کد خبر: 670537
تاریخ انتشار :

عضو فراکسیون زنان مجلس پاسخ داد:

پشت پرده هزینه 21 میلیاردتومانی کنگره زنان تاثیرگذار در ایران

الهام آزاد عضو فراکسیون زنان مجلس که جزو حاضران کنگره زنان تاثیرگذار بوده، می‌گوید: برگزاری این برنامه برای کشور، ضرورت داشت و امیدوارم در کنگره‌های بعدی، پربارتر باشد چون قرار است این کنگره با این عنوان، به صورت مستمر ادامه داشته باشد

پشت پرده هزینه 21 میلیاردتومانی کنگره زنان تاثیرگذار در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: روز جمعه، مراسمی با عنوان کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار در تهران برگزار شد که برخی به نوع برگزاری مراسم، دعوت مهمانان و البته هزینه و تاثیر این کنگره، انتقاداتی را وارد کردند. در همین رابطه با الهام آزاد نماینده نائین در مجلس یازدهم و یکی از مدعوین این کنگره رفتیم تا نظرات او را در این باره جویا شویم.

*‌ برگزاری چنین مراسمی در شرایط فعلی کشور ضرورت داشت؟

قطعاً برگزاری مراسم زنان تاثیرگذار در ایران ضرورت داشت. اینکه کنگره‌ای در این سطح بین‌المللی در کشور برگزار شد را یک حرکت خوب دیدم. البته برگزاری اولین‌ها، توام با ضعف‌ها و آسیب‌هایی هم هست که باید این کمبود‌ها شناسایی شود، اما در اصل موضوع، باید تاکید کنم که برگزاری این برنامه برای کشور، ضرورت داشت و امیدوارم در کنگره‌های بعدی، پربارتر باشد چون ان‌شاءالله قرار است این کنگره با این عنوان، به صورت مستمر ادامه داشته باشد، زیرا براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموده بودند، الگوی سوم زن که می‌تواند زن مسلمان ایرانی باشد، برگزاری چنین اجلاس‌هایی می‌تواند نقش زنان مسلمان و تاثیرگذار را در سطح دنیا نشان دهد.

*‌ برگزاری این کنگره در واکنش به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد بود؟

آن داستان‌ها و حربه‌ها که همیشه علیه ایران بوده و موضوع جدیدی نیست و معارضان نظام اسلامی ایران دنبال این هستند که بتوانند جلوی قطار پیشرفت کشور را بگیرند. بعید می‌دانم برگزاری این مراسم در واکنش به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد بوده باشد، ولی در کل باید چنین تحرکاتی از سوی ایران باشد. همچنین معتقدم چه در پارلمان ایران و چه از طرف دولت در عرصه بین‌المللی باید اتفاقات بیشتری در حوزه زنان برای ما اتفاق بیفتد.

*‌ پیش از برگزاری این کنگره، هماهنگی‌هایی با مجلس و فراکسیون زنان شده بود؟ 

فکر می‌کنم باید هماهنگی‌های بیشتری با ما صورت می‌گرفت. نمایندگان زن مجلس، منتخب مردم هستند و قطعاً این خانم‌ها که از حوزه‌های انتخابیه مختلف رای آوردند، نماینده نیمی از جمعیت کشور که زنان‌اند هم هستند. این افراد، نظرات و پیشنهادهایی که برآمده از صدای زنان جامعه باشد را می‌توانند بیان کنند. خودم به عینه در بحث آی.پی.یو که در اجلاسیه‌های مختلف شرکت می‌کنیم، خیلی تاثیر حضور یک زن را می‌بینم.

*‌ دلیل انتخاب زنان به عنوان افراد تاثیرگذار چه بود؟ مثلا یکی بلاگر لبنانی بود، دیگری علاقمند به مجسمه‌‍سازی از روسیه و ...

همان‌طور که قبلاً گفتم باید این ضعف‌ها در کنگره‌های بعدی برطرف شود و علاقه ندارم بیشتر وارد جزییات شود.

*‌ بر اساس برآورد ما، ۲۱ میلیارد توان برای این مراسم، هزینه شده است، این در حالی است که خود معاونت زنان، ۳۸ میلیارد تومان بودجه دارد.

من در این زمینه و همچنین هزینه‌ها و بودجه‌هایی که در این رابطه شده است، اطلاعاتی ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها