگیزه و توان را برای موفقیت تیم ملی به کار می‌بستند. هاورتز نمونه‌ای مناسب از تشریح چرایی ضعف فوتبال ملی آلمان در سال‌های اخیر است.

19 شهریور 1402 ساعت 23:25

علت اصلی اخراج هانسی فلیک، روی برگرداندن هواداران فوتبال آلمان از او و تیم ملی‌اش بود. دیروز پس از آنکه هواداران در استادیوم ولفسبورگ تیمشان را به بازگرداندن نتیجه، تشویق کردند با دریافت گل سوم سوت و هوی شدیدی در ورزشگاه حکمفرما شد و تا دریافت گل چهارم ادامه داشت. اتفاقی که قبلا با کاهش اقبال تیم ملی آلمان در پخش مسابقات و تعداد بینندگان قابل مشاهده بود.

19 شهریور 1402 ساعت 23:23

یک نکته خرافی در مورد پیراهن آلمان. هر بار که آدیداس این طرح نوار مشکی در قسمت مرکزی کیت آلمان را برتن آنها نشانده، مانشافت بدترین نتایج تاریخ خود را کسب کرده است. اریش ریبک که تنها مربی ضعیف‌تر از فلیک به شمار می‌آید، با همین پیراهن تیمش را به میدان می‌فرستاد.

19 شهریور 1402 ساعت 23:23

نیکلاس زوله، مدافع وسط تیم ملی آلمان، یکی از مشکلات سرمربی بعدی آلمان محسوب می‌شود. او که به همراه رودیگر خط دفاعی آلمان را محکم کرده، از سرعت و تکنیک لازم برای در اختیار گرفتن این پست برخوردار نیست. آن هم در شرایطی که آلمان مدافعان بزرگی را در طول تاریخ در قلب دفاع خود داشته است. از فرانس بکن بائر افسانه‌ای تا مدافعان دیگری مثل ماتیاس سامر، گیدو بوخوالد، توماس برتولد و... .

19 شهریور 1402 ساعت 23:17

داور پرتغالی داور بازی آلمان - ژاپن در تشخیص پنالتی روی مهاجم آلمان اشتباه کرد. شاید اگر سوت او در این صحنه به نفع آلمان زده می‌شد، بازی به تساوی می‌رسید و آلمان با روحیه بیشتر به سمت پیروزی حرکت می‌کرد. در این صورت هانسی فلیک، قهرمان سابق اروپا، همچنان سرمربی آلمان باقی مانده بود. فوتبال ممکن است با شما گاهی همین‌قدر نامهربان باشد.

19 شهریور 1402 ساعت 22:40

روزنامه بیلد اعتقاد دارد یولیان ناگلزمان گزینه محبوب فدراسیون آلمان برای جانشینی فلیک است.

19 شهریور 1402 ساعت 22:26

چه شد که فلیک اخراج شد؟ چهار باخت در پنج بازی اخیر.

19 شهریور 1402 ساعت 20:57

نشریه بیلد مدعی شد که زین الدین زیدان گزینه سرمربیگری تیم ملی آلمان است. جالب اینکه این نشریه حتی یورگن کلینزمن را هم در این لیست قرار داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها