کد خبر: 660428
تاریخ انتشار :

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – انیمیشن هایی که نباید از دست داد

بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ – انیمیشن هایی که نباید از دست داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از کمرنگ تر شدن پاندمی کرونا و رونق گرفتن صنعت فیلم و انیمیشن به واسطه حضور بیشتر مردم در سینما ها، انیمیشن های فوق العاده ای در طی سال های 2021 و 2022 به معرض نمایش درآمد. انیمیشن هایی که بعضا قابلیت آموزشی بی نظیری چه برای کودکان و چه بزرگسالان داشته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بررسی کنیم.

لوکا

لوکا یک انیمیشن فانتزی محصول 2021 است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز پخش شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده انریکو کاساروسا بود. صداپیشگان آن نیز جیکوب ترمبلی و جک دیلن و... می‌باشند.

 داستان این فیلم در ریویرای ایتالیا می گذرد، لوکا پاگورو، پسر هیولای دریایی جوانی است که می تواند در خشکی شکل انسان به خود بگیرد، که با بهترین دوستان جدیدش، آلبرتو اسکورفانو و جولیا مارکووالدو، شهر پورتوروسو را کاوش می کند و زندگی متفاوتی را تجربه می کند.

لوکا برای اولین بار در شهر جنوا در 13 ژوئن 2021 اکران شد. نکته مهم این جاست که در ابتدا قرار بود در 18 ژوئن 2021 در ایالات متحده اکران شود. با این حال، در پاسخ به بیماری همه‌گیر کووید-19، این فیلم به‌طور مستقیم در دیزنی پلاس به همراه یک نمایش محدود همزمان در تئاتر ال کاپیتان منتشر شد.

این فیلم عموماً نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و به خاطر جلوه های بصری، صداگذاری و حس نوستالژیک آن تحسین شد. این فیلم همچنین با بیش از 10.6 میلیارد دقیقه تماشا، پربیننده‌ترین فیلم پخش جریانی سال 2021 بود. در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، این فیلم نامزد بهترین انیمیشن بلند شد، اما به انکانتو (2021) این رقابت را واگذار کرد.

2

 

انکانتو

فیلم دوم لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ انکانتو نام دارد. انکانتو یک فیلم کمدی موزیکال و فانتزی پویانمایی 2021 است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز پخش شده است.

 شصتمین فیلم تولید شده توسط این استودیو، به کارگردانی جرد بوش و بایرون هاوارد، کارگردانی مشترک کاریز کاسترو اسمیت، نویسنده فیلمنامه با بوش، و تهیه کنندگی ایوت مرینو و کلارک اسپنسر، با آهنگ‌های اصلی از لین- مانوئل میراندا صداپیشگان این فیلم استفانی بئاتریز، ماریا سیسیلیا بوترو، جان لگوئیزامو، مائورو کاستیو، جسیکا دارو، آنجی سپدا، کارولینا گایتان، دایان گوئررو و ویلمر والدراما در معرض نمایش قرار گرفت. انکانتو داستان یک خانواده چند نسلی کلمبیایی به نام مادریگال‌ها را دنبال می‌کند که توسط یک مادرسالار (بوترو) رهبری می‌شود که فرزندان و نوه‌هایش هدایای جادویی را از معجزه‌ای دریافت می‌کنند که به آنها کمک می‌کند در جامعه روستایی خود به نام انکانتو خدمت کنند.

 وقتی میرابل متوجه می شود که خانواده در حال از دست دادن جادوی خود هستند، او تصمیم می گیرد تا بفهمد چه اتفاقی می افتد و خانواده و خانه جادویی آنها را نجات دهد.

رایا و آخرین اژدها

رایا و آخرین اژدها یک فیلم پویانمایی کامپیوتری ماجراجویی آمریکایی محصول 2021 است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است. پنجاه و نهمین فیلم تولید شده توسط استودیو، به کارگردانی دان هال و کارلوس لوپز استرادا، کارگردانی مشترک پل بریگز و جان ریپا (در اولین کارگردانی بلندشان) و تهیه کنندگی اوسنات شورر و پیتر دل وچو بود. فیلمنامه توسط کوی نگوین و ادل لیم نوشته شده است که هر دو با هال، استرادا، بریگز، ریپا، کیل موری و دین ولینز نیز داستان را نوشته اند. این فیلم بر اساس فرهنگ های سنتی آسیای جنوب شرقی ساخته شده است.

رایا و آخرین اژدها درباره شاهزاده خانم جنگجو، رایا است. او به دنبال آخرین اژدهای افسانه‌ای می‌گردد، به این امید که بتواند جواهر اژدهایی را که پدرش را باز می‌گرداند و ارواح شیطانی معروف به Druun را از سرزمین کوماندرا بیرون می‌کند، بازسازی کند.

استودیوی والت دیزنی موشن پیکچرز قصد داشت رایا و آخرین اژدها را در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در سینماهای ایالات متحده اکران کند، اما به دلیل همه‌گیری کرونا، پخش این فیلم به ۵ مارس ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. این فیلم نیز به‌دلیل تأثیرات کرونا  بر سینماها، به طور همزمان در Disney+ Premier Access در دسترس بود.

بچه های بد

فیلم بعدی در لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ The Bad Guys نام دارد که یک فیلم کمدی دزدی محصول ۲۰۲۲ است که بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌های کودکان به همین نام اثر آرون بلبی ساخته شده توسط استودیو انیمیشن DreamWorks و توزیع‌شده توسط یونیورسال پیکچرز ساخته شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده پیر پریفل به نویسندگی ایتان کوهن بوده و صداپیشگان سام راکول، مارک مارون، آکوافینا، کریگ رابینسون، آنتونی راموس، ریچارد آیواد، زازی بیتز، الکس بورشتین و لیلی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان بچه های بد درباره یک گروه جنایتکار از حیوانات انسان‌نما را روایت است که به محض دستگیر شدن، وانمود می‌کنند که تلاش می‌کنند خود را به‌عنوان شهروندان نمونه اصلاح کنند، تنها برای اینکه رهبرشان به‌عنوان یک شرور جدید که نقشه‌های خودش را دارد، واقعاً متمایل به تغییر روش خود می‌شود.

The Bad Guys در چندین کشور از تاریخ 16 مارس 2022 و در ایالات متحده در 22 آوریل منتشر شد. این اثر لیست بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان برای انیمیشن، نوشتن و اجرای صدا دریافت کرد. این انیمیشن 246 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است و دومین فیلم پرفروش سال 2022 است.

3

 

مینیونز ظهور گرو

مینیونز ظهور گرو یک انیمیشن کمدی کامپیوتری محصول سال ۲۰۲۲ است که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز پخش شده است.

 این فیلم پنجمین ورودی کلی در فرنچایز Despicable Me است. این فیلم توسط کایل بالدا، کارگردانی مشترک برد ابولسون و جاناتان دل وال، تهیه‌کنندگی کریس ملداندری، جانت هلی و کریس رنو، و نویسندگی متیو فوگل با داستانی از برایان لینچ و فوگل ساخته شده است.

در این فیلم استیو کارل نقش خود را در نقش گرو و پیر کافن در نقش مینیونها، تاراجی پی هنسون، میشل یو، آرزا، ژان کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترژو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین. نیز در این فیلم نقش آفرینی می کند.

 در این فیلم، یک گرو 11 ساله قصد دارد با کمک مینیون های خود به یک ابرشرور تبدیل شود که منجر به درگیری با یک تیم بدخواه می شود.

4

 

دانلود انیمیشن جدید دوبله فارسی

از آنجایی که دانلود انیمیشن جدید دوبله فارسی و یا زیرنویس چسبیده این روز ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است ، انتخاب بهترین سایت جهت دانلود ، کار بسیار سختی است. البته با جست و جوی ساده در گوگل می توان بهترین نتیجه را پیدا کرد. امیدواریم با دانلود و تماشای بهترین کارتون ها لحضات خوشی را تجربه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها