کد خبر: 646164
تاریخ انتشار :

روند ترخیص کالا از بنادر تسریع می‌شود

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بحث رسوب کالا در بنادر گفت: برای اینکه کالا در بنادر رسوب نکند یکسری تسهیلات در نظر گرفته شده است. افزایش سرعت کار و شبانه روزی شدن گمرکات از جمله اقدامات انجام شده در گمرک برای تسریع در روند ترخیص کالا است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا مقدسی امروز، ۶ اسفندماه در پایان سفر وزیر اقتصاد و هیات همراه به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث ورود کالا در قالب مراحل مختلف انجام می شود. وقتی کالایی ثبت سفارش می شود و از مبدا به سمت کشور مورد نظر حرکت می کند، در مرحله اول در لنگرگاه و سپس اسکله قرار می گیرد و پس از آن نیز تخلیه و بارگیری انجام می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از اتمام این مراحل، مرحله اظهار کالا انجام خواهد شد و در این مرحله است که مسئولیت گمرک آغاز می شود.

رئیس کل گمرک ایران گفت: در این مرحله پس از اخذ مجوزها به صورت الکترونیکی، تشریفات گمرکی انجام می شود تا کالای مورد نظر ترخیص شود.

مقدسی عنوان کرد: همه این کارها منوط بر این است که کد رهگیری تخصیص بانک انجام شود و براساس این کد رهگیری است که گمرک می تواند کار خودش را انجام دهد و تشریفات گمرکی را آغاز کند.

وی با اشاره به بحث رسوب کالا در بنادر گفت: برای اینکه کالا در بنادر رسوب نکند یکسری تسهیلات در نظر گرفته شده است. افزایش سرعت کار و شبانه روزی شدن گمرکات از جمله اقدامات انجام شده در گمرک برای تسریع در روند ترخیص کالا است.

مقدسی بیان کرد: در شرایط فعلی حدود ۹۰ درصد از کالاها با کد تخصیص داده شده ترخیص می شوند و ۱۰ درصد باقی مانده را نیز پس از ابلاغ بانک ترخیص می کنیم.

وی افزود: امیدواریم این ۱۰ درصدهایی که در بنادر ماندگاری پیدا کرده، سریعتر ترخیص شوند و تشریفات ترخیص آن ها انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران گفت: اصلاح و ویراش ثبت سفارش ها به دلیل تغییر در ردیف تعرفه ها از دیگر دلایل رسوب کالا در بنادر و گمرکات است.

مقدسی با اشاره به بازدید امروز از بندرامام خمینی ادامه داد: این بازدید به منظور ارائه راهکارهایی برای کاهش ماندگاری کالا در بندر امام خمینی انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالای اساسی در گمرکات کشور وجود دارد که از این میزان ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تن در گمرک بندر امام خمینی است. در حال حاضر روند ترخیص این کالاها جاری است و در حال انجام تشریفات برای ترخیص این کالاها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها