کد خبر: 705001
تاریخ انتشار :

خواست مردم آمریکا؛ تکرار انتخابات ۲۰۲۰

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به پیروزی بزرگ ترامپ در روز سه‌شنبه در کسب آرای جمهوری‌خواهان در رقابت‌های درون حزبی و همچنین رأی اخیر دیوان عالی آمریکا مبنی بر اینکه اتهامی به ترامپ به خاطر حادثه ۶ ژانویه و حمله به کنگره وارد نیست، گفت: در مدت اخیر شاهد این هستیم که جایگاه ترامپ تقویت شده است؛ این در حالی است که جایگاه بایدن در بین دموکرات‌ها به خاطر مسائل داخلی و همچنین جنگ غزه کاهش پیدا کرده است.

خواست مردم آمریکا؛ تکرار انتخابات ۲۰۲۰
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دونالد ترامپ یکی از کاندیدهای جمهوری خواه  در انتخابات ۲۰۲۴ در ۱۴ انتخابات مقدماتی از ۱۵ رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه پیروز شد و توانست رای ۹۹۵ هیات نمایندگی را به دست آورده، در حالی که نیکی هیلی، رقیب او که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، به رای ۸۹ هیات نمایندگی دست یافت.

ترامپ پس از کسب این پیروزی در سخنرانی خود در فلوریدا گفت: «این یک شب شگفت‌انگیز، یک روز شگفت‌انگیز بود، این یک دوره زمانی باورنکردنی در تاریخ کشور ما بود. از بسیاری جهات هم غم‌انگیز بود، اما فکر می‌کنم الهام‌بخش خواهد بود، زیرا ما کاری را انجام خواهیم داد که رک و پوست کنده بگویم، کسی نتوانسته است برای مدت طولانی این کار را انجام دهد.»

ترامپ برای تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی نیاز دارد.

او همچنین گفت که در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ (روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) «کشورمان را پس می‌گیریم» و آن روز به‌عنوان «مهم‌ترین روز در تاریخ کشورمان ثبت خواهد شد.»

جو بایدن کاندیدای اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان رقابت‌های درون حزبی  ۱۴۹۷ رای هیات نمایندگی از ۱۹۶۸ رای که لازم دارد، به دست آورد. از طرف دموکرات‌ها، جو بایدن در ۱۵ ایالت‌ برنده رأی‌گیری شد، اما در قلمرو ساموآی آمریکا شکست خورد. بایدن در آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، آیووا، مین، ماساچوست، مینه‌سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا مدعی پیروزی قاطع شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها