کد خبر: 697216
تاریخ انتشار :

ترجمه / «نامه نیوز» گزارش می‌دهد

پیش‌بینی کریستی از شکست سخت ترامپ

کریستی، تنها جمهوریخواهی است که صراحتا، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ( در مقابل بایدن) را پیش بینی کرده است.

پیش‌بینی کریستی از شکست سخت ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز ، کریس کریستی ، فرماندار سابق نیوجرسی و یکی از رقبای درون حزبی و جمهوریخواه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، پیشتازی وی ( ترامپ) در نظرسنجی ها را رد کرد و مدعی شد نظرسنجی های صورت گرفته آدرسهای غلطی را به افکار عمومی مخابره می کند.فراتر از آن، کریستی نسبت به پیروزی ترامپ در برابر بایدن نیز در صورت راهیابی وی به دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاملا ابراز تردید کرده است. فرماندار سابق نیوجرسی با تمسخر اعلام کرده است  "اگر ما به همه نظرسنجی‌ها گوش می‌دادیم... هیلاری کلینتون الان در دور دوم ریاست جمهوری خود مشغول کار بود."

کنایه کریستی، به نظرسنجی هایی است که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برگزار شد و در اکثر آنها، هیلاری کلینتون از ترامپ پیش بود. با این حال پس از برگزاری انتخابات، ترامپ پیروزی های غیر قابل پیش بینی و خاصی را در ایالاتی مانند ویسکانسین، پنسیلوانا و میشیگان کسب کرد. این پیروزی ها، منجر به شکست نهایی هیلاری کلینتون و دموکراتها و راهیابی ترامپ به کاخ سفید شد. 

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، نمی‌پذیرد که دونالد ترامپ در نهایت او را با اختلاف دو رقمی در رقابتهای انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان  شکست دهد - علیرغم اینکه نظرسنجی  دقیقاً همین را نشان می‌دهد.کریستی، معتقد است که حضور ترامپ در رقابتهای انتخاباتی امسال، به مثابه تیری در تاریکی بوده و وی در نهایت، قابلیت و قدرت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد داشت. نکته مهم تر اینکه کریستی، حتی اصالت نظرسنجی های درون حزبی جمهوریخواهان که همه آنها، نشان دهنده پیروزی ترامپ در این رقابت می باشد را نیز زیر سوال برده است. کریستی معتقد است که عوامل و موانع متعددی تا قبل از برگزاری انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات حساس ، در برابر ترامپ قد علم خواهند کرد که الگوی رای دهی جمهوریخواهان را نیز در مسیر انتخابات درون حزبی تغییر خواهد داد. کریستی با اشاره به ده‌ها اتهام جنایی ترامپ و دادگاهی که قرار است پیش از سه‌شنبه بزرگ آغاز شود، گفت: باید در پیش بینی های سیاسی و انتخاباتی خود و نحوه برگزاری رقابتهای ( انتخاباتی) امسال، این موارد را جملگی در نظر بگیریم. هر یک از این موارد می تواند مسیر رقابت را تغییر داده و نظرسنجی های را به چالش بکشد. 

بر اساس میانگین‌های FiveThirtyEight، ترامپ با حمایت 60 درصدی جمهوریخواهان ،در رقابتهای درون حزبی سال  2024 خود پیشتاز است. نزدیکترین فرد به رئیس جمهور سابق ران دیسانتیس فرماندار جمهوری خواه فلوریدا با حدود 12 درصد است.کریستی کمتر از 3 درصد آرا را در نظرسنجی های داخلی حزب جمهوریخواه به دست آورده است. با این حال، کریستی، تنها جمهوریخواهی است که صراحتا، شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ( در مقابل بایدن) را پیش بینی کرده است. کریستی معتقد است که در بهار سال 2024 میلادی ، حکم دادگاه ترامپ بابت حمایت از شورش ششم ژانویه سال 2021 صادر خواهد شد و همین مسئله، وی را به چهره ای جنایتکار و قانون گریز تبدیل می کند. وی ( کریستی) حتی از رای دهندگان آمریکایی بابت حمایتهای خود از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی عذرخواهی کرده و گفته است :من فرد کاملی نیستم و قطعا در برخی موارد اشتباه می کنم! 

منبع: مسنجر 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها