کد خبر: 701479
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

خیال ترامپ راحت شد! / هیلی قدرت مواجهه با سیاستمدارجنجالی را ندارد

شکست نیکی هیلی در انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر، آخرین امیدهای مخالفان درون حزبی رئیس جمهور سابق آمریکا را عملا بر باد داده و آنها را برای پذیرش رسمی ترامپ به عنوان نامزد رسمی حزب متبوعشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آماده ساخت است.

خیال ترامپ راحت شد! / هیلی قدرت مواجهه با سیاستمدارجنجالی را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شکست نیکی هیلی در انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر، آخرین امیدهای مخالفان درون حزبی رئیس جمهور سابق آمریکا را عملا بر باد داده و آنها را برای پذیرش رسمی ترامپ به عنوان نامزد رسمی حزب متبوعشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آماده ساخت است. کمتر از ده ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و نیکی هیلی  تنها نامزدهای جدی حزب جمهوری‌خواه هستند که اینک رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. آنها باید تلاش کنند تا در هر یک از ایالت‌ها، رأی بیشتری برای خود به دست بیاورند. بعد از ایالت آیووا که به دونالد ترامپ ارجحیت داد، حالا نوبت به ایالت کوچک نیوهمپشایر رسید. با این حال پیروزی ترامپ نشان داد که هیلی حتی در ایالتی که تصور می کرد بیشترین رای را خواهد داشت، از رقیب سرسخت درون حزبی اش شکست خورده است. البته کناره گیری ران دی سانتیس فرماندار ایالت فلوریدا به سود ترامپ نیز نقش مهمی در رقم خوردن پیروزی وی داشته است. 

انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر روز سه‌شنبه سوم بهمن / ۲۳ ژانویه برگزار شد.هفتۀ قبل نیز  دونالد ترامپ به آسانی در ایالت آیووا به پیروزی رسید. به دنبال آن، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا و دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه خود را از رقابت‌ها کنار کشید. بدین ترتیب ترامپ و نیکی هیلی به عنوان تنها نامزد‌های جدی جمهوری‌خواهان باقی ماندند.انتخابات محلی در ایالت‌ها باید در نهایت به کنوانسیون بزرگ حزب در تابستان آینده (ماه ژوئیه) منتهی شود که در آن، نمایندگان منتخب از همه ایالت‌ها جمع خواهند شد و نامزد قطعی جمهوری‌خواهان را تعیین خواهند کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد در جناح مخالف یعنی در حزب دموکرات، هیچکس جز جو بایدن -رئیس‌جمهوری کنونی- بخت چندانی برای نامزدی قطعی از سوی حزب نداشته باشد.

با اینکه ران دسانتیس بعد از کناره‌گیری، از طرفداران خود خواست که به دونالد ترامپ رأی بدهند، اما نیکی هیلی از تنها ماندن در برابر ترامپ ابراز خوشنودی کرده و گفته است: «حالا مردم می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا در انتخابات آینده چیزی جز رویارویی تکراری ترامپ-بایدن را می‌خواهند یا خیر.»

در صورتی که هیلی در ایالت نیوهمپشایر از ترامپ پیشی می گرفت ، بدون شک با نیرو و اشتیاق بیشتر مرحلۀ مقدماتی را در سایر ایالت‌ها ادامه می داد اما اکنون این اتفاق رخ نداده است! نظرسنجی‌ها در ایالات دیگر نیز بخت وی را زیاد ارزیابی نمی‌کنند. با اینحال نیکی هیلی گفته است که با وجود شکست در نیوهمپشایر ، بازهم در مراحل بعدی شرکت خواهد کرد.

نیوهمپشایر که در شمال شرقی آمریکا قرار گرفته و با کانادا هم‌مرز است، ایالت کوچکی است که از لحاظ سیاسی متعادل‌تر از آیووا به شمار می‌آید و به همین دلیل شاید نیکی انتظار داشت بر خلاف آیووا آرای آن به سود وی به گردش در آید! اما این تصور باطل بوده است! ترامپ که حالا رقیب دیگر خود، ران دسانتیس را از سر راهش کنار زده، تمام حملات را بر نیکی هیلی متمرکز کرده و با شیوه‌های جنجالی و عوام‌گرا، کوبیدن شخصیت وی را به عنوان «زنی که به اندازۀ کافی محکم و باهوش نیست» آغاز کرده است. ترامپ حتی به تمسخر، رقیب خود را «مغز گنجشکی» لقب داده است.نیکی هیلی که پدر و مادرش از هند به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، در زمان ریاست جمهوری ترامپ به مدت دوسال سفیر آمریکا در سازمان ملل بود. 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها