کد خبر: 580680
تاریخ انتشار :

عکس دیده نشده مریلا زارعی در «کلاه پهلوی»

عکس دیده نشده مریلا زارعی در «کلاه پهلوی»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مریلا زارعی بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون است. مریلا زارعی خواهری به‌نام ملیکا دارد که مجری برنامه‌های کودک است. مریلا زارعی تا کنون در نقش‌های ماندگاری ایفای نقش کرده است. مریلا زارعی برای بازی در فیلم شیار 143 جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است.

مریلا زارعی برزی متولد 25 فروردین 1353 بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی است. مریلا زارعی متولد شهر تهران و فارغ التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است.

مریلا زارعی فعالیت در تلویزیون را با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضرا به کارگردانی اکبر خواجویی در سال 1375 شروع کرد. او در سال 1373 با بازی در فیلم "سلام سینما" (محسن مخملباف) وارد سینما شد و با مجموعه تلویزیونی "کاراگاه" (حسن هدایت) به دنیای بازیگری روی آورد و با مجموعه تلویزیونی "هوای تازه" (محمد رحمانیان) بیشتر شناخته شد. بازی در فیلم "دو زن" (تهمینه میلانی، 1377) یکی از شانسهای بزرگ او بود. پس از آن توانایی هایش را در "واکنش پنجم" (تهمینه میلانی، 1381) به رخ همگان کشید.

سرانجام با بازی کوتاه اما بسیار تاثیرگذارش در "سربازهای جمعه" (مسعود کیمیایی، 1382) مزد زحماتش را از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر، از هشتمین جشن خانه سینما و از نویسندگان و منتقدان دریافت کرد. ابتدا در فیلم "سلام سینما" ساخته محسن مخملباف (1373) چهرهٔ او بر روی پرده سینما نقش بست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها