کد خبر: 703684
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

شانس لیست «صدای ملت»

علی مطهری موفقیت لیست «صدای ملت» را در گرو افزایش مشارکت می‌داند.

شانس لیست «صدای ملت»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - «اگر مشارکت بالا باشد، لیست «صدای ملت» توان رقابت دارد». این را علی مطهری درباره لیستی که خودش با همراهی بخشی از جریان اصلاحات بسته، می‌گوید. درباره اقبال این لیست اما به این راحتی‌ها نمی‌توان قضاوت کرد و باید منتظر ماند. 

علی مطهری می‌گوید «اگر درصد مشارکت بالا باشد، توان رقابت داریم اما اگر مشارکت پایین باشد شاید توان رقابت وجود نداشته باشد». این همان حرفی است که اصلاح‌طلبان نیز در ادوار قبلی انتخابات زده‌اند. آنها همیشه مشارکت بالا را به خودشان نسبت داده‌اند و کاهش مشارکت را دلیل باخت خود خوانده‌اند؛ بدون اینکه سند و مدرک دقیقی برای اثبات این ادعا داشته باشند. سیاسیون در این جبهه سیاسی اساسا هیچ اشاره‌ای به نقش و تاثیر اقدامات خود در کاهش مشارکت نیز ندارند! 

فارغ از اینکه کاهش مشارکت تقصیر چه کسی و کدام جریان سیاسی است، همچنین فارغ از اینکه کاهش مشارکت بیشتر به زیان کدام جریان سیاسی است؛ باید به این نکته اشاره کرد که جریان اصلاحات اگر امیدی به موفقیت در رقابت‌های انتخاباتی امسال داشت، خود از طریق سازوکار انتخاباتی خود یعنی جبهه اصلاحات به میدان آمده و لیست می‌داد. 

عقب‌نشینی اصلاح‌طلبان پیش از شروع این کارزار نشان داد که آنها اساسا امیدی به کامیابی ندارند، بخشی از این جریان اما حاضر نشده به هیچ وجه شانس خود را نادیده بگیرند و نهایتا دست به دامان علی مطهری که تنها حلقه وصل او با جریان اصلاحات قرار گرفتن در لیست امید در انتخابات مجلس دهم و برخی مواضع همسو با اصلاح طلبان در آن مجلس بود؛ شدند. این گروه نیز می‌دانند که در پی عملکرد خود طی سال‌ها اخیر، همچنین وضعیت موجود که ناشی از عملکرد دولت و مجلس فعلی و روی زمین ماندن وعده‌هایشان است با چالش مشارکت مواجه خواهیم بود. از این رو است که از حالا دست پیش گرفت و باخت خود را به کاهش مشارکت ربط می‌دهند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها