کد خبر: 705915
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمد مهاجری

تندروها فضای مجلس بعد را متشنج خواهند کرد/ آنها از رئیسی هم عبور می‌کنند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی‌ گفت: واقعیت این است که تندروها بیش از همیشه از چشم مردم افتاده‌اند.

تندروها فضای مجلس بعد را متشنج خواهند کرد/ آنها از رئیسی هم عبور می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: در مجلس دوازدهم نیروهایی حضور خواهند داشت که جامعه آنها را به کسی رادیکالی می‌شناسند. طیف رادیکال در شرایطی وارد مجلس می‌شود که اکنون بیش از همیشه کشور نیاز به انسجام و آرامش دارد.

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «جناح تندرو در انتخابات مجلس رأی آورد و احتمالا باعث ایجاد ناآرامی و سروصدا در مجلس می‌شود و فضای سیاسی را ملتهب خواهد کرد. رهبر انقلاب هم در اقدامی پیش‌دستانه سعی کردند جلوی تندروی‌ها را بگیرند و در سخنانی گفتند که باید از کشمکش‌های سیاسی پرهیز شود اما تجربه نشان داده است جریان تندرو به حرف رهبری هم توجه نمی‌کند».

او ادامه داد: «اما اینکه تندروها بتوانند بر تصمیم‌گیری‌های مجلس تأثیرگذار باشند یا خیر را فعلا نمی‌شود قضاوت کرد زیرا هنوز مشخص نیست که نمایندگان مجلس دوازدهم باتوجه به سخنان پس از انتخابات رهبری از تندروها فاصله می‌گیرند یا دست‌کم آنها را همراهی نمی‌کنند یا خیر اما اگر چنین شود و بسیاری از نمایندگان از آنها دوری گزینند و تندروها نتوانند بر تصمیمات مجلس اثرگذار باشند ولی سروصدا خواهند داشت و فضای سیاسی را متشنج می‌کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون جامعه به نوعی قهر عاطفی با سیاست کرده است. دعواهای سیاسی اصولگرایان برای جامعه چندان مهم نیست و این دعواها را مؤثر بر شرایط اقتصادی خود نمی‌دانند. واقعیت این است که تندروها بیش از همیشه از چشم مردم افتاده‌اند».

مهاجری در پایان گفت: «من‌ فکر‌ می‌کنم همراهی تندروها با دولت مقطعی است و این طیف وبال گردن دولت می‌شود. تندروها برای آنکه به اهداف خود برسند حتی از آقای رئیسی هم رد می‌شوند. آنها شیوه‌شان‌ نق‌زدن است و حالا که دیگر روحانی و اصلاح‌طلبان نیستند اگر به امیالشان‌ نرسند با همین دولتی که خود را مدافعش نشان می‌دهند هم دیگر همراه نخواهند بود. آقای قالیباف هم از گزند اینها در امان نمایند. او در سال ۹۸ برای اینکه رأی بیاورد و رئیس مجلس شود تندروها را تقویت کرد اما دیدیم در نهایت همین تندروها به او هم‌ رحم‌ نکردند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها