کد خبر: 702469
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

افراطی‌ها و هزینه‌هایی که برای کشور به بار آوردند

یک فعال سیاسی گفت: میانه‌روی در حوزه خارجی یعنی تعامل با همه دنیا بر پایه تأمین منافع ملی و در حوزه داخلی یعنی مدارا با مردم برای تأمین عزت و کرامت ملی.

افراطی‌ها و هزینه‌هایی که برای کشور به بار آوردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: میانه‌روی چیست و چرا همه عقلا و دلسوزان می‌گویند اگر بناست کشور در مسیر درست حرکت کند، لازم است میانه‌روی در حوزه سیاست گسترش یابد؟ و اگر میانه‌روی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای تصمیم‌ها وجود نداشته باشد و تندروی جای آن را بگیرد، کشور چه آسیب‌هایی را متحمل می‌شود؟

منصور حقیقت، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «میانه‌روی در حوزه خارجی یعنی تعامل با همه دنیا بر پایه تأمین منافع ملی و در حوزه داخلی یعنی مدارا با مردم برای تأمین عزت و کرامت ملی. اگر این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور سیاست‌هایمان به بهترین شکل پیش می‌رود و منافع ملی تأمین می‌شود. تندروی و کندروی در حوزه داخلی و خارجی منافع ملی را به خطر می‌اندازد».

او ادامه داد: «اکنون برای مهار جریانات تندرو باید اراده‌ای ملی شکل بگیرد و همه در انتخابات مجلس شرکت کنند تا تندروها نتوانند در مجلس قدرتی به دست بیاورند. تندروها ضربات زیادی به کشور زدند. تندروی‌های آنها در جریان برجام و موانعی که آنها ایجاد کردند 400میلیارد دلار خسارت به کشور زد زیرا چرا ما باید نفتمان به قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلی‌اش بفروشیم؟ چرا این همه هزینه بیمه، کشتی‌رانی، جابه‌جایی پول در عرصه بین‌المللی باید به مردم ایران تحمیل شود؟ دلیل همه اینها تندروی عده‌ای افراطی بوده است. همین تندروها سفارت عربستان را آتش زدند یا از دیوار سفارت انگلستان بالا رفتند و باعث شدند هزینه‌های گزافی در عرصه دیپلماتیک به کشور تحمیل شود. همین‌ها بسیاری از نیروهای مذهبی و سیاسی ریشه‌دار را خانه‌نشین کردند و اجازه نمی‌دهند همه کسانی که قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول دارند در مدیریت کشور سهم داشته باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «عده‌ای احساس می‌کنند مملکت برای خودشان است و به راحتی در صداوسیما می‌آیند و می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. آنها که حزب‌الله را در انحصار گرفته‌اند و ادعای ولایت‌مداری می‌کنند بگویند که اقداماتشان در همه این سال‌ها چه قدر به کشور لطمه زد؟ و من هیچ بعید نمی‌دانم دستور‌ها به افراطی‌ها از خارج از کشور صادر می‌شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «متأسفانه مجلس دوازدهم هم تک‌ضلعی خواهد بود و بار دیگر در اختیار همین انقلابیون دوآتشه قرار خواهد گرفت که کاش اینطور نمی‌شد و همه شاهد مجلسی چندضعلی می‌شدیم اما در بر همین پاشنه خواهد چرخید؛ مگر مردم پای کار بیایند و حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند تا از میان همین افرادی که هستند نیروهایی کارآمد و میانه‌رو  را انتخابات کنند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها