کد خبر: 627981
تاریخ انتشار :

قیمت دلار صعودی شد؟

روز یکشنبه اسکناس آمریکایی به این ترتیب، پس از تغییر ریاست‌جمهوری در ایران و برگزاری مراسم تحلیف، اسکناس آمریکایی طی دو روز کاری کاهش قیمت را تجربه نکرد.

قیمت دلار صعودی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خوندنی آنلاین قیمت  دلار در دومین روز هفته نه تنها کاهش قیمت را تجربه نکرد، بلکه با سرعت بیشتری حرکت در مسیر افزایشی را ادامه داد. روز یکشنبه اسکناس آمریکایی به این ترتیب، پس از تغییر ریاست‌جمهوری در ایران و برگزاری مراسم تحلیف، اسکناس آمریکایی طی دو روز کاری کاهش قیمت را تجربه نکرد.

این در حالی بود که برخی از فعالان انتظار داشتند که با آغاز به کار ابراهیم رئیسی، میزان عرضه ارز افزایش پیدا کند و قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

  عوامل صعودی در بازار ارز

به نظر می‌رسد معامله‌گران نگرانی‌ها و ابهام‌هایی دارند و همین مساله موجب شده است که سطح تقاضا در بازار پایین‌تر نیاید. از یکسو مشخص نیست که دولت جدید چه برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای مدیریت بازار ارز خواهد داشت و از سوی دیگر، تنش‌های منطقه‌ای کمی بالاتر رفته است. عامل دوم کمی سطح تقاضای احتیاطی بازار را بالا برده است.

عده‌ای نیز عنوان می‌کنند سطح عرضه ارز در دو روز ابتدایی هفته تغییر معناداری نکرد که زمینه‌ساز نزول قیمت اسکناس آمریکایی شود.

 این گروه باور دارند که با استقرار گروه جدید در وزارت اقتصاد و تغییر رئیس کل بانک مرکزی، سطح عرضه ارز بیشتر خواهد شد. حتی دیروز برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران عنوان می‌کردند که ممکن است سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به دلالان صورت بگیرد. با این حال، هیچ منبع رسمی چنین خبری را تایید نکرد.

  نقطه‌های حساس در بازار ارز

به‌طور کلی می‌توان گفت بازار جهت خود را از ابتدای هفته گذشته پیدا نکرده است و معامله‌گران با تردید اقدام به خریدوفروش می‌کنند.

با این حال، تا روز یکشنبه، نیروی نزولی خاصی در بازار نبود که بتواند حمایت مهم ۲۵هزار و ۲۰۰تومانی را شکست دهد و حتی اسکناس آمریکایی طی دو روز ابتدایی هفته توانست خود را بار دیگر به مقاومت ۲۵هزار و ۸۰۰تومان نزدیک کند. از نگاه تحلیلگران فنی درصورتی‌که دلار از محدوده ۲۵هزار و ۸۰۰تومانی عبور کند، توان صعود تا محدوده ۲۶هزار و ۲۰۰تومان را خواهد داشت. شکست محدوده ۲۶هزار و ۲۰۰تومان می‌تواند زمینه‌ساز ورود تقاضای بیشتر به بازار و رفتن دلار به سطوح بالاتر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها