حمله آمریکا به جنوب ایران
سنتکام حمله خصمانه به ایران را رسماً اعلام کرد!
نیروی تروریستی سنتکام در بیانیهای مدعی شد۲۶ ژوئن در واکنش به حمله روز گذشته به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، حملاتی را علیه اهدافی در ایران انجام دادهاند.
در بیانیه سنتکام آمده است:
جنگندههای آمریکایی انبارهای نگهداری موشک و پهپاد ایران و همچنین سایتهای راداری ساحلی را هدف قرار دادند.
به ادعای سنتکام، ایران در ۲۵ ژوئن کشتی باری «M/V Ever Lovely» با پرچم سنگاپور را با یک پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.
این کشتی تجاری هنگام خروج از تنگه هرمز و حرکت در امتداد سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته است.
سنتکام این اقدام را «تجاوز بیدلیل علیه کشتیرانی تجاری» توصیف کرده و مدعی شده این حمله نقض آتشبس بوده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که رفتار ایران آزادی کشتیرانی در یکی از مهمترین مسیرهای تجارت بینالمللی را تهدید میکند.
سنتکام همچنین اعلام کرد نیروهای آمریکایی همچنان برای هماهنگی عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز حضور دارند و اجرای کامل توافق با ایران را زیر نظر خواهند داشت.
️صداوسیما:ساعت ۲۳:۱۵ امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد.
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیده ها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
دیدگاه تان را بنویسید