کد خبر: 622220
تاریخ انتشار :

آیت الله رئیسی به مردم قم پیام داد

ایسنا/ نامزد ریاست جمهوری بابیان به اینکه معیشت و کسب‌وکار مردم جز مشکلات اساسی کشور است که دچار آسیب شده است و باید بازسازی شود، اظهار کرد: مهم‌تر از این دو اعتماد مردم است که آسیب‌دیده است؛ زیرا اگر اعتماد مردم آسیب ببیند خطرناک است و باید زمینه‌های بی اعتمادی از بین برود و دولت باید شفاف سازی کند و با مردم با صداقت رفتار کند؛ زیرا اگر مردم صداقت را ببیند با کمبود می‌سازند.

آیت الله رئیسی به مردم قم پیام داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه انتخاباتی شبکه نور، در گفت‌وگو با مردم قم، عنوان کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و پیام انقلاب از قم به منطقه و سراسر دنیا رسید و انقلاب اسلامی روزبه‌روز به برکت اخلاص امام و خون مطهر شهدا، علیرغم خواست دشمنان در همه جای دنیا جایگاه خود را تثبیت می‌کند.
وی ادامه داد: وظیفه بود که قم به عنوان پایگاهی که شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است بیایم و نسبت به مردم قم عرض ادب کنم؛ اما به دلیل شرایط کرونا این امر میسر نشد.
کاندیدا ریاست جمهوری بیان کرد: قم هم به خاطر اینکه شهر علم و اجتهاد است و هم به خاطر زیارتی بودن آن موجب توجه همگان در داخل و خارج از کشور است و این توجه اقتضائاتی را ایجاد می‌کند که لازم است مسئولین برای تسهیل زندگی مردم، زیارت زائرین و... تلاش‌های بسیاری انجام دهند. کارهای زیاد انجام‌شده است؛ اما این کارها در میانه راه است و قم زمینه‌های بسیاری برای توسعه‌ یافتگی دارد.
وی بابیان اینکه نسبت به بافت فرسوده شهر و حاشیه ‌نشینی باید کار جدی صورت بگیرد، اظهار کرد: اگر از اقتصاد روستا حمایت می‌شد روستانشینان در حاشیه شهر ساکن نمی‌شدند. ریشه بسیاری از حاشیه‌نشینی‌ها از نرسیدن به اقتصاد روستا است و اگر اقتصاد روستا فعال شود شاهد این میزان از حاشیه‌نشینی نخواهیم بود.
حجت‌الاسلام رئیسی افزود: تولید اگر محور همه بخش‌ها در کشور باشد شاهد این مشکلات نخواهیم بود، من در دستگاه قضا مسئله تولید را از مسائل اصلی قرار دادم و دو هزار واحد تولیدی فعال شد و تولید که به‌عنوان شعار سال انتخاب شده بود محور قرار گرفت و معتقد هستیم که دستگاه قضایی باید حس تولیدی بگیرد؛ زیرا اگر قرار باشد یک بخش متولی تولید باشد کار سامان پیدا نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه مشکل مسکن را در قم داریم و نیاز مسکن در قم قابل ‌رفع است، اظهار کرد: پرونده‌هایی در دادگستری داریم که محصول فروخته شدن یک واحد مسکونی به چند شخص است که ریشه این به خاطر کم بودن مسکن است.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد سبد هزینه‌های خانواده به مسکن تعلق می‌گیرد و ما این میزان را باید به ۳۰ درصد کاهش دهیم و امکان این امر وجود دارد؛ زیرا زمین‌های بسیاری در اطراف قم وجود دارد که متعلق به دولت است و میتوان به صورت رایگان در اختیار دهک‌های پایین و به صورت اقساطی در اختیار سایر دهک ها قرار داد.
کاندیدا ریاست جمهوری گفت: میزان بیکاری در استان قم مردم را رنج می‌دهد در حالی که زمینه اشتغال در قم وجود دارد، شهرک‌های صنعتی فعال در قم می‌تواند شرایط را در قم متفاوت کند ما ۹۰ معدن با پروانه بهره‌برداری در قم داریم که برخی از آن‌ها غیرفعال است و اگر آن‌ها فعال شوند به‌خصوص آن‌هایی که می‌تواند خام فروشی در آن‌ها نباشد، می‌توانند زمینه اشتغال را ایجاد کنند.
وی افزود: واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل اگر به چرخه تولید برگردند می‌توانند نیروی آماده به کار بسیاری را جذب کند. زمینه‌های کار و اشتغال را در قم داریم و فقط باید آن‌ها را فعال کرد.
وی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه مانند پاکستان و هند بخش قابل توجهی از تولید ناخالص خود را که برخی به اندازه بودجه نفت ما است را در حوزه برنامه نویسی و دانش‌بنیان دارند و استان قم در این زمینه نیز نیروی ها زیادی دارد.
وی بیان کرد: وضعیت برخی از پروژه ها مانند منوریل و فرودگاه در قم مردم را نگران کرده است. اگر این پروژه‌ها نیاز قم بوده و بامطالعه بوده باید سریع ادامه پیدا کند تا مردم قم و زائران از آن بهره ببرند و اگر بامطالعه شروع نشده جای تأسف است و برنامه داریم این دو پروژه به یک کمالی برسد
وی با تأکید بر اینکه استان قم بسیار مهم است و شاهراه ارتباط با ۱۷ شهر است، بیان کرد: استان قم مورد توجه همگان است و مردمان زیادی برای کسب علم و معارف به این شهر آمده‌اند و این اقتضا می‌کند که به صورت خاص توسط مدیران و دولت دیده شود تا انشالله این رنج‌ها برطرف شود. این مشکلات به دست مردم قم، جوانان و مدیران قابل حل است.
وی بابیان به اینکه معیشت و کسب‌وکار مردم جز مشکلات اساسی کشور است که دچار آسیب شده است و باید بازسازی شود، اظهار کرد: مهم‌تر از این دو اعتماد مردم است که آسیب‌دیده است؛ زیرا اگر اعتماد مردم آسیب ببیند خطرناک است و باید زمینه‌های بی اعتمادی از بین برود و دولت باید شفاف سازی کندو با مردم با صداقت رفتار کند؛ زیرا اگر مردم صداقت را ببیند با کمبود می‌سازند.
وی با اشاره به اینکه جوان باید با امید و آینده روشن زندگی کند، بیان کرد: ما در جاهای دیگر کار کردیم ودیدیم مردم وقتی صداقت می‌بینند امیدوار می‌شوند و اعتماد می‌کنند.
 وی با اشاره به اینکه مردم وعده‌هایی دیدند که عمل نشده و اسم امید دیدند که امیدآفرین نبوده است، مردم گله‌مند هستند و دغدغه دارند، اظهار کرد: به‌عنوان طلبه خدمت‌گزار آمده‌ام که فقط برای اینکه لبخند حل مشکلات به لب‌های مردم نشانده شود و چرخ‌های تولید کشور که می‌تواند کشور را بی‌نیاز کند فعال شود و دغدغه بیکاری از مردم دور شود.
وی بابیان اینکه برای حل این مشکلات باید به درگاه خداوند و به دستان توانمند مردم نگاه کرد، افزود: اگر آن دو اصولی که امام خمینی (ره) و رهبری به آن تأکید کردند که اتکا به خدا و اعتمادبه‌ نفس و اعتماد به مردم است موردتوجه قرار بگیرد گره کشور باز می‌شود؛ اما اگر اقتصاد شرطی شود که فلان اقدامات در خارج از کشور چگونه می شود معطل کردن کشور است.
وی تأکید کرد: با همه توان به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما نباید سفره مردم منتظر خارج کشور باشد وباید چرخ‌های تولید بچرخد.
وی ادامه داد: حوزه علمیه و مراکز علمی و فرهنگی بدانند که تحول بدون حضور آن‌ها امکان‌پذیر نیست و تحول عدالت محور می‌طلبد که همه پیگیری‌ها علمی و کارشناسی باشد و اگر رأی مردم به من تعلق بگیرد این ارتباط قوی‌تر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم که حضور گسترده در انتخابات داشته باشند؛ زیرا شرکت گسترده برای پشتوانه دولت آینده بسیار مهم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها