کد خبر: 706822
تاریخ انتشار :

روایت جوان‌ترین مدیر لیگ از شمس شگفت‌انگیز

باشگاه شمس آذر که با سه امتیاز منفی لیگ برتر را آغاز کرد، با وجود جدایی ستارگانش در نیم فصل همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد.

روایت جوان‌ترین مدیر لیگ از شمس شگفت‌انگیز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روایت جوان‌ترین مدیر لیگ از شمس شگفت‌انگیبه گزارش ورزش سه، شمس آذر در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر با انتقال ستاره‌های خود به سایر تیم‌ها موافقت کرد تا از این طریق کسب درآمد کند. این باشگاه حتی قصد داشت سعید دقیقی، سرمربی خود را نیز به باشگاه مس رفسنجان انتقال بدهد اما این اتفاق در نهایت رخ نداد.

شهاب زندی، مدیرعامل شمس آذر در گفتگویی با خبرنگار ما درباره این تصمیمات صحبت کرد و گفت همه این اتفاقات طبق برنامه‌ریزی این باشگاه رخ داده و آنها به هیچ وجه نگران جای خالی بازیکنان جدا شده نیستند.

او همچنین در خصوص بودجه شمس‌آذر و شرایط این باشگاه توضیحاتی ارائه داده که در ادامه می‌خوانید:

شمس‌آذر یک برد خوب برابر ذوب‌آهن به دست آورد. شرایط تیم را چطور می‌بینید؟

از زمانی که نیم فصل دوم را شروع کردیم، در ۳-۴ بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم و از نظر کیفیت فنی از نیم فصل اول عقب‌تر نبودیم و حتی جلوتر هم بودیم، اما متأسفانه این بار روانی که ممکن است با جدایی بازیکنان تحت تاثیر قرار گرفته باشیم، کمی روی تمرکز تیم تاثیر گذاشته بود. با این حال ما در بازی با هوادار، استقلال خوزستان، آلومینیوم و ... تیم برتر بودیم و شرایط خیلی خوبی داشتیم. بازی با ذوب‌آهن هم یک بازی فنی و خوب بود و دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند. خدا را شکر سه امتیاز را گرفتیم و برنده از زمین خارج شدیم.

تیم شما در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شد. اول فصل فکر می‌کردید شرایط به این شکل رقم بخورد؟

اول فصل امتیاز شمس آذر تا منفی ۶ هم رفتند و مالکان باشگاه و آقای دقیقی در جریان هستند که من حتی گفتم دنبال آن منفی ۳ امتیاز دوم هم نرویم، چون ما با منفی ۶ هم در لیگ برتر می‌مانیم اما آقای دقیقی مخالفت کردند. من می‌دانستم حتی با منفی ۶ امتیاز هم در لیگ می‌مانیم. خدا را شکر شناخت کافی داشتیم و لطف و عنایت خدا هم شامل حال‌مان شد و توانستیم در لیگ نتایج خوبی کسب کنیم.

صحبت از کسر امتیاز شد. هنوز پیگیر بازگشت آن امتیاز هستید؟

در حال حاضر به آن موضوع توجهی نداریم. جلو می‌رویم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

یکی از نکاتی که در تیم شما مورد توجه قرار می‌گیرد، ارتباط خوب شخص شما با سرمربی تیم است. در باره هم صحبت کنید.

یک مشکلی که در ما در ایران عزیز و جامعه فوتبالی‌مان داریم این است که فکر می‌کنیم اگر پای کسی را قطع کنیم، خودمان بهتر راه می‌رویم. من به عنوان مدیرعامل یک جایگاهی داشتم و باید از هر کسی که مربی‌ام بود، حمایت می‌کردم، چون موفقیت کلیه تیم باعث می‌شود که من هم موفق‌تر باشم. من هرجا باشم و مربی‌ام هر کسی باشد، تلاش می‌کنم همه چیز را به بهترین شکل پیش ببرم. بله، در این مسیر من و آقای دقیقی رابطه خوبی با یکدیگر داشتیم و خدا را شکر با هم دوست هستیم و به یکدیگر کمک می‌کنیم. شاید خیلی جاها با همدیگر مشکل داشته باشیم اما منافع شخصی برایمان مهم نیست و کنار می‌آییم. از این مسیر لذت می‌بریم و امیدواریم در کنار یکدیگر پیشرفت کنیم.

برخی از باشگاه‌ها حاضرند با وجود بدهی تیم خود را حفظ کنند اما شما به عنوان یک باشگاه خصوصی این شجاعت را به خرج دادید که بازیکن بفروشید و درآمد کسب کنید. درباره این موضوع صحبت کنید.

وقتی امانتی به کسی سپرده می‌شود، باید با تمام وحود از آن امانت نگهداری کند و شرایط کلی تیم و باشگاه را در نظر بگیرد. ما قبل از شروع لیگ برای همه چیز برنامه‌ریزی کرده بودیم و حتی آقای دقیقی را هم به مس رفسنجان ترانسفر کرده بودیم اما بنا به دلایلی نشد. جالب اینکه کل قراردادهای ما در ابتدا فصل نزدیک به ۷۰ میلیارد بود اما با فروش بازیکنان گران‌قیمت‌مان و درآمدزایی که داشتیم، بودجه کلی ما در بازیکن و مربی ۴۲ میلیارد تومان است.

نگران این نبودید که با فروش بازیکنان، تیم لطمه ببیند؟

اصلا. ما واقعا یک تیم هستیم و اصلا نگران این موضوع که چه کسی جدا می‌شود و چه کسی محروم می‌شود، نیستیم. بچه‌ها پرتلاش هستند و زحمت می‌کشند و خدا را شکر تاکنون هم بچه‌ها و هم کادرفنی مزد زحمات‌شان را گرفته‌اند.

موضوع انتقال سعید دقیقی به مس رفسنجان چه بود؟

همه چیز با هماهنگی باشگاه بود. باشگاه می‌خواست درآمدزایی کند و جلوی پیشرفت بازیکنان و مربی‌اش را نگیرد. در این شرایط با پیشنهاد مس رفسنجان مواجه شدیم و پیشنهادشان را بررسی کردیم و قراردادی بسته شد. قرار شد آقای دقیقی چند روز آنجا باشند و اگر شرایط مهیا شد، قراردادشان ثبت شود اما بنا به دلایلی نشد و ایشان به خانه خودشان برگشتند و ما هم استقبال کردیم.

اگر آقای دقیقی جدا می‌شدند، چه برنامه‌ای داشتید؟

با یک گزینه تمام کرده بودیم و اگر آقای دقیقی می‌رفتند، به سرعت تمرینات‌مان با سرمربی جدید آغاز می‌کردیم.

به جز مبلغ قرارداد کادرفنی و بازیکنان، سایر هزینه‌های باشگاه شمس‌آذر به چه شکل بوده است؟ 

باشگاه شمس‌آذر برای زیرساخت هزینه زیادی کرده‌ است. از نظر چمن و خوابگاه شرایط خیلی خوبی داریم و بهترین پاداش‌ها را هم برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود اما رقم رقم قرارداد بازیکنان همان ۴۲ میلیارد است. در واقع بیشتر هزینه‌های باشگاه شمس‌آذر برای زیرساخت و چمن‌ها است. تاکنون سه بار زمین تمرین ما کشت شده است و قصد داریم یک زمین تمرین دیگر هم اضافه کنیم. در بحث هواپیما و پروازهایمان هم جزو چند تیم اول لیگ هستیم و حتی فکر می‌کنم از نظر دکتر تغذیه و تهیه پروتئین برای تیم و این مسائل هم جزو تیم‌های اول تا سوم لیگ باشیم.

گفتید که نگران جدایی بازیکنان نبودید. چه چیزی باعث شده که تا این حد به تیم‌تان مطمئن باشید؟

من و کادرفنی شناخت خوبی از لیگ برتر و حتی لیگ‌های پایین‌تر داشتیم و دنبال اسم نبودیم. بازیکنانی را انتخاب کردیم که می‌دانستیم به دردمان می‌خورد و با سیستم ما و حتی شرایط آب و هوایی قزوین هماهنگ است. فکر می‌کنم ما هم پارسال و هم امسال انتخاب‌های درستی داشتیم و انتخاب‌هایمان عملکرد خوبی داشتند.

فکر نمی‌کنید اگر این بازیکنان جدا نمی‌شدند، می‌توانستید نتایج بهتری بگیرید؟

فکر می‌کنم اگر ما نمی‌خواستیم بازیکن بفروشیم و مثل تیم‌های دیگر در نیم فصل تقویت می‌کردیم، می‌توانستیم برای رده دوم تا پنجم بجنگیم، اما شرایط کلی باشگاه را در نظر گرفتیم و سعی کردیم از طریق بازیکنانی که سال بعد با ما قرارداد ندارند، درآمدزایی کنیم.

شما بازیکنانی را جذب کردید که کمتر کسی به آنها توجه داشت.

پیدا کردن بازیکن یک بخش از کار است؛ شما باید بتوانید استعدادی پیدا کنید که به کارتان بیاید و به شرایط آب و هوایی آن منطقه بخورد و با سیستم مربی سازگان باشد. اما اینکه بستری را فراهم کنید که بتواند بازی و پیشرفت کند هم یک بعد دیگر قضیه است. خدا را شکر ما در دو بعد هم خوب عمل کرده‌ایم.

مثلا بازیکنانی مثل اعرابی و رحمان جعفری تا پیش از حضور در شمس آذر مورد توجه قرار نگرفته بودند.

آن زمانی که ما این بازیکنان را به خدمت گرفتیم، جای خاصی بازی نکرده بودند. رحمان جعفری قصد داشت با دریای بابل قرارداد ببندد و ما او را به تیم خودمان آوردیم و اعرابی را هم در محتشم زیر نظر داشتیم و بعد به قشقایی رفت و ما در قشقایی با او مذاکره کردیم. خدا را شکر هر دو خوب کار کردند و با تلاش خودشان توانستند به جایگاه خوبی برسند.

چطور توانستید چنین بازیکنانی را پیدا کنید؟

ما به خاطر بودجه‌مان محدودیت داشتیم و این موضوع هم در این اتفاق دخیل بود. البته باید بگویم حتی اگر بودجه بیشتری هم داشتیم، باز هم خیلی از این بازیکنان را می‌گرفتیم.

چه چشم اندازی برای فصل بعد دارید؟

فعلا منتظریم امسال تمام شود و بعد برای سال آینده تصمیم بگیریم. برنامه‌ریزی کردیم و مطمئن باشید کم کم برنامه‌ریزی‌مان را پیاده می‌کنیم‌.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها